Televizní dramata

Na úsek vyjede malý bagr značky JCB a spolu se čtyřmi specialisty začne posunovat betonová svodidla. Visíme očima na obrazovce a sázíme se, zda to dnes stihnou nebo ne. Nakonec to nestihli a tak to musejí dodělat zítra!

Když jsem byl školákem, neměli jsme doma televizi. Tatínek byl toho názoru, že není dobré si pouštět bolševika do obýváku. A měl pravdu. Jenže pak přišlo mistrovství světa v hokeji a já se musel vnutit do rodiny spolužáka Tomáše, aby mi nic neuniklo. Na ulicích nebýval nikdo, všichni seděli doma u bedny a kousali si nehty v naději, že porazíme Rusáky.

Podobně tomu bylo, když se konalo ME v krasobruslení, nebo později, když šla první řada seriálu Nemocnice na kraji města. Celý národ fandil Karlovi, aby přestal pít, litoval krásnou a blbou Inu a smál se Štrosmajerovým hláškám. V hospodách se běžně probíraly tahové cerkláže a endoprotézy.

Později nastoupily různé reality show, talentové soutěže, jihoamerické telenovely a nekonečné seriály typu Ulice. Ta dokázala každý večer na Orlíku tak nádherně vylidnit pláž! Tak 10 minut před začátkem se zvedly všechny báby jako jeden muž a chvátaly domů nastavit zrcadlo.

I to už nás přešlo, teď máme úplně jiná dramata. Celé Vánoce jsme sledovali thriller, který se odehrával na hlavním nádraží v Brně. Díky rekonstrukci bude část vlaků pár měsíců končit v jiných stanicích, což je pro dojížďáky určitě nepříjemná zpráva. Česká televize to pojednala jako nekonečný seriál. Každý den jsme ve zprávách se zatajeným dechem sledovali, jak zvládají Brňáci přestup z vlaku na šalinu. A když jsme si konečně oddechli, že obětí na životech bylo minimálně, nastalo další drama: Svodidla na D1. 

Rodiny napříč politickým spektrem rozděluje názor o kolik centimetrů by bylo dobré je posunout na jednu či na druhou stranu. S napětím sledujeme jako úlohu v tom sehraje ministr Ťok a jak tou bramboračkou zamíchá ŘSD. Pak se konečně zdá, že došlo k průlomu. A skutečně! Na úsek vyjede malý bagr značky JCB a spolu se čtyřmi specialisty začne posunovat betonová svodidla. Visíme očima na obrazovce a sázíme se, zda to dnes stihnou nebo ne. Nakonec to nestihli a tak to musejí dodělat zítra! Vůbec si neumím představit, jak by situaci změnila možnost nasadit bargříky dva a chlapů osm. To bychom bývali byli o den dřív hotovi. Ale stálo by to dvojnásobek! Na té moha miliardové rekonstrukci taká rezerva zcela určitě nebyla. Denně se v hlavních zprávách dozvídáme, jaký bude další osud svodidel a těch tisíců řidičů, které stát prostřednictvím toho neschopného manažera týrá.

Naštěstí stařičký mocnář blahosklonně prohlásil, že premiérovi s důvěrou komunistů ve výměně ministrů bránit nebude.

Přijde nový čerstvý odborník (máme přeci vládu odborníků, kteří makají), který se bude několik měsíců seznamovat s rezortem. Nechá si za pár mega vypracovat právní posudky zbabraných smluv a nejdéle do rok 2024 bude vše hotovo. Zajímalo by mě, jak dlouho by se opravovala silnice do některého ze závodů Agrofertu, která by Bábovi blokovala kšefty.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Ondřej Šebesta | pondělí 28.1.2019 7:00 | karma článku: 14,02 | přečteno: 359x