Diskuse
České dráhy a nová konkurence
Děkujeme za pochopení.
pluhar
EC 345 Avala
Ano - pan Okamura jel nejspíš (jak píše oz kušenosti) ranním vlakem "EC 345 Avala" z Prahy do Třebové (a dále do Bělehradu) - to je vskutku vlak hrůzy - zažil jsem chybějící okno, vozům téměř nikdy nefunguje topení a obsluha jídelního vozu zde vesele hulí jedno cigáro za druhým - nutno však podotknout, že je to vina dopravce "Železnice Srbije", který z velké části posílá na vlak svoje vozy a i obsluhující personál restauračního vozu - tímto vlakem jezdím poměrně často a opakovaně píši na ČD, kteří se omlouvají s tím, že vozy nejsou jejich, ale když už zde platí tarif ČD, tak je fakt, že by to zde mohlo vypadat normálněji.
sisasy
pa Okumara
jezdí vlakem od stolu,čož je kabinetní ukázka toho,jak pustit do světa nepodložené informace.
vecernicek
ja od stolu?
Nechápu podotek - Tomio píše že nedávno jel vlakem a tuhle zkušenost komentuje - dále popisuje zkušenost s ČD na obchodní bázi kdy nebyli dráhy schopúné přistavit objednaný vagón. Unikámi, co na těchhle zkušenostech z praxe je "od stolu".
Byl bych rád neje tady ale ve všech diskuzích aby namítajíci trubci napsali přímo - autora nemám rád a proto s ním nesouhlasím.
Pokud se chtějí tvářit objektivněať každou námitku zdůvodní. Tak jako já teď - slovo po slovu by měli doložit svá tvrzení - pokud to nemumí ať drží zobák
sisasy
Já bych s hodnocením
počkal,až jak se noví dopravci předvedou.Dojíždím,do práce každý den vlakem a dovedu celkem zodpovědně posoudit,jestli se u ČD něco změnilo,ale něteří to umí i od stolu.
Vlastimil.Kornas
Tomio je zvyklý z Japonska
Cestovani vlakem v Japonsku je nuda.Všechno jezdi na čas,všechno ve vlaku funguje.Cestovani vlakem u nas Vas nuti přemyšlet.Kde na Vas čiha blecha,jestli jste nezustali v odpojenem vagonu...když vlak nejede,tak se nevraci jizdné ale lidi zpátky domů.
ippokorny
České dráhy jsou již 9 let akciovka.
Stát tam vlastní patrně většinu akcií, ale to vlastní i u ČEZ, takže oba jsou podle mě stejné, převážně vlastněné státem, tedy jejich vedení jsou dosazení státní úředníčci. A jsou například povinni poskytovat informormace podle zákona 106/99 a to Roman z ČEZ vždy rozporuje a vydává se za velkého podnikatele, ale soud mu to již jednou řekl, že je jen a jen státní úředníček, tedy ať dodržuje zákony a odpovídá. P:P
FCBman
Je to opravdu tak hrozné?
KONKURENCE - je jasné, že ČD moc nechtějí konkurenci na kolejích, mají si snad nechat pustit konkurenci na hlavních trasách (největších zdrojích příjmů) a přitom stále zajišťovat dopravu i na regionálních tratích, kde jim musí ztrátu snad pokaždé doplácet kraj?
1. TŘÍDA - 2x týdně jezdím trasu mezi Prahou a Přerovem na vysokou školu a vozy první třídy jsou v naprosté většině případů prázdné, zatímco lidé jsou nezřídka kdy namačkáni ve vozech druhé třídy..
TOPENÍ - za dobu, co jezdím vlakem, tak jsem nikdy nezažil, že by se netopilo, ba naopak bylo přetopeno..
Nedávno jsem byl na přednášce generálního ředitele ČD pana Žaludy na VŠE v Praze, kde bylo pojmenováno mnoho důležitých věcí, které široké veřejnosti uchází, slidy z prezentace mohu nabídnout na mailu FCBman@seznam.cz
tarten
Re: Je to opravdu tak hrozné?
ČD už dávno konkurenci na koleje pustily. Nákladní doprava je plně liberalizovaná. S osobní dopravou je to trochu jinak, ale třeba se soukromníkům nakonec přecijen podaří nakoupit vlaky.
Scout_duck
Nové příměstské vlaky
No je vidět, že pan Okamura moc neví o čem píše. Podivuje se nad moderními příměstskými spoji. To dá tolik námahy na uvažování, že se prostě musely koupit nové, protože starých bylo málo, aby se to ujezdilo?
A část o obsluze vesnic - čekal bych, že člověk na takovém postavení má ponětí o tom, jak to funguje. Kdo to platí atd.
Nicméně pointa článku je pochopitelně správná, ovšem je to nic jiného než to co každý ví.
tarten
Re: Nové příměstské vlaky
Také mě pan Okamura zklamal. Myslel jsem, že toho o dopravě ví víc.
EQ mind
České dráhy a nová konkurence
Pečlivě jsem si přečetl článek o současném stavu na naší železnici. Ano, všichni moc dobře víme, v jakém stavu je a co je nutné udělat, aby vše bylo v naprostém pořádku. Já jsem celý svůj život zasvětil cestování (30 let). Evropu jsem projel nesčetněkrát a to ze všech možných směrů. Na cestách nočním vlakem se mi vždycky líbila jedinečná atmosféra probíhající především mezi skvělými a pohodovými studenty. Ať už jsem jel vlakem z Paříže do Marseille a nebo z Kolína nad Rýnem do Mnichova, tak úroveň cestování byla na těch správných vlnách té největší pohody, zasloužené kvality. Já sám jsem nedávno osobně navštívil GŘ ČD a. s. s desítkami jednoduchých návrhů, které by alespoň trochu pomohly zlepšit image ČD a. s.. Je jen otázkou, zda-li dostanu nějaký prostor pro realizaci toho, co je ve světě již desítky let běžné. Zatím se mi bohužel nikdo neozval. Pochvala mi přišla jen od Deutsche Bahn AG. Udělal jsem přesně to, co jsem považoval za rozumné, a to nejen pro sebe, ale i pro ostatní.
eSATA
Privatizace ČD není řešení
Vzpomeňte jak to dopadlo když v Británii Thatcherová železnice zprivatizovala. Záhy se staly nejdražší, nejnebezpečnější s nejhoršími službami v celé tehdejší západní Evropě.
Morningstar
Re: Privatizace ČD není řešení
to je možná pravda ale ve srovnání s ČD je to pořád nebe a dudy.
- Počet článků 157
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 75105x
https://www.facebook.com/tomio.cz
https://twitter.com/tomio_cz
www.tomio.cz
http://www.japafoods.cz/