Má automobilka TESLA šanci dlouhodobě přežít
Roadster od Tesly je první auto ve vesmíru. To je úžasná propagační akce a podle médiálního obrazu by se mohlo zdát, že TESLA předběhla ostatní automobilky a je otázkou času kdy převálcuje a změní celý trh s automobily. Co když je, ale skutečnost jiná?
Na ekonomických i výrobních výkonech výrobce automobilů TESLA je vidět, že se jedná, moderně řečeno, o marketingově orientovanou firmu. Mají propracovanou a atraktivní komunikaci s akcionáři a s novými investory. Podobně příjemnou a atraktivní komunikaci mají i s medii při vytváření dojmu úžasného řešení, vždyť sportovní auto neposílá do vesmíru nikdo jiný. Ekonomický výsledek je, ale stále stejný - ztráta a pozdní dodávky objednaných vozů. Přitom TESLA vyrobí za rok s velkou PR pompou tolik aut, co ŠKODA - Auto za stejné období v jedné modelové řadě.
V dnešní době, kdy se v článcích a barevných presentacích hovoří o Průmyslu 4.0, tak platí, že pokud máte peníze nebo je seženete od investorů, tak můžete relativně rychle navrhnout nový osobní automobil, dodávku nebo kamion. V případě elektromobilů navíc můžete vynechat spalovací motor a převodovku. Základní zkušenosti jsou snadno, relativně snadno dostupné nebo je možné přeplatit a přetáhnout důležité lidi od konkurence. Podobně je možné oslovit dodavatele jednotlivých dílů a skupin. Oni sami pak přichází s návrhy. Jenže atraktivní design, moderní konstrukce bez vazeb na minulost a propracovaná komunikace s médii ziskovost automobilce, ani jinému výrobci nezaručí.
Na porovnání přístupu automobilky TESLA a "zavedených" výrobců je vidět rozdílný přístup borců na marketing na jedné straně a odborníků na přípravu a realizaci výroby na straně druhé. Ve výrobě prostě přístup ve stylu Ctrl+C Ctrl+V nefunguje. V každé fabrice jsou tisíce detailů, které není možné jednoduše okopírovat a přenést jinam. Automobilky jako jsou VW, BMW se zamýšlejí a plánují design a výrobu jednotlivých modelů na mnoho let dopředu. Rozhodně v jejich případě nejde pouze o líbivý design, ale i o zavedení nových postupů a technologií do sériové výroby a to vše při zajištění efektivity výroby.
V roce 1993 jsem měl možnost poznat projekt CHICO vyvíjený společností Volkswagen, což byl hybrid nebo elektromobil. V tomto projektu bylo využito mnoho nových a zajímavých postupů a řešení. Na svoji dobu mělo VW CHICO i zajímavý design. K realizaci nakonec nedošlo. Důvod byl jednoduchý, trh a především zákazníci nebyli před 25 lety ještě připraveni na elektromobily. VW CHICO byl zajímavý prototyp, ale před 25 lety by se jednalo o ztrátový projekt.
Překážek, které stojí v cestě výrobě a masivnímu rozšíření elektromobilů je mnohem víc, než pouze zájem zákazníků. Je třeba změnit a rozšířit vzdělání konstruktérů a lidí ve výrobě v oblasti elektro, vyřešit snadné dobíjení a dojezd, servis a takové vážné věci jako je hašení a vyprošťování osob z havarovaného elektromobilu, který je stále pod napětím.
TESLA vyrábí hezká auta, ale to je pro dosažení ziskovosti a vytváření finančních zdrojů pro další rozvoj málo. Marketing a propracovaný PR může firmě zajistit finanční zdroje od nových investorů, ale nikoliv do nekonečna. Vtípek v podobě prohlášení Elona Muska o tom, že připravovaný tahač TESLA Semi bude mít čelní sklo, které vydrží atomový výbuch, tak tento vtip byl opravdu povedený a ukazuje jak zakladatel TESLY šikovně pracuje s naivními uživateli a novináři. Ovšem přijde den kdy investoři budou chtít inkasovat zisky a kdy zákazníci budou chtít nové auto v rozumné době od objednávky. Dalším pro TESLU rizikovým faktorem je klesající cena baterii, jejich narůstající kapacita a dojezd elektromobilů. Pak může automobilku TESLA potkat podobný osud jako průkopníka internetového bankovnictví v ČR, eBanku (Expandia). eBanka byla moderní, měla úžasné řešení, ale když klasické banky zvládly oblast internetového bankovnictví, tak eBanka ztratila svoji hlavní výhodu. Po čase jí koupila Raiffeisenbank a dnes značka eBanka již neexistuje.
Zavedené automobilky připravují na roky 2019 a 2020 velký nástup elektromobilů. Klesá cena baterií pro elektromobily, naopak stoupá jejich kapacita a s tím spojený dojezd. V ten okamžik se bude rozhodovat jestli si TESLA uhájí svojí nezávislost a nabídne něco navíc proti ostatním automobilkám.
Druhou možností je, že po skutečně velkém rozjezdu elektromobilů automobilka TESLA zapadne jako mnoho jiných výrobců, kteří ve své době vyráběli moderní a zajímavé automobily, ale nedokázali vyrábět efektivně.
Uvidíme kdo nakonec vyhraje. Jestli to bude PR bublina nebo práce založená na klasických postupech a zkušenostech.
Jiří Nápravník
Luční bouda je reakce na jednání šéfů Národních parků, nejenom v Krkonoších

Uzavření Luční boudy pro kolem jdoucí turisty je možné chápat jako výkřik o pomoc, aby si někdo z kompetentních už konečně vážně všiml absurdního jednání vedení Národních parků a zjednal nápravu.
Jiří Nápravník
Kauza Čapí hnízdo je obrazem naší společnosti.

U soudu se projednává odvolání v kauze Čapí hnízdo. Tato kauza a osoba pana Babiše rozdělují společnost. Co když pan Babiš dělal to samé co mnoho jiných podnikatelů, tedy naplno využil dotační podmínky. Jste připraveni to uznat?
Jiří Nápravník
Bartošovo IT dobrodružství a zapomenuté přechodné období

Tématem letošních prázdnin je vydávání stavebního povolení v novém informačním systému stavebního řízení (ISSŘ). Nový zákon počítá s přechodným obdobím. Podobně o tom informovala ČKAIT a Obecniportal.cz
Jiří Nápravník
K čemu je dětem škola ?

Za pár dnů začíná školní rok. To je i důvod bavit se víc o školství a jeho podobě. Když se chceme bavit o podobě vzdělávání, tak bychom měli mít nejprve jasno, proč a pro koho by se naše děti měly učit.
Jiří Nápravník
Existuje řešení chyb podobných CrowdStrike nebo je to sci-fi?

Samozřejmě, že řešení existuje. Když se inženýři a technici poučili z problémů Boeingu 737Max, z problémů s naftovými motory VW, atd., tak je možné vyřešit problémy s počítačovými viry a chybami v SW, resp. v jejich aktualizaci .
Další články autora |
Poslala manželce zprávu, že jsme milenci. Sekal jsem ji do hlavy, vypověděl primář
Šokující detaily mimořádně brutální vraždy dnes zaznívají u Krajského soudu v Plzni, kde stanul...
Advokát Prouza spáchal sebevraždu. Nechal po sobě dopis na rozloučenou
V sobotu spáchal sebevraždu renomovaný padesátiletý advokát a bývalý českobudějovický soudce Daniel...
Rudé prádlo a finta se třpytkami. Strip klub v Charkově nabízí show i útěchu
Když si dvacetiletá Lisa na svou směnu ve striptýzovém klubu v ukrajinském Charkově obouvá boty na...
Sláva v Přešticích. Na svatbu komtesy z rodu Černínů přijel i belgický král
Své ano si v Kostele Nanebevzetí Panny Marie v Přešticích řekli v sobotu v poledne osmadvacetiletá...
Decroix odstraňuje magisterský titul. Vzdělání z Francie je výhoda, zastal se jí Fiala
Ze stránek vlády zmizel ve středu večer titul Mgr. u jména nové ministryně spravedlnosti Evy...
Na Jičínsku se srazila dvě osobní auta. Oba řidiči na místě zemřeli
Tragická dopravní nehoda dvou osobních aut v neděli odpoledne uzavřela silnici I/16 na Jičínsku. Ve...
Po požáru u Splitu shořela desítka domů, evakuovaní Češi se vrací do ubytování
Situace na jihu Chorvatska poblíž druhého největšího města Splitu, kde v sobotu vypukl požár, je...
Prahou projel slavnostní průvod autobusů. Připomněl 100 let od zahájení provozu
V neděli projela Prahou slavnostní kolona autobusů, která připomněla stoleté výročí zahájení...
Nová vlna útoků na Írán. Izrael znovu udeřil na raketové a dronové základny
Izraelská armáda v neděli odpoledne uvedla, že její letectvo udeřilo během dne na desítky cílů v...

Pronájem bytu 1+kk, 22 m2, Zákupy, ul. Družstevní
Družstevní, Zákupy, okres Česká Lípa
9 500 Kč/měsíc
- Počet článků 73
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1735x
Prvního hackera jsem vypátral v roce 1999, prvního vykradače bankovních účtů přes internetová bankovnictví v roce 2002.