Žalovat Skylink?

Zaváhal jsem, dokonce jsem zvažoval připojení k hromadné žalobě, ale pak jsem si to rozmyslil. Za co žaloba? Za servisní poplatek, kterým si z nás dotyčná společnost výslovně střílí, má nás za lehkomyslné blbce a sobě nahrává další nemalý zisk. Vlastním sice dvě satelitní karty a dva přijímače zakoupené v dobré víře, že jde o dobrou investici. Za virtuální servis tedy platím 58 Kč měsíčně. O výhodách zmíněného poplatku mne přesvědčila nově zvolená poslanecká sněmovna. Schválila rozpočet na letošní rok a mně přidali k měsíční státní rentě celých 58 Kč! Jaký výsměch! Ale to bylo jen tak pro zahřátí a teď vážněji.

Pro objasnění cituji oficiální zdůvodnění podvodu, které jsem nazval „Český grand tunel“: Skylink a CS Link nabízeli a propagovali své služby v balíčcích GRATIS a FREE. Kromě lákavého názvu odpovídal i popis bezplatného užívání (uživatelé si museli jen zakoupit příslušné zařízení a kartu společnosti v hodnotě cca 2.500 Kč. Zakoupil jsem si dokonce kusy dva! Slib společnosti však byl hrubě porušen loňským zavedením servisního poplatku 29 Kč měsíčně. Pokud by lidé přestali službu používat, zahodili by mnohatisícovou investici do technického zařízení potřebného k užívání služeb SKYLINK i CS Link.

Byl jsem naivně přesvědčen, že mne po zveřejnění nestydatého záměru ochrání náš spotřebitelský a justiční systém.

Ano. Avšak jen lehce „štěkl“ a příslušné orgány vyměřily firmě dvojí pokutu – 10 milionů za porušení zákona o elektronických komunikacích a 5 milionů za správní delikt, jehož se podnikatel dopustil a dopouští klamnými obchodními praktiky. Nejdřív inzeruje bezplatné služby a pak zavede servisní poplatek!

Česká televize: Provozovatel Skylinku a CS Linku dostal 15 milionovou pokutu.

Když pominu, že se společnost, která výše uvedené firmy vlastní (M7 Group S.A., se sídlem Rue Albert Borschette 2, L-1246 Luxembourg) se okamžitě proti pokutě odvolala a dodnes ji nezaplatila, nějak mi hlava nebere proč...

29 Kč není pro jedince moc, ale společnost tímto způsobem obírá 1,5 milionů klientů a její roční příjem je 500 milionů!!! Pokuta je tedy směšná, jde o pouhé 3 % jeho ročního příjmu a roky si tak beztrestně servisně „hrabe“!

Stát tedy tímto laxním přístupem k problému umožnil znehodnocení investicí 1,5 milionu občanů, kteří si v dobré víře pořídili kartu i satelitní přijímač – původně analogový, nyní digitální.

Kdybych střízlivě vyčíslil náklady jednotlivce na pět tisíc (já dvojnásobek!) dojdeme k znehodnocení zhruba 7,5 miliard korun!

Je mi jasné, že můžeme jen smutně nebo vzteky skřípat zuby, případně naříkat. Ale přece nehodíme své přijímače do kanálu! A mnozí z postižených skřípají dokonce "hodně". Pohledem na server hromadné zaloby.cz  jsem totiž zjistil, že podat na výše uvedenou firmu hromadnou žalobu, má zájem pouze 214 klientů!

Kde tedy zůstali ti zbývající, vážení??

A tak mám vážné obavy, že jestli tato „odrůda“ tunelování projde, můžeme klidně očekávat, že co chvíli budou přibývat další, jen s jiným názvem…

Napadá mně jich několik, ale nebudu přece případným „šmejdům“ napovídat, i když jsem si jistý, že nás časem překvapí. Ale můžete vzít jed na to, že na další „výhodnou“ investici už neskočím.

 Hezký den a krásný obraz přeji.               Jiří

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Jiří Mitáček | úterý 7.1.2014 8:22 | karma článku: 30,21 | přečteno: 2170x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65