Co na vás prozradí vaše auto?

Auto jako symbol společenského postavení. Auto a politické preference jeho majitele. Auto a libido jeho řidiče. Majitelé kterých vozů se nejvíce věnují sebeuspokojování? Už Vás někdy vybrzdil malý růžový Fiat?

Mezi řidičem a autem které řídí je souvislost. Pořízení auta bývá většinou dlouhodobější a docela nákladnou záležitostí a to by v tom byl čert, aby se lidé při výběru nového nebo i ojetého auta rozhodovali zcela náhodně. Vždyť takové auto je pro mnohé nikoli jen prostředkem k přesunu z bodu A do bodu B a nazpět.

Automobil je dnes mnohými vnímán jako prestižní záležitost či rovnou symbol úspěchu a společenského postavení. Úspěšný podnikatel či manažer notabene celebrita si přece nemůže dovolit jezdit v orezlém vraku leda snad s pochopitelnou  výjimkou cesty na…finanční úřad.

Auto jako potvrzení společenskáho statutu...

Bohatství musí být stavěno na odiv, jinak není lidmi akceptováno. Zkuste si na měsíc někde půjčit třeba žigulíka nebo trabanta a uvidíte co to udělá se všemi kolem vás. Už při běžné cestě do zaměstnání se budete podivovat, proč jsou všechna vozidla za vámi najednou nalepena asi tak na vzdálenost 15 centimetrů za vaším zadním nárazníkem a budou se vás snažit předjet i ve zcela nepřehledné zatáčce. Policejní hlídky, které vám dříve nikdy nevěnovaly pozornost při spatření vašeho nového vozítka najednou neomylně zbystří a budou vás kontrolovat s velkou důkladností a pravděpodobností, že i něco opravdu najdou. Stopařky usmívající se na projíždějící řidiče se při spatření  vašeho bídného přibližovadla najednou zamračí a tváří se jakoby ani vůbec nestopovaly. Když se budete chtít s takovým autem objednat v servisu na banální opravu tak se může stát, že vás místo do kanceláře pošlou rovnou na vrakoviště . A tak by se dalo pokračovat. Zkrátka lidé mají zažito: jaký pán, takový krám.

Toto je už extratřída...

Svět ale není jen o majetku a jeho hromadění, důležitý je například věk. Studenti budou přeci jen upřednostňovat jiná auta než taťkové od rodin nebo aktivní penzisté. Zatímco mladíci s čerstvými papíry se budou chtít zpravidla před vrstevníky vytahovat s vozem prémiové značky za pokud možno málo peněz, rodinkáři se často zajímají o velikost kufru a prostor na zadních sedadlech, senioři zase sjíždí pohledem výšku střechy nad úrovní vozovky kvůli snadnějšímu nastupování.

Mladí mají jiné priority. Třeba kolik se s autem dá odvézt kámošů na párty...

Také ženy a muži se často ve svých prioritách dost liší. Zatímco ženy při svém výběru preferují většinou design, bezpečnost či vhodnou barvu svého čtyřkolového miláčka, muži se více zajímají o technické věci jako výkon či spotřeba motoru, úroveň výbavy či prestiž značky. Za zmínku stojí také typicky rozdílný přístup obou pohlaví k údržbě vozu. Zatímco muži jsou ochotni leštit svůj symbol společenské prestiže na čtyřech kolech málem každý den a plná myčka či dřez nádobí v kuchyni je nechává zpravidla zcela lhostejnými, u žen tomu bývá často přesně naopak. Běda, když člen domácnosti po sobě neuklidí sklenici vody ze stolu - zato vrstva prachu na přístrojové desce vozu je nechává většinou zcela netečnými.

