- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vánoce jsou svátky klidu a míru – tento rok vyšly moc pěkně a volno bude celý týden. Alespoň stihnu dohnat nějaké resty.
Nestihl jsem meziroční vyhodnocení provozu elektromobilu za červen 2017 a 2018.
Nestihl jsem vyhodnotit ceny nabíjení v Norsku.
Nestihl jsem rozšířit fotovoltaickou elektrárnu.
Nestihl jsem zapojit baterie z Tesly jako zdroj energie pro RD.
Nestihl jsem vybourat místo pro měnič ve sklípku.
Nestihl jsem po rekonstrukci zapojit rozvaděč, …
Nestihl jsem …
Do konce roku je ještě pár dní – snad se ještě něco z toho dá zvládnout do víkendu.
Nejdřív začnu s elektromobilním vyhodnocením roku 2018. Dělám to průběžně a už tak trošku automaticky. Čísla jsou zaznamenána, nyní je stačí zapsat do tabulky a vyhodnotit.
Nebaví mě to. Radši bych boural tu zeď ve sklípku na měnič. Bourání mne baví - práce je za člověkem vidět – tak asi proto. Při vyhodnocování dat sedím půldne u PC a večer vypadne z tiskárny pár čísel, nebo nějaká křivka.
Zatímco za vybouranou zeď mne určitě někdo pochválí – ta práce je totiž vidět (velká díra a spoustu sutě), je taky slyšet (asi víte, jak zní kango, když se u sousedů něco bourá) a taky je cítit (takový ten jemný prach po celém bytě – no a taky já, když se vyčerpán vrátím domů) - za datlování do počítače mě žádná odměna nečeká. Instalace měniče prostě osloví většinu smyslů. Taková tabulka v excelu je proti tomu – nesmyslyoslovující.
Navíc je potřeba údaje zadávat velmi pečlivě. Kontrolovat je do kříže, abych nezveřejnil nějaký nesmysl nebo blud. Taková úmorná, nezáživná práce.
Doplním pár údajů a hned je tam nějaká chyba. Vychází mi cena za jednu kilowatthodinu od ČEZu za 45.000,- Kč bez DPH.
ČEZ je sice druhá největší firma v ČR (o kousek před Agrofertem – co se týče tržeb), ale i tak se mi to zdá moc. To by byla skvělá podpora elektromobility.
Navíc to vychází na měsíc, kdy jsem moc elektromobilem nejezdil. Bylo spoustu rozvozů a tak jsem jezdil většinou dodávkou. Elektromobilem jen krátké, rychlé trasy a tak jsem většinou nabíjel doma.
Kontroluji čísla a vše je v pořádku. Výsledek 45000,- Kč za jednu kilowatthodinu - to přece není možný. Někde tam musí být chyba. Z logiky věci je jasný, že to je blbost.
Procházím výpočet znovu. V daném měsíci jsem čip ČEZu použil jen jednou.
Kontroluji čísla - čip ČEZ 450 Kč za měsíc, odebráno 0,01 kWh.
450 Kč/0,01 kWh = 45000 Kč/kWh
Výsledek je správně. Už to vidím. Chyba je v odebrané energii. – asi špatně dosazeno.
Hledám fotografii pro kontrolu a … opravdu. Odebral jsem pouze 0,01 kWh.
Už si vzpomínám – přijel jsem k nabíječce, zapojil jsem auto a už mi volali z domu, že přijela návštěva. Nabíjení jsem tedy rychle ukončil – počkal než proběhnou všechny ty procedury (kontrola připojení, odhlášení, ukončení, odpojení … ) a udělal foto. To že tam bylo pouze 0,01 kWh – jsem si ani neuvědomil – a spěchal jsem domů.
Jelikož jsem daný měsíc už dobíjení u ČEZu nepotřeboval, vznikla vcelku zajímavá situace. Nyní už vím, proč firma, co provozuje rychlonabíječky patří k nejziskovějším v ČR.
Situace je celkem komická, ale i tak bude potřeba zvážit, jestli budu potřebovat čip na dobíjení elektromobilu v roce 2019 každý měsíc - když ta jedna kilowatta vychází tak draze.
Další články autora |
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....