- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Tato setkání jsou velmi důležitá. Člověk se vždy dozví něco nového a taky to udržuje komunitu elektromobilistů pohromadě. Diskuze o možnostech elektromobility v celém širokém spektru možností neberou konce – a svítání přichází tak brzy.
A jaká byla hlavní témata?
Zbytečně velký dojezd mnohých elektromobilů – proč už někdo nedělá nový elektromobil s dojezdem 200 km a cenou do 200.000,- Kč. Tato auta by dokázala nahradit 50% toho, co jezdí po silnicích v ČR a stojí na parkovištích ve městech.
Dalším tématem byly nesmyslné vyhlášky a prováděcí předpisy. Mnohé z nich staví elektromobilitu na hlavu, nebo ji blokují, znevýhodňují, brzdí…
Například uvedu výňatek z přílohy č. 6 – PPDS (pravidla provozování distribuční soustavy)
7.1 – Zákon uvádí následující kategorie dobíjecích stanic. DoS1, DoS2 a DoS3.
DoS1 – jsou pro jednostopá vozidla (většinou elektrokola a koloběžky)
DoS2 – jsou definovány takto:
„ Běžná dobíjecí stanice s výkonem do 22 kW včetně, s výjimkou zařízení o výkonu 3,7 kW na fázi nebo nižším, jež jsou umístěna v domácnostech nebo jejichž hlavním účelem není dobíjet elektrická vozidla a jenž nejsou veřejně přístupná.“
Chápete tu výjimku? „ Běžná dobíjecí stanice... s výjimkou… jejichž hlavním účelem není dobíjet elektrická vozidla?“ Ta výjimka – jedná se wallbox do 3,7 kW na fázi? A co to tedy je? Kam patří ta výjimka, do D0S1?
To nemohl vymyslet rozumně uvažující člověk! Kdo ty blbosti tomu parlamentu sepisuje? A hlavně kdo podle toho má stavět ty nabíjecí stanice – sorry vlastně „odborník“ to nazval dobíjecí stanice – asi správný logik a čestin – na mobil máte taky dobíječku – nebo nabíječku jako každý normální člověk.
Možná ale chceme být opět světoví – a překlad CHARGE STATION (NABÍJECÍ STANICE) jsme si přeložili jako DObíjecí stanice (RECHARGE STATION) – vynikáme prostě za každou cenu.
A podle toho nyní budeme „budovat“ tu elektromobilitu. Podle někoho kdo vymyslel něco, čemu jak je vidět vůbec nerozumí.
Další téma SOUČTOVÉ měření a měření PO FÁZÍCH – ano, i elektromobilisté mohou být sprostí – zvlášť když mluví o tomto tématu. Takhle okrádáni jsou na celém světě pouze Češi, někteří Slováci a část Poláků. (Alespoň tak to říká Lojza).
Ale zpět na eJantarovou cestu. Ta začínala v Ostravě. Pak se jelo do Štramberku, kde jsme si prohlédli Trůbu, nakoupili uši a vyfasovali poukaz na školu smyku. Pak zpátky do Ostravy. Tam jsme smykovali a večer po páté hurá domů.
Málokterý hotel je na elektromobilitu připraven. Stačí pět hostů s elektromobily a hotel je na svých limitech – víc zásuvek tam prostě není a tak se nabíjí, kde se dá.
Elektromobilů přijíždí každým rokem víc a víc.
Lidé s kladným potenciálem jsou navzájem přitahováni a tvoří různě velké shluky pozitivní energie.
Štramberk – malebné městečko se spoustou schodů.
Obchůdek na uši.
Nevrčí mi motor, i když mám nastartováno – je to v pořádku?
Cedulka označující konektor, který se má odpojit v případě nehody.
A nyní v detailu – odpojuje hlavní (trakční baterii)
Už se těším na příští rok. Milan zase něco pěkného vymyslí.
Elektromobilita je totiž stále zábavnější. Třeba na minulém Brněnském čtvrtku jsme si zařádili s elektrickým bagříkem.
Další články autora |