- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To, že se už nevlezou má hned několik důvodů. Zaprvé - je nás čím dál tím víc a zadruhé je hlavní náměstí ve Valašském Meziříčí rozkopáno a tak jsme byli na tom vedlejším.
Nevím, jestli je to právě tou elektromobilitou, ale zdá se mi, že na náměstí vyměňují staré kabely za nové – asi silnější.
Prostě se asi připravují na masivní rozvoj elektromobility a na výstavbu těch dalších 33 Temelínů, o kterých jsem psal minule. Odkaz ZDE.
Dokonce na tento sraz, který opět perfektně připravil Milan, se muselo registrovat a na náměstíčko se dostalo jen prvních 50 elektromobilů. Prostě bylo narváno. Dostali jsme nějaké upomínkové předměty od města, sem tam volný vlez (muzea, koupaliště a tak), něco k pití, příspěvek na občerstvení a i milá srdíčka pro spalováky.
Některé elektromobily jsme tam viděli prvně. Některé naposled. Prvně jsem viděl nějaké placaté Audi. Konečně naživo vyzkoušel Ioniqa pětku a naposled viděl kolegovo polepené EV, které mělo den po srazu totálku na dálnici na Slovensku.
Nebojte se, neshořelo – to už byste viděli večer v televizi.
Na srazu se nám podařilo ověřit, že systém V2L (Vehicle to line) funguje i na nabíjení elektromobilů – skvělá zpráva. Z pár fotek, co jsme udělali, vidíte, jak to funguje.
Do Ioniqa se připojí adaptér V2L (který je s autem dodáván). Do něho si zapojí nabíjecí kabel (230V Schuko), který je standardně dodávaný s každým elektromobilem.
A JE TO!
Nabíjecí kabel od Nissanu byl pouze na 10 A. Proto je na následujících fotkách a prinscreenech výkon pouze okolo 2,3 kW. Kdyby nabíjecí kabel byl na 16 A, Ioniq by dával až 3,5 kW.
Se systémem V2L se nemusí nabíjet jenom elektromobil. Může posloužit jako zdroj napětí pro sekačku, karavan, rodinný dům, a když budete potřebovat, tak třeba i pro dětský kolotoč.
Jen přemýšlím, jaká by to byla pomoc, kdyby podobná vozidla již měli obyvatelé oblastí, které u nás byly postiženy tornádem. Zapojili by auto na nejnutnější spotřebiče (lednička, mraznička, světla, mikrovlnky, varné konvice, vrtačky, pily, bourací kladiva – akorát by nezapojovali bojlery – aby jim baterka v autě déle vydržela) Odhaduji, že na baterku z auta by mohli fungovat tak týden až 14 dní. Čekat na připojení RD (nebo toho, co z něho zbylo) k rozvodné síti víc jak měsíc fakt není ideální.
Ale doba se mění. Zvlášť na podzim elektromobilita nabírá grády.
Konference, srazy, předváděčky, ukázkové stavby elektráren na zelené louce, kulaté stoly na magistrátech, akce směřující k čistějšímu provozu dopravních podniků, komunitní energetika, založení Tesla klubu ...
Vždyť se můžeme těšit i na pět elektromobilních akcí v jednom týdnu.
Co říct na závěr. Díky Milanovi a spoustě dalších nadšenců:
Elektromobilita JEDÉÉÉÉÉ!
Další články autora |
Čelákovice, okres Praha-východ
3 599 000 Kč