45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?
Vánoce jsou svátky klidu a míru – tento rok vyšly moc pěkně a volno bude celý týden. Alespoň stihnu dohnat nějaké resty.
Nestihl jsem meziroční vyhodnocení provozu elektromobilu za červen 2017 a 2018.
Nestihl jsem vyhodnotit ceny nabíjení v Norsku.
Nestihl jsem rozšířit fotovoltaickou elektrárnu.
Nestihl jsem zapojit baterie z Tesly jako zdroj energie pro RD.
Nestihl jsem vybourat místo pro měnič ve sklípku.
Nestihl jsem po rekonstrukci zapojit rozvaděč, …
Nestihl jsem …
Do konce roku je ještě pár dní – snad se ještě něco z toho dá zvládnout do víkendu.
Nejdřív začnu s elektromobilním vyhodnocením roku 2018. Dělám to průběžně a už tak trošku automaticky. Čísla jsou zaznamenána, nyní je stačí zapsat do tabulky a vyhodnotit.
Nebaví mě to. Radši bych boural tu zeď ve sklípku na měnič. Bourání mne baví - práce je za člověkem vidět – tak asi proto. Při vyhodnocování dat sedím půldne u PC a večer vypadne z tiskárny pár čísel, nebo nějaká křivka.
Zatímco za vybouranou zeď mne určitě někdo pochválí – ta práce je totiž vidět (velká díra a spoustu sutě), je taky slyšet (asi víte, jak zní kango, když se u sousedů něco bourá) a taky je cítit (takový ten jemný prach po celém bytě – no a taky já, když se vyčerpán vrátím domů) - za datlování do počítače mě žádná odměna nečeká. Instalace měniče prostě osloví většinu smyslů. Taková tabulka v excelu je proti tomu – nesmyslyoslovující.
Navíc je potřeba údaje zadávat velmi pečlivě. Kontrolovat je do kříže, abych nezveřejnil nějaký nesmysl nebo blud. Taková úmorná, nezáživná práce.
Doplním pár údajů a hned je tam nějaká chyba. Vychází mi cena za jednu kilowatthodinu od ČEZu za 45.000,- Kč bez DPH.
ČEZ je sice druhá největší firma v ČR (o kousek před Agrofertem – co se týče tržeb), ale i tak se mi to zdá moc. To by byla skvělá podpora elektromobility.
Navíc to vychází na měsíc, kdy jsem moc elektromobilem nejezdil. Bylo spoustu rozvozů a tak jsem jezdil většinou dodávkou. Elektromobilem jen krátké, rychlé trasy a tak jsem většinou nabíjel doma.
Kontroluji čísla a vše je v pořádku. Výsledek 45000,- Kč za jednu kilowatthodinu - to přece není možný. Někde tam musí být chyba. Z logiky věci je jasný, že to je blbost.
Procházím výpočet znovu. V daném měsíci jsem čip ČEZu použil jen jednou.
Kontroluji čísla - čip ČEZ 450 Kč za měsíc, odebráno 0,01 kWh.
450 Kč/0,01 kWh = 45000 Kč/kWh
Výsledek je správně. Už to vidím. Chyba je v odebrané energii. – asi špatně dosazeno.
Hledám fotografii pro kontrolu a … opravdu. Odebral jsem pouze 0,01 kWh.
Už si vzpomínám – přijel jsem k nabíječce, zapojil jsem auto a už mi volali z domu, že přijela návštěva. Nabíjení jsem tedy rychle ukončil – počkal než proběhnou všechny ty procedury (kontrola připojení, odhlášení, ukončení, odpojení … ) a udělal foto. To že tam bylo pouze 0,01 kWh – jsem si ani neuvědomil – a spěchal jsem domů.
Jelikož jsem daný měsíc už dobíjení u ČEZu nepotřeboval, vznikla vcelku zajímavá situace. Nyní už vím, proč firma, co provozuje rychlonabíječky patří k nejziskovějším v ČR.
Situace je celkem komická, ale i tak bude potřeba zvážit, jestli budu potřebovat čip na dobíjení elektromobilu v roce 2019 každý měsíc - když ta jedna kilowatta vychází tak draze.
Mirek Matyáš
Rodinné energie minulého roku

Jak provozovat elektromobilitu, když to údajně nejde. A když jsme to tedy zkusili, co nám to přináší.
Mirek Matyáš
Komunitní energetika se plíží

V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.
Mirek Matyáš
Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny

Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.
Mirek Matyáš
Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu

Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.
Mirek Matyáš
Mám ho … ale dalo to fušku

Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.
Další články autora |
Válku vyřeší konec vojenské pomoci, řekl Putin Trumpovi. Probrali hokej i vztahy
Prezidenti Ruska a USA Vladimir Putin a Donald Trump v úterním telefonátu „podrobně a otevřeně“...
Bombové hrozby v Praze. Policie evakuovala tisíce lidí, odklonila dopravu
V Praze se ve čtvrtek večer uskutečnily masové evakuace kvůli nahlášeným bombám v pražské Lucerně a...
Proč se to zvrtlo? Trump čekal boxerský pás, ale Zelenskyj ukázal fotky se zajatci
Američtí představitelé začali věřit ruskému prezidentovi Vladimirovi Putinovi, ačkoliv jejich...
Masivní hřib nad Ruskem. Ukrajinci zasáhli základnu strategických bombardérů
Saratovská oblast se v noci stala cílem ukrajinských dronů. Bezpilotní stroje údajně zasáhly i...
Daňové přiznání za rok 2024: využijte formuláře pro internetové podání
Jako každý rok i letos musí mnoho podnikatelů, drobných živnostníků i další osoby samostatně...
Nejčastější pravopisné chyby, odhalíte je u přijímaček všechny? Zkuste to nanečisto
Premium Český pravopis se na první pohled může zdát spletitý. Pokud ale znáte potřebná pravidla, kterými se...
Vzpoura dezolátů. Po ceně za nejlepší fotku přišlo obvinění z montáže
Seriál Po sérii vyhrocených přelíčení s duem Tušl a Čermák čekal klidné odpoledne. Nakonec se ale strhla...
ČT po volbách: opozice chystá radikální změny. Dotknou se poplatků i platů
Premium Českou televizi čekají po podzimních volbách dost možná velké změny. Hnutí ANO, které je podle...
Mastné Velikonoce. Letenky podražily o třetinu, parkování na dvojnásobek
Premium Přestože jsou Velikonoce až za měsíc, cestovní kanceláře už u nejoblíbenějších destinací hlásí...

Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 94
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1171x
Na služebních cestách najeto přes 300.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz