- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Lákadlem kampaně je video a kvíz, které přitahují pozornost k samotnému sdělení kampaně - hejt-faktům. Ideologie, strach, obětní beránci, morální panika, uprchlíci, Romové, sexismus - hejt-fakta popisují témata typicky spojená s hejtováním na internetu a vysvětlují psychologické aspekty a faktory, které s tzv. hate speech souvisejí. Relativně složité koncepty podává kampaň srozumitelným jazykem přístupným mladým lidem.
Cílem je nabourávat zažité stereotypy a černobílé vidění světa a podpořit kritické přemýšlení o důvodech, proč lidi hejtují. Kampaní Hej-Ty otevíráme diskuzi, na kterou navazujeme při workshopech[1], které pořádáme na všech typech škol.
Video, kvíz i web kampaně jsou záměrně formulovány velmi kontroverzně proto, aby kampaň mladé lidi zaujala, vtáhla a nepustila. Jednou ze zásad při tvorbě kampaně bylo nemoralizovat.
“Má to bejt prostě vostrý!“
Hejtování je jako pára nad hrncem, ve kterém se vaří naše emoce. Každý někdy potřebuje upustit, ale hejt není základem rozumné diskuze. Proto je potřeba se o věci zajímat a zjišťovat si o nich kvalitní informace. Ty se pak nebát použít v online i offline diskuzích, které je dobré vést slušně, bez urážek a věcně.
Jana Plotková
NESEHNUTÍ
Další články autora |
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....