Letecká havárie Jak 42D u Jaroslavle!
RA-42434zdroj:internet Letoun Jakovlev Jak-42D je modernizovanější varianta Jaku-42, ta původní se vyráběla od roku 1979. Havarovaný stroj výr.čísla: 4520424305017 , však byl vyroben až v roce 1993 a z hlediska životnosti letecké techniky, byl stroj zhruba v polovině své životnosti. Ta se odvíjí od počtu nalétaných hodin, spolu s počtem startů/přistání a doby jež letoun slouží. Jak 42D reg.čísla: RA-42434, společnosti Yak-Servis, měl nalétáno 6310 letových hodin a 3026 startů. Životnost letadel tohoto typu je až 30000 letových hodin. Havarovaný stroj byl naprosto v pořádku a měl i povolení k letům do EU, což svědčí o jeho dobrém technickém stavu. Ve svém okolí jsem se setkal s narážkami právě na stáří, technický stav stroje a spolehlivosti ruské techniky jako celku, což bylo motorem k napsání tohoto článku a rád bych tyto nepodložené spekulace vyvrátil! Poruchy se nevyhýbají žádné letecké technice, ať už ji vyrobí kdokoliv. Technický stav letecké flotily je dán pouze přístupem provozovatele, což je u menších ruských leteckých společností někdy problémem. Stáří stroje 18 let je v této otázce nepodstatné. Boeing 737, jež je zatím nejrozšířenějším typem dopravního letadla na světě, jehož první vzlet je datován již rokem 1967! Letounu Jak 42 se vyrobilo v různých variantách více jak 1000 kusů a léta jak v Asii, Africe, Střední Americe, tak i u mnohých leteckých společností v Evropě. Stroj má 3 motory, oproti současným dvou-motorovým koncepcím a to Voltarev D-36, kterými je osazen i úspěšný Antonov AN-72/74. A zpět k důvodům havárie. Letoun přejel vzletový bod prahu pro vzlet, do vzduchu se dostal až po vzletu z travnaté plochy za dráhou. Pilot poté instinktivně prudce přitáhl, ale jelikož stroj neměl očividně dostatečný vztlak, nebylo letadlo plně ovladatelné a začalo se naklánět na levobok a v přízemním letu narazilo křídlem do letištního radio-majáku a vzňalo se! Poté dopadlo z části na Břeh řeky Volha a zadní část letounu do vody. Z mého pohledu se jeví jako nejpravděpodobnější příčinou havárie nevysunuté vztlakové klapky (podobně jako při nehodě letounu společnosti Spanair v Madridu), ať už chybou pilota, vzpříčením cizího předmětu mezi jednotlivými díly, nebo technickou poruchou. Ale možný je i tzv. birdstrike, jelikož v okolí Volhy se pohybuje jistě spoustu ptactva, jež mohl jeden z motorů už i při rolování na dráze nasát! Celé je to velmi nešťastná událost, jež zasáhla přímo i náš český národ…… Technické informace čerpány ze zdroje na: http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20110907-0
Michal Svoboda
Demagog a jeho demagogie! Aneb nový portál českého internetu.
Není všechno zlato, co se třpytí. V posledních dnech, mají odpůrci Zemana novou zbraň a tou je portál věnující se Demagogogii . Pojďme se podívat co tam Ti hoši vyvádějí.
Michal Svoboda
Jiří Brady, co je zač? Je povyk ohledně jeho nevyznamenání adekvátní?
Jaké zákulisní maškarády vysoké politiky jsou v pozadí stáhnutí nominace ceny T.G.Masaryka, můžeme pouze spekulovat. Jistě není vše tak jasné, jednoduché na interpretaci a ihned odsouditelné našimi médii.
Michal Svoboda
Faktor „kuřák“, aneb iracionalita protikuřácké kampaně.
Tímto článkem reaguji na vzestupnou tendenci protikuřáckého boje, neboli "honu" na lidi, jež si dopřávají kouření cigaret.
Michal Svoboda
Koho budou za prezidenta volit psychiatři a logopedové?
S nadsázkou řečeno je navýsost jasné, že logopedové si zvolí Miloše Zemