Žena patří ke dřezu a orgasmus jí zaručí bankovní styk

15. listopadu vyhlásilo občanské sdružení NESEHNUTÍ výsledky již třetího ročníku soutěže Sexistické prasátečko. Tedy soutěže o nejvíce sexistickou (muže či ženy stereotypně zobrazující) reklamu.

Letos se soutěže zúčastnilo nebývalé množství lidí. Veřejnost zaslala celkem 91 nominací na reklamy, mezi kterými kralovaly ostravské stavební firmy, prezentující se sličnými a spoře oděnými slečnami, které slibovaly, že vám „to“ postaví, či že si „to“ můžete postavit s nimi. Nechyběly ani reklamy slibující, že umí prodávat tak dobře, že vám prodají i vaši „drahou“ partnerku. Mezi reklamami se ale objevily i reklamy, ve kterých byli objektem muži. Na ty nám posílali tipy právě samotní muži, kteří letos zaslali nebývalé množství nominací. V soutěži tak byla zařazena např. reklama na zmrzlinu lákající na vypracované svaly mužů či reklama na deodorant, porovnávající dokonalého reklamního muže s jistě nedokonalým ženiným partnerem, který by alespoň díky výrobku firmy mohl trochu vonět.

Hlasovalo 10 000 lidí

O tom, komu bude anticena Sexistické prasátečko nakonec předána, se hlasovalo v několika kategoriích. Veřejnost, celkem cca 10 000 lidí, hlasovala prostřednictvím mediálního partnera soutěže na serveru Aktuálně.cz. V kategorii „Ženy jen jako objekty“ na první místo zvolila reklamu Komerční banky se vzrušenou dívkou, lákající k prvnímu bankovnímu styku. V kategorii „Ženy jako části těla“ shledala veřejnost jako nejhorší reklamu firmy AVOS spol. s r. o., ve kterém výstřih ženy slibuje, že nám ho postaví. A co? Zřejmě okno, neboť daná firma nabízí plastová okna. V kategorii „Jiné projevy sexismu“ kralovala opět Komerční banka se svou nabídkou konta, vzrušeným z bankovního styku byl tentokrát mladík.

Nepěkné ženy mohou do hospod jen za šera

Odborná porota se letos opět nebála upozornit na možná ještě nebezpečnější projevy sexismu, které často veřejnosti unikají. Složena z odborníků a odbornic na genderová studia a média, včetně zástupce profesionálního časopisu o marketingu a reklamách či zástupce Rady pro reklamu, zvolila jako hodnou označení Sexistické prasátečko reklamu restaurace Pivní šenk, prezentující se tím, že do ní mohou i nepěkné ženy s hroznou pletí, řídkými vlasy a nadváhou, neboť je v restauraci šero a všichni jsou tam opilí. Na druhém místě skončila reklama pivovaru, který na pivních táccích lákal k nákupu piva heslem: „Pivo bez řízu je jako ženská bez dřezu“. Odborná porota také nemohla opominout letošní trend v reklamách stavebních firem, a tak na třetím místě skončila reklama na lešení, ve které žena s vyšpulenou zadnicí slibuje, že nám ho i ona postaví.

Letos soutěž vzbudila nebývalé množství diskusí, takže jsme byli zahlceni nejen nominacemi do soutěže, ale také řadou otázek s ní souvisejících. Právě z toho jsem měla největší radost, neboť cílem soutěže je získat zájem lidí a informovat a diskutovat o sexismu v reklamách.  Největší radost nám pak udělali lidé, kteří nám napsali, jak byli sami aktivní, např. formou dopisu dané firmě a vyjádřením názoru nad takovou formou její prezentace.

Pokud nezažíváte orgasmus při bankovním styku, vidíte svou roli jinde než jen u dřezu, postavte se s námi sexistickým reklamám a zúčastněte se dalšího ročníku soutěže Sexistické prasátečko.

 

Kristýna Pešáková

Více o soutěži na www.zenskaprava.cz

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: NESEHNUTÍ | středa 16.11.2011 13:43 | karma článku: 19,21 | přečteno: 2724x