České dráhy a nová konkurence
Válku o zákazníka České dráhy po revoluci pořádně ani nezahájily
Někdy v devadesátých letech minulého století si ČD chtěly najmout autora loga Občanského fóra, výtvarníka Pavla Šťastného, aby jim pomohl zlepšit image pomocí nových log pro WC a dalších symbolů ve vlacích a nádražích. Výtvarník zakázku odmítl s tím, že ke změně image stačí, když dráhy záchody uklidí. Jak asi tušíte, ČD nakonec raději změnily loga. Tahle historka popisuje zásadní problém české železnice. Na straně jedné se tu neuvěřitelně plýtvá - polofunkční koridory a rekonstrukce železnice na hlavních trasách stály miliardy - vylily se tuny betonu a za desetimiliony se betonovaly zastávečky na znamení. Nákup nových souprav je kapitola sama pro sebe - Pendolino bylo zastaralé už v době nákupu a krom toho, že bylo i tehdy nebezpečné, neschopné jezdit po české dráze, bylo také předražené. Zajímalo by mě, proč jsou v regionálním vlaku potřeba dveře do chodbičky nebo na záchod elektronicky ovládané. Přiznám, že nejsem líný si otevřít dveře. Ušetřené peníze by dráhy mohly věnovat třeba na opravu nefunkčních topení. Nejezdím vlakem často, ale měl jsem před pár týdny tu smůlu a jel vlakem Eurocity z Prahy na Českou Třebovou. Ve vagónu kam jsem nastoupil se netopilo. V Kolíně se nám za to průvodčí omluvil a nabídl místa v jiných vagonech. V dalším vagoně netekla na záchodě voda. Celý záchod vypadal a páchl tak, jako by tam netekla od první světové války. Okno nešlo otevřít. Jízdenka stála téměř dvojnásobek, co autobus (měřeno počtem kilometrů). Řeknu vám, že průvodčím jejich práci nezávidím. To, co si denně od cestujících vyslechnou, to si asi za rámeček nedají. Když jsem pro své japonské turistické skupiny ve snaze zatraktivnit jim pobyt v naší zemi nabídl svezení rychlíkem ČD z Prahy do Brna, tak se mi několikrát stalo, že vůbec nebyl přistaven vůz 1.třídy, přestože si ho turisté zaplatili. Nikdo se adekvátně neomluvil, nikdo situaci uspokojivě nevyřešil. Nakonec jsme tento typ zájezdu museli zrušit, nespolehlivé jednání ČD již začalo poškozovat jméno mojí cestovní kanceláře.
Čistota a dobrá cena
Pokud cestující něco zajímá, tak je to v prvé řadě návaznost a četnost spojů. Je to také cena - na každý pokles poptávky reagují České dráhy zvýšením ceny a zrušením dalších slev. Představte si, že by na pokles prodeje housek reagoval pekař zdražením. Asi by ho měli všichni za pitomce a brzy by zkrachoval. Vedení Českých drah už léta veřejnost i železničáři sice za hlupáky mají taky, státní podnik ale nezkrachoval. Žije dál vesele z našich daní. Obrovská chyba a škoda. České dráhy mají dlouhou a úspěšnou tradici. Drtivá část železničářů odvádí každý den dobrou práci. A jde jen o to, aby nebyla zbytečná. Stačí málo, není třeba stevardka ani vagón za půl miliardy. Stačí vagon čistý a v zimě vytopený. Stačí jízdenka za slušnou cenu, která bude porovnatelná s autobusem. Státní dráhy by totiž zkrachovat neměly. Jejich úkolem totiž není jen zisk, ale také doprava v místech, kde by se to soukromníkům nevyplatilo. A taky už nás stály dost peněz. Je načase je začít vracet.
(tento komentář jsem napsal pro server Podnikatel.cz)
Tomio Okamura
Šťastný nový rok

Vážení spoluobčané, přeji Vám všem šťastný nový rok, přeji Vám všem dobrou náladu a přeji Vám a nám všem co nejvíce tolerance a to nejen k rozdílným názorům, přáním a činům, ale také toleranci k lidským chybám.
Tomio Okamura
Nová totalita

Španělsko, Venezuela, Ukrajina. Co tyto události spojuje? Naprostá ignorace demokracie a podpora totalitního stylu autokratické vlády.
Tomio Okamura
Boj o ropu

České vláda dnes po vzoru některých zemí EU uznala předáka opozice Juana Guaidóa úřadujícím prezidentem Venezuely, přestože tato země má svého legitimně a demokraticky zvoleného prezidenta Nicoláse Madura.
Tomio Okamura
Budoucnost ekonomiky 21. století

Klíčem k řešení ekonomických problémů je v prvé řadě zdravý selský rozum. Ekonomové a politici v celé Evropě předpovídají, že v důsledku automatizace seberou roboti lidem miliony pracovních míst.
Tomio Okamura
Den osvobození od fašismu

Dnes je 8.května, ale v Československu od roku 1945 se slavil 9. květen jako den osvobození od fašismu.
Další články autora |
„Dálnicí nás úplně odřízli.“ V obcích kolem nově otevřené D4 krachují podniky
Premium V prosinci nově otevřený úsek dálnice D4 odklonil tranzit přes obce, místní teď trápí úpadek jejich...
Lékař si nevypnul kameru. Uspokojování od sestry „viděla“ i hlava republiky
Nechtěnými svědky intimních chvilek uznávaného lékaře a zdravotní sestry se v ruském Dagestánu...
Tři mladí zemřeli při srážce aut u Opavy, jeden z nich předjížděl dvoustovkou
Srážka tří vozidel na severním obchvatu Opavy si ve středu večer vyžádala tři lidské životy....
Trump nevyhostí prince Harryho z USA. Je to chudák, má hroznou ženu, vysvětlil
Britský princ Harry se podle serveru listu The New York Post nemusí obávat toho, že bude vyhoštěn...
Policie pátrá po identitě ženy oběšené na dětském hřišti, zveřejnila její fotku
Policie pátrá po totožnosti ženy, která se na začátku letošního ledna oběsila na dětském hřišti v...
VIDEA TÝDNE: Útok v Mnichově, spolknutý kajakář a uspokojování před kamerou
V německém Mnichově vjel tento týden neúspěšný žadatel o azyl z Afghánistánu do davu...
Slavná čtvrť Kapského města hýří barvami. A úpí pod náporem digitálních nomádů
Čtvrť jihoafrického Kapského města Bo-Kaap vypadá jako z obrázku, ale poslední roky její obyvatelé...
Rusům se nelíbí omezení k zisku českého občanství. Musí se vzdát ruského
V Česku žije na 40 tisíc Rusů, v roce 2023 získalo přes 1 160 z nich české občanství, nejvíce za...
Zemřel dlouholetý šéfdirigent a pedagog Vladimír Válek
Zemřel dlouholetý šéfdirigent Symfonického orchestru Českého rozhlasu Vladimír Válek. Bylo mu 89...

Pozemek pro výstavbu rodinného domu
Oleška - Bulánka, okres Praha-východ
3 990 000 Kč
- Počet článků 157
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 75105x
https://www.facebook.com/tomio.cz
https://twitter.com/tomio_cz
www.tomio.cz
http://www.japafoods.cz/