I love Citroën, milý pane řediteli...

Když se podíváte do seznamu mých blogových článků, opakuje se tam několikrát značka auta z titulku. Proč zase?  Snad už bylo varování dost. Pro nečtenáře mých předchozích podotýkám, že jde o automobilisty v Karlovarském kraji. 

Nebylo, stále se nic neděje. Majitelé výše uvedené značky pravděpodobně rezignovali a přistoupili na nehorázné chování tohoto prodejce.

Nadzvedávájí mě reklamní spoty uvedené značky včetně její, určitě dobře zaplacené, prezentace v přiblblém "přístavním" serálu televize Prima. Nový vůz provinčního zubaře, reprezentovaného Bohumilem Kleplem, je poslední model C3. Jak jinak, že?  

Náhodně oslovuji řidiče naší značky a nestačím se divit. Narazil jsem i na majitele nových vozů, zakoupených v době fungující prodejny a servisu v Karlových Varech. První, povinnou servisní prohlídku musí absolvovat (pod hrozbou ztráty záruky) do 2 let nebo najetí 20 ooo km ve značkovém servisu Citroën. Mám Vám pane řediteli vyřídit vřelý "dík", za zájezd do Plzně. Z Varů je to dobrých 85 km. Se zpátečkou... Pokud bych měl popsat jejich zkušenosti a reakce, muselo by se dost slov "vypípat". 
Jiní oslovení, pokud polknou zklamání, hledají nějaké náhradní řešení. Do této kategorie jsem se dostal také já. Již podruhé (takový jsem prostě já, matinko). 

Po anabázi s poruchou motoru, popsané v posledním článku, jsem asi nebyl dost potrestán. Věřil jsem, skoro zamáčkl slzu dojetí z vaší deklarace v diskuzním příspěvku. Cituji: "Ujišťuji Vás, že podnikáme všechny kroky proto, aby se značka CITROËN do vašeho kraje vrátila co nejdříve". 

Porucha motoru mě stála skoro celej můj důchod. Zachráncem nebyl váš servis, pane řediteli, ale konkurenční Pegueot. Díky Pažouťáci! Skoro dvoutýdenní automobilový půst. Kdyby... Ale zrušili jste, tak se starejte, že? Tleskám... a starám se. 
Musím, neboť jak jsem napsal výše, trestání pokračuje. 

Nedělní odjezd z Edenu (chaty). Po nastartování se z motorového prostoru začal valit kouř a klepavý zvuk nevěštil nic dobrého. Jsem 20 km od domova. Počítač mlčí. Snížený výkon motoru již umím ovládat z první poruchy, dojel jsem domů. Soused vykoukl z okna - prý myslel, že přijel traktor.
Pondělní ráno, objíždím s klepajícím motorem servisy - poruchu nemusím identifikovat, každý šéf, pokud právě neohluchl, okamžitě vyběhne z kanceláře. Termín opravy? "Neblázněte, mám plno do konce měsíce"! Podotýkám, že je 3. dubna. Další, totéž. Pegueot - "Je nám líto, konec měsíce, máme vlastní servisní povinnosti." Konečně trochu naděje... servis soukromníka, termín opravy do 14. dubna. S douškou, že je možné i nějaké uvolněné okénko. Na rozsáhlém dvoře vidím značky všech renomovaných firem. Přesto červík pochybnosti hlodá. Zvládnou to? Když mi pan šéf po nastartování okamžitě diagnostikuje poruchu, moje obavy se zmírnily. Asi umí. Porucha je opět v oblasti vstřikování (první porucha byl vadný vstřik č. 1). Krasavec tedy zůstává. Po týdenním čekání a taktním dotazu se dozvídám, že již čekají jenom na objednané originální náhradní díly (asi to bude "pálka") a pokud dojdou, dají vůz na dílnu.
Zkrátím... Po deseti dnech od sepsání zakázky je vůz opraven a převzat s příjemným a podrobným komentářem pana vedoucího servisu. Při zkušební jízdě mám pocit, že motor takovouto opravu potřeboval - je tišší, výkonnější a dokonce zmizelo občasné škubání v určitém rozsahu otáček. Cena? Také rozumná a příjemná. Raději klepu na dřevo... Mám dojem, že jsem našel "svůj" značkový servis.

Proč to všechno píši? Když pominu, že moje problémy s motorem mohou být náhodné, další je vaše dílo. Normálně, pokud bych měl problém, zajedu do servisu Citroënu, sdělím, odborníci převezmou a obvykle druhý, popřípadě další den opět jezdím. Majitelé vozů této značky, pokud mají nějaký servisní problém, musí nějak fungovat s náhradním řešením. Určitě firemní. S mnoha jsem mluvil a bohužel značka nemá dobré renomé. Alespoň v Karlovarském kraji, navzdory celkem slušné reklamě. Není to způsobeno technickými parametry (jsou na vysoké úrovni!), výbavou, komfortními jízdními vlastnostmi, ale opakuji poněkolikáté, prostě chybí servis... vážený pane řediteli Františku Neumane! (Doufám, že ještě jste ve funkci?) Nebo si snad myslíte, že si někdo z potencionálních zákazníků Karlovarského kraje, omámený Vaší reklamou, zajede koupit nového Citroëna třeba do Plzně či do Holýšova??

Takhle naivní snad nejste, že?  

Už si pomalu chystám itinerář na květnový výlet do Vysoké pece u Chomutova (pouhých 65 km) - nejbližší servis. Váš, pane řediteli! Budu potřebovat servisní prohlídku číslo tři (3). Parametry: 6 let anebo 60 000 km - hlásí palubní počítač mého "letadla". Kilometry sice nemám, ale roky jsou jasné. 
Anebo?
Předběžně jsem konzultoval možnost v "mém" novém servisu. Není problém, mám se ohlásit několik dní předem, donést seznámek možných závad. Nastudují potřebné náplně a protokoly prohlídky, objednají prý případné ND, dokonce udělají potřebnou STK. Hmm... To se mi líbí.

Pane řediteli, zásadně jste Vy ani vaše firma neodpověděli na žádnou otázku v minulých mých článcích. Nečekám odpověď ani dnes. Je mi líto, že majitelé v Karlovarském kraji tiše skřípou zuby nad neschopností a politikou nezájmu firmy, jež má ve znaku dvě stříšky. 

Děkuji.            Jiří  

Autor: Jiří Mitáček | čtvrtek 20.4.2017 12:35 | karma článku: 21,57 | přečteno: 664x
  • Další články autora

Jiří Mitáček

Vše, co mám...

15.12.2023 v 14:15 | Karma: 27,17

Jiří Mitáček

Dobrý den, pane Zemane…

29.1.2023 v 23:45 | Karma: 28,86

Jiří Mitáček

Potkal jsem Barunku…

21.3.2021 v 17:39 | Karma: 27,87

Jiří Mitáček

Autobus přátel…

13.11.2020 v 23:32 | Karma: 27,65