Furt se něco děje
Tato setkání jsou velmi důležitá. Člověk se vždy dozví něco nového a taky to udržuje komunitu elektromobilistů pohromadě. Diskuze o možnostech elektromobility v celém širokém spektru možností neberou konce – a svítání přichází tak brzy.
A jaká byla hlavní témata?
Zbytečně velký dojezd mnohých elektromobilů – proč už někdo nedělá nový elektromobil s dojezdem 200 km a cenou do 200.000,- Kč. Tato auta by dokázala nahradit 50% toho, co jezdí po silnicích v ČR a stojí na parkovištích ve městech.
Dalším tématem byly nesmyslné vyhlášky a prováděcí předpisy. Mnohé z nich staví elektromobilitu na hlavu, nebo ji blokují, znevýhodňují, brzdí…
Například uvedu výňatek z přílohy č. 6 – PPDS (pravidla provozování distribuční soustavy)
7.1 – Zákon uvádí následující kategorie dobíjecích stanic. DoS1, DoS2 a DoS3.
DoS1 – jsou pro jednostopá vozidla (většinou elektrokola a koloběžky)
DoS2 – jsou definovány takto:
„ Běžná dobíjecí stanice s výkonem do 22 kW včetně, s výjimkou zařízení o výkonu 3,7 kW na fázi nebo nižším, jež jsou umístěna v domácnostech nebo jejichž hlavním účelem není dobíjet elektrická vozidla a jenž nejsou veřejně přístupná.“
Chápete tu výjimku? „ Běžná dobíjecí stanice... s výjimkou… jejichž hlavním účelem není dobíjet elektrická vozidla?“ Ta výjimka – jedná se wallbox do 3,7 kW na fázi? A co to tedy je? Kam patří ta výjimka, do D0S1?
To nemohl vymyslet rozumně uvažující člověk! Kdo ty blbosti tomu parlamentu sepisuje? A hlavně kdo podle toho má stavět ty nabíjecí stanice – sorry vlastně „odborník“ to nazval dobíjecí stanice – asi správný logik a čestin – na mobil máte taky dobíječku – nebo nabíječku jako každý normální člověk.
Možná ale chceme být opět světoví – a překlad CHARGE STATION (NABÍJECÍ STANICE) jsme si přeložili jako DObíjecí stanice (RECHARGE STATION) – vynikáme prostě za každou cenu.
A podle toho nyní budeme „budovat“ tu elektromobilitu. Podle někoho kdo vymyslel něco, čemu jak je vidět vůbec nerozumí.
Další téma SOUČTOVÉ měření a měření PO FÁZÍCH – ano, i elektromobilisté mohou být sprostí – zvlášť když mluví o tomto tématu. Takhle okrádáni jsou na celém světě pouze Češi, někteří Slováci a část Poláků. (Alespoň tak to říká Lojza).
Ale zpět na eJantarovou cestu. Ta začínala v Ostravě. Pak se jelo do Štramberku, kde jsme si prohlédli Trůbu, nakoupili uši a vyfasovali poukaz na školu smyku. Pak zpátky do Ostravy. Tam jsme smykovali a večer po páté hurá domů.
Málokterý hotel je na elektromobilitu připraven. Stačí pět hostů s elektromobily a hotel je na svých limitech – víc zásuvek tam prostě není a tak se nabíjí, kde se dá.
Elektromobilů přijíždí každým rokem víc a víc.
Lidé s kladným potenciálem jsou navzájem přitahováni a tvoří různě velké shluky pozitivní energie.
Štramberk – malebné městečko se spoustou schodů.
Obchůdek na uši.
Nevrčí mi motor, i když mám nastartováno – je to v pořádku?
Cedulka označující konektor, který se má odpojit v případě nehody.
A nyní v detailu – odpojuje hlavní (trakční baterii)
Už se těším na příští rok. Milan zase něco pěkného vymyslí.
Elektromobilita je totiž stále zábavnější. Třeba na minulém Brněnském čtvrtku jsme si zařádili s elektrickým bagříkem.
Mirek Matyáš
Rodinné energie minulého roku

Jak provozovat elektromobilitu, když to údajně nejde. A když jsme to tedy zkusili, co nám to přináší.
Mirek Matyáš
Komunitní energetika se plíží

V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.
Mirek Matyáš
Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny

Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.
Mirek Matyáš
Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu

Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.
Mirek Matyáš
Mám ho … ale dalo to fušku

Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.
Další články autora |
„Dálnicí nás úplně odřízli.“ V obcích kolem nově otevřené D4 krachují podniky
Premium V prosinci nově otevřený úsek dálnice D4 odklonil tranzit přes obce, místní teď trápí úpadek jejich...
Lékař si nevypnul kameru. Uspokojování od sestry „viděla“ i hlava republiky
Nechtěnými svědky intimních chvilek uznávaného lékaře a zdravotní sestry se v ruském Dagestánu...
Tři mladí zemřeli při srážce aut u Opavy, jeden z nich předjížděl dvoustovkou
Srážka tří vozidel na severním obchvatu Opavy si ve středu večer vyžádala tři lidské životy....
Trump nevyhostí prince Harryho z USA. Je to chudák, má hroznou ženu, vysvětlil
Britský princ Harry se podle serveru listu The New York Post nemusí obávat toho, že bude vyhoštěn...
Policie pátrá po identitě ženy oběšené na dětském hřišti, zveřejnila její fotku
Policie pátrá po totožnosti ženy, která se na začátku letošního ledna oběsila na dětském hřišti v...
Zemřel produkční Milan „Parketa“ Skotálek, staral se i o Rolling Stones
Zemřel hudební produkční a manažer Milan „Parketa“ Skotálek. „Otci zakladateli“ české koncertní...
„Jde tu o školu, ne o kasino.“ Referendum v Oknech nerozhodlo, obec je rozdělená
Obyvatelé Oken na Českolipsku rozhodovali v referendu o přístavbě místní školy, kanalizaci a...
Rodiče v Austrálii zanedbávali dceru. Se sedmnáctiletou jednali jako s batoletem
Rodiče ze Západní Austrálie jsou odsouzeni k trestu odnětí svobody za zanedbání péče o svou dceru....
New York přijde o část zahrádek. Nová legislativa zvýšila restauracím náklady
Většina newyorských restaurací, které vybudovaly a provozovaly venkovní zahrádky již v době...
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz