Zelený mužík zařehtal…

Jaký mužík? Ten ukřičený „Alzák“? Ne, ale je mu dost podobný. Ponejvíce vykulenýma očima a hlavně barvou. Nic? Tak Vás nebudu trápit - U:fon...

Dnes Vás, v avizovaném stylu psaní, chci seznámit s praktikami operátora, který funguje na našem trhu. A věřte, že si nemíním brát servítky, ač jsem byl jeho zákazníkem od roku 2008. Jenom nevím, který případ je více „odstrašující“. Má zkušenost je kratší, napíši raději story mé kamarádky.

Dlouholetá zákaznice, dokonce i rok souhlasí. V době počátku rojení operátorů si pořídila pevnou linku s internetem - u zeleného mužíka U:fona.

Dodaný modem zajišťoval telefonní přenos (bezdrátový) včetně internetu. Cena odpovídala kvalitě a rychlosti přenosu. K současným se nemůže ani v jednom parametru porovnat. Zvykla si na „šneka“, jak přátelům komentovala. Není žádnou internetovou přebornicí a pro její e-mailovou korespondenci či pokecání na skype (bez kamery) stačilo. Videa sledovala na „počkání“. Že neznáte? Ani já, ale u kamarádky zažil. Stále se zastavovalo (načítalo do paměti), kousek běželo, načítalo atd. Pomalu jsem měl strach, že zapomenu již prošlý obsah.    

„To je normál“ kvitovala se stoickým klidem majitelka „ jsem zvyklá“.

V polovině ledna začaly problémy se „šnekem“ alias zeleným mužíkem. Internet se načítal tak mizerně, až ho to přestalo bavit. Pevná fungovala, tak jsem byl požádán, vzhledem k hodinovým zkušenostem, o možnou opravu.

Řeknu vám, byla to tvrdá řehole, zelenáč kličkoval profesionálně. Občas jsem musel použít i slovník neandrtálců. Když jsem se na zákaznické lince probojoval k technikovi a provedl jím avizované testy, zjištěno, že je vadný router. Jelikož majitelem je „již“ zákaznice, nabídnut nový za nehoráznou cenu kolem 3000 Kč. Sdělil majitelce a ta málem omdlela. Běžela jí právě dvouletá smlouva, v jejím průběhu jí pan U:fon za obě služby slevoval „celých“ 50 Kč/měsíčně. Za věrnost a prodloužení služby. Ale opatrně – jenom 12 měsíců. V době, kdy jí „havaroval“ net, již platila plnou palbu a dokonce této dvouletky ji zbývalo sedm měsíců. Takže mdloby jsou pochopitelné – investice nesmyslná a předražená. Odmítnuto, 14 dní již bez internetu (potřeba bankovních operací), hledáme řešení a navrhuji ukončit. Při tomto pokusu, sáhl mužík ke kompromisu – nabídl zlevněný (dotovaný) router za 595 Kč, ovšem za změnu smlouvy na nových 24 měsíců!! Majitelka je konzervativní typ, 600 Kč není moc, šnek jí celkem nevadí a potřeba internetu stoupá úměrně s klesající soudností.

Jen pro zajímavost, vše řešíme telefonem, „zatím“ fungujícím. Uvozovky vám budou jasné níže.

Sjednána nová smlouva, očekávaný router přišel do týdne. Časové údaje sledujte, svědčí o opravdové vstřícnosti potřeb zoufalého zákazníka. Modem zapojujeme s pomocí technika a za peníze zákazníka – linka zadarmo ještě nefunguje.

Zlatý hřeb operátora nastal při aktivaci modemu – bude zprovozněn do 3 pracovních dnů (normální předpis)!! Jelikož je pátek, víkend se nemaká, tak v úterý příští týden. Obdivuji výdrž kamarádky. V úterý opět za vlastní reklamujeme neaktivní modem.

Velké divení, modem je již aktivován. Zkoušíme internet, opravdu funguje. Na dotaz, proč nebyla aktivace sdělena, rozpačité blekotání. Mělo by již být vše v pořádku – po skoro měsíci? Hluboký omyl, vážení čtenáři – nefunguje telefon!!

A kolečko opět začíná, již nebudu popisovat, bylo by to opakování a dáte mi za pravdu, že opakování je nuda. Jen pro dokreslení solidnosti – kamarádce přichází vyúčtování v plném sazbě. Jako by nechumelilo a celý měsíc surfovala.

Příběh má vyvrcholení. V jeho závěru, při aktivačním procesu, zjištěno, že nový router a při převzetí zaplacený, je v a d n ý -  nefunguje pro změnu telefon !!

Tak to je i na mé nervy dost. Co mé, ale i kamarádky. Bez internetu a telefonu již měsíc a půl, platby normál, zaplacený šmejd. Písemně sdělujeme operátorovi, že končíme původní smlouvu, novou neuznáváme a "nerouter" vracíme. Kroutil se, ale proti argumentům neměl šanci. Vracení balíku - dalších 145 Kč.

Po týdnu přišla poukázka za vrácený modem, poštovné nikde. Sděleno, po e-mailové korespondenci (z mého notebooku) že bude odečteno ze smluvní pokuty za nedodržení původní smlouvy.

Čekáte, že zelený mužík bude k dlouholetému zákazníkovi a prošlé anabázi vstřícný, omluví se či dokonce shovívavý a něco odpustí?

Tak to bych nepsal a nevaroval stávající a nedej bože budoucí zákazníky U:fona.

Smluvní pokuta překvapila, byla vysoká a vůbec ani jedno z výše uvedeného nesplnila.

Vlastně něco ano – odhlásil jsem, po tomto příběhu, svoji pevnou linku U:fona se seniorským tarifem. Linku, kterou jsem držel z nostalgie a pro občasný pokec s mojí sestrou v Německu.

Samozřejmě proti smluvní pokutě, která mě čeká. Přežiji, nebojte...

Všichni už „kecáme“ přes skype a jde to bez nervů.

A kamarádka?  "Hodinovej" našel bezva internet za poloviční cenu, skype zapíná s kamerou a takovej fofr nemám ani já doma či v Edenu.

Děkuji za přečtení.            Jiří

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Jiří Mitáček | pondělí 16.5.2016 8:45 | karma článku: 22,02 | přečteno: 606x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,30

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65