Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BV

Jen technická poznámka. Zátěž byla umístěna asymetricky jen na jedné polovině mostu. Tím se snížilo o cca 25% zatížení mostu oproti tomu, kdyby ta zátěž byla umístěna syetricky jen v prostřední polovině.

Asi k tomu měli nějaký důvod, ale opravdu netuším jaký

0 0
možnosti
Foto

Zdrojů na zbourání a výstavbu nového je dostatek. A kdyby bylo zdrojů málo, je tak snadné uzákonit větší loupení.

0 0
možnosti
JB

J61i70r52i 48B27o85r

1. 8. 2019 11:37

Starý most který byl určen k demolici,byl využit na experiment s výztuhou. Měli si na ty zkoušky postavit most nový?

1 1
možnosti
Foto

Most vypadá nezničitelný, protože na něm zkusili nějaké provizorní výztuže. Ale jestli jsem to správně pochopila, byl to jen jednorázový pokus a nejspíš nikdo netuší, jak dlouho by to fungovalo, takže bude lepší ho zbourat a postavit nový, než nevědět, kdy přesně ten starý s výztužemi vypoví službu.

1 4
možnosti
AL

Byla by sranda, kdyby postavili nový a ten by se pod nějakým autem těžkým 40 tun zhroutil :-)

2 0
možnosti
JH

To víte, je to naplánovaný, s tím se už prostě nedá nic dělat! To máte stejné jako s tím nedávným odstraňováním graffiti...

Tenhle český kapitalismus je, nejenom v takových maličkostech, k nerozeznání od socialismu. Ta sametová revoluce, byla evidentně moc sametová:-)

5 0
možnosti

Toto je čistokrevný Kocourkov!

Je to pěknej prevít ten most - drží jak helvétská víra.

Teď, aby udělali komisi a výběrové řízení na zbourání.

Aby mohli postavit nějakou atrapu mostu s životností deset let.

3 0
možnosti
LJ

Podle mne taky měli říci, proč ho tedy bourají. Podle mne může nevyhovovat třeba šířkou nebo polohou. Taky je u mostů nutné počítat s únavou materiálu. Cyklicky zatěžovaná konstrukce se po čase unaví a zhroutí se například při 3 krát menším zatížení než konstrukce nová. Dnes jsou již metody, které umožňují z konstrukce odebrat kousek materiálu a vyzkoušet ho, jak moc je unavený.

3 0
možnosti
VV

Mozna po nem ch jako ten stary.teji vest nejaky superobchvat nebo magistralu a sirkou by nevyhovoval.

Hlavkuv most v Holesovicich take ze stejneho duvodu rozsirovali. A ten novy, rozsireny nevydrzel vlastne ani tak dlouho jako ten puvodni.

Kdo za to muze?

0 0
možnosti
VV

Take zasnu.

Stare mosty ktere by mely padnout nechteji, a nove ktere by nemely nepadaji.

Asi drive to bude tim, ze se drive nestavelo tolik chat jko za socializmu ;-D

1 0
možnosti
VV

Nojo, foun mi to trochu zakodoval, ale inteligentni lide snad pochopi.

Omlouvam se.

0 0
možnosti
DR

Tak to by mě taky zajímalo. Moc dobrá otázka.

4 0
možnosti
  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1037x
Rád bych komentoval mnohé polopravdy a nepravdy.

Snad mi k tomu napomáhá i moje vzdělání: VUT, celoživotní praxe ve stavebnictví - a nyní dokončené bakalářské studium teorie a dějin umění na Filosofické fakultě. Tedy - to technické vzdělání a praxe mě snad vybavily smyslem pro racionalitu a přesnost, můj věk pak zdravou skepsí, a tak mě filosofické vzdělání určitě nepřivedlo k nadbytečnému filosofování či bezbřehému liberalismu, ale k tomu, abych snad uměl věci posuzovat z většího nadhledu.

 

Seznam rubrik