Vliv na výběr auta má také kupodivu politická orientace řidiče. Odmítači automobilismu jako takového bývají zpravidla silně levicoví a nejraději by všechna auta poslali do věčných lovišť. Také například Škodovkáři či majitelé všech francouzských značek se údajně často rekrutují z řad státních a jiných zaměstnanců, pracovníků školství a tudíž mají tíhnout k levici. Rovněž jejich životní styl s důrazem na turistiku, cestování a vzdělání tomu má odpovídat. Naopak majitelé vozů Audi bývají zaměřeni silně pravicově, mají rádi kvalitní věci a i ve volném čase mají tendenci se věnovat zejména svému kariérnímu postupu. Spíše pravicoví mají být ale i majitelé Dacií a kupodivu i korejských značek. Volkswagen, Ford či Opel má značit pravý střed.

Levicový aktivista. V Česku jsou zelení kupodivu pravicoví...možná proto mají katastrofální volební výsledky.

Nezanedbatelný vliv na výběr toho správného vozu má také vaše libido. Nejčastější sex přímo v autě mají mít majitelé značky Porsche. Zato řidiči škodovek nebo seatů mají být se svým sexuálním životem spokojeni nejméně, pokud vůbec nějaký mají. Vlastníci značek Mini nebo Tesla mají být individualisté a také ehm ehm statistickými  přeborníky v milostném sebeuspokojování…

Jiný kraj, jiný mrav i preference. Zatímco původní obyvatelé bývalého východního bloku se stále ještě mohou utlouct po ojetých prémiových značkách se stočeným tachometrem často přitažených různými vykuky z tureckého bazaru v Německu, u jiných etnických skupin tomu bývá jinak. U naší vietnamské menšiny tak lze pozorovat zajímavou zálibu ve francouzských autech - asi nemohou dodnes zapomenout, jak to tenkrát u Dien Bien Phu Francouzům nandali. A naši Romové zase tíhnou pokud jsou chudí k žigulíkům a podobným vrakům a pokud bohatí k Mercedesům…

A ještě pár vět k preferenci barev vozu. Jasné a syté barvy mají obecně ukazovat na dynamiku, mládí, sport ale i určitou agresivitu řidičů. Rafinovaná zabarvení, jako jsou křiklavě zelená či naopak tmavě modrozelená, mají ostatním sdělit, že mají co do činění s člověkem estetického založení. Barvy jemně pastelové či neutrální zase demonstrují povahu vyrovnanou, často si zakládající na luxusu. Tmavé odstíny jsou v oblibě u lidí vyrovnaných, osobnostně silných, zakládajících si na sofistikovaném způsobu života.

Ženy přikládají barvě vozu mnohem větší význam než muži. Kombinaci červené a černé barvy si vybírají agresivnější řidičky, které v životě vyhledávají vzrušující aktivity plné adrenalinu. Žena, která si vybere tuto kombinaci barev, říká světu, že se ráda předvádí. Červená je zároveň barvou, která nejvíce sluší malým autům.

Klidné a spokojené ženy naopak volí barvu modrou. Většinou totiž preferují harmonické vztahy, vyznačují se silnou vůlí a mají rády jógu a meditaci. Libují si v umění a nebojí se do něj také investovat. Zemité tóny barev aut, jako jsou hnědá, béžová nebo zelená, volí ženy respektující přírodu a venkov, které mají výbornou paměť, vysokou míru sebeúcty, jsou optimistické a lze se na ně spolehnout. Šedou barvu zase preferují ženy, jež mají rády dlouhodobé závazky a většinou příliš neřeší, co si o nich druzí myslí.

V automobilu žluté barvy nejčastěji nalezneme toho, kdo je rád středem pozornosti, chce na sebe upoutat, vymanit se ze stresu a hledá životní štěstí. Stříbrná barva o ženách naopak prozradí, že si zachovávají chladný odstup a chtějí být mimořádné. Asi nikoho nepřekvapí, že zlatým vozem jezdí ženy, které chtějí dát na vědomí okázalost a luxus.

No a na závěr ještě zkrácená a upravená verze originální typologie řidičů dle značek podle pana Michala Schindlera který pro klasifikaci vozů a řidičů respektive majitelů použil trochu jinou metodu, nejspíše vlastní pozorování. Přesto jsou některé jeho postřehy přinejmenším velmi zajímavé a poměrně výstižné….

BMW

Frajer, co rád dělá frajera .Jezdí agresivně, protože si to přece může dovolit, že jo. Obzvlášť pokud má novej facelift nebo slušivý xenony. Jednoduše, pokud potkáte BMW, který jede pomalu a nesmete vás ze silnice, je nejspíš kradený.

AUDI

Povoláním syn. Audi se pořizuje proto, abyste si mohli fotit svoji ruku s hodinkama, jak svírá volant s logem čtyř propojených kruhů. Tohle auto se používá spíš ke chlubení na Instagramu nebo na balení holek. Tam totiž nikdo nepozná že jsou to lamy, který neumějí řídit.

Jakýkoliv stříbrný vůz bez fantazie

Nemám potřebu exhibovat, raději splývám s davem...

Člověk beze smyslu života  Buď jste takové auto zdědili po rodičích a pak se to dá pochopit, a nebo jste si vážně něco takového koupili a v tom případě nepatříte na silnici. Protože se vždycky zařadíte před nějakýho normálního řidiče, jedete padesát mimo obec, třicet v obci a z kopce to kotlíte tak, že vás nejde předjet.

 

Krabice od vloček

Nemachruji, ale hodně se toho do mě vejde...

Důchodci. Takovej Nissan Cube nebo Opel Agila je… prostorně uzpůsobený auto pro někoho, kdo je nedoslýchavej a nedokáže zaparkovat ani košík v Kauflandu. Obecně to auto vypadá jako krabice nebo jako pojízdná rakev. Těžko říct, jestli tenhle vůz volí jeho řidiči pro svou oblibu ve vločkách, nebo v tom vidí určitou osudovost.

Jakékoliv červené SUV

Paničky. Zdálo by se, že by bylo logičtější mít menší auto, když neumíte řídit a ruční brzdu si pletete s kolenem spolujezdce. Partneři těchto dam si zjevně myslí, že bude lepší koupit svý drahý pro jistotu tank, aby převálcovala ostatní.

Jakýkoliv kombík

Víte co všechno s tímhle odvezu?

Zodpovědnej taťka od rodiny  Místa na autosedačky, hračky, kočárky, kufry, příbuzný, zvířata a nafukovací bazény je tady dost. Tak proč by ne. Dovolená v Řecku bude s tímhle autem nejlepším zážitkem. Pro celou rodinu. Pro vás ne, vaše dovolená je těch patnáct sekund mezi tím, než zavřete kufr a usednete za volant.

Jakýkoliv kabriolet

Tak teď už víte čemu se říká a jak vypadá kočkolap...

Kavárník, pozér, švihák lázeňský za volantem. Při jízdě ve městě za ním udržujte uctivou vzdálenost. Jezdí často konverzačním tempem a rád se přitom rozhlíží po kolemjdoucích ženách a dívkách, někdy i mužích. Samozřejmě že je vždy připraven při vidině snadného úlovku zničehonic dupnout na brzu…

Jakékoliv ekoauto

Opět je nutno se mít dost na pozoru. Případné nedobrždění za tímto autem může mít pro řidiče před vámi fatální následky. Naopak pozitivní zprávou je, že takováto auta si nepořizují silniční vybrzďovači a podobní agresoři.

 

Jakýkoliv veterán

Tak tady si dávejte opravdu velký pozor. Majitelé veteránů berou většinou své draze opečovávané vozítko jako člena rodiny a jakýkoliv karambol s ním se může hodně prodražit. Navíc veteránisti se často partičkují, shlukují a se svými miláčky se rádi předvádí…můžete utrpět jak finanční, tak fyzickou újmu. Hodnota podobných vozítek totiž může dosahovat i několikamilionových částek…

Tak už musím končit, téma je příliš široké...Pokračování někdy příště.

 

Tyto řádky samozřejmě neberte příliš vážně, smyslem tohoto textu bylo spíše pobavit než konfrontovat příznivce těch či oněch aut. Ostatně pokud máte s řidiči té které značky zcela jiné zkušenosti, sem s nimi do diskuse…

 

Zdroje:

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Víťa Mužík | pátek 4.1.2019 18:55 | karma článku: 21,96 | přečteno: 2104x