45 000 Kč za jednu kilowatthodinu pro elektromobil - není to moc?

I elektromobilisté hrají takové ty klučičí hry.      Kdo dál a tak …        Kdo má největší kapacitu baterií, nejdelší dojezd, kdo nejbohatší výbavu, kdo najel nejvíc e-kilometrů, kdo jezdí nejlevněji … kdo jezdí nejdráž … asi jsem vyhrál.

Vánoce jsou svátky klidu a míru – tento rok vyšly moc pěkně a volno bude celý týden. Alespoň stihnu dohnat nějaké resty.

Nestihl jsem meziroční vyhodnocení provozu elektromobilu za červen 2017 a 2018.

Nestihl jsem vyhodnotit ceny nabíjení v Norsku.

Nestihl jsem rozšířit fotovoltaickou elektrárnu.

Nestihl jsem zapojit baterie z Tesly jako zdroj energie pro RD.

Nestihl jsem vybourat místo pro měnič ve sklípku.

Nestihl jsem po rekonstrukci zapojit rozvaděč, …

Nestihl jsem …

Do konce roku je ještě pár dní – snad se ještě něco z toho dá zvládnout do víkendu.

Nejdřív začnu s elektromobilním vyhodnocením roku 2018. Dělám to průběžně a už tak trošku automaticky. Čísla jsou zaznamenána, nyní je stačí zapsat do tabulky a vyhodnotit.

Nebaví mě to. Radši bych boural tu zeď ve sklípku na měnič. Bourání mne baví -  práce je za člověkem vidět – tak asi proto. Při vyhodnocování dat sedím půldne u PC a večer vypadne z tiskárny pár čísel, nebo nějaká křivka.

Zatímco za vybouranou zeď mne určitě někdo pochválí – ta práce je totiž vidět (velká díra a spoustu sutě), je taky slyšet (asi víte, jak zní kango, když se u sousedů něco bourá) a taky je cítit (takový ten jemný prach po celém bytě – no a taky já, když se vyčerpán vrátím domů) - za datlování do počítače mě žádná odměna nečeká. Instalace měniče prostě osloví většinu smyslů. Taková tabulka v excelu je proti tomu – nesmyslyoslovující.

Navíc je potřeba údaje zadávat velmi pečlivě. Kontrolovat je do kříže, abych nezveřejnil nějaký nesmysl nebo blud. Taková úmorná, nezáživná práce.

Doplním pár údajů a hned je tam nějaká chyba. Vychází mi cena za jednu kilowatthodinu od ČEZu za 45.000,- Kč bez DPH.

ČEZ je sice druhá největší firma v ČR  (o kousek před Agrofertem – co se týče tržeb), ale i tak se mi to zdá moc. To by byla skvělá podpora elektromobility.

Navíc to vychází na měsíc, kdy jsem moc elektromobilem nejezdil. Bylo spoustu rozvozů a tak jsem jezdil většinou dodávkou. Elektromobilem jen krátké, rychlé trasy a tak jsem většinou nabíjel doma.

Kontroluji čísla a vše je v pořádku.  Výsledek 45000,- Kč za jednu kilowatthodinu - to přece není možný. Někde tam musí být chyba. Z logiky věci je jasný, že to je blbost.

Procházím výpočet znovu. V daném měsíci jsem čip ČEZu použil jen jednou.

Kontroluji čísla - čip ČEZ 450 Kč za měsíc, odebráno 0,01 kWh.

450 Kč/0,01 kWh = 45000 Kč/kWh

Výsledek je správně. Už to vidím. Chyba je v odebrané energii. – asi špatně dosazeno.

Hledám fotografii pro kontrolu a … opravdu. Odebral jsem pouze 0,01 kWh.

Jedna kilowatthodina za 45.000 Kč

Už si vzpomínám – přijel jsem k nabíječce, zapojil jsem auto a už mi volali z domu, že přijela návštěva. Nabíjení jsem tedy rychle ukončil – počkal než proběhnou všechny ty procedury (kontrola připojení, odhlášení, ukončení, odpojení … ) a udělal foto. To že tam bylo pouze 0,01 kWh – jsem si ani neuvědomil –  a spěchal jsem domů.

Jelikož jsem daný měsíc už dobíjení u ČEZu nepotřeboval, vznikla vcelku zajímavá situace. Nyní už vím, proč firma, co provozuje rychlonabíječky patří k nejziskovějším v ČR.

Situace je celkem komická, ale i tak bude potřeba zvážit, jestli budu potřebovat čip na dobíjení elektromobilu v roce 2019 každý měsíc - když ta jedna kilowatta vychází tak draze.

Autor: Mirek Matyáš | čtvrtek 27.12.2018 12:18 | karma článku: 27,09 | přečteno: 2595x
  • Další články autora

Mirek Matyáš

Mám ho … ale dalo to fušku

30.11.2021 v 10:01 | Karma: 19,18

Mirek Matyáš

Zvracející Ostravačky

7.10.2021 v 7:00 | Karma: 13,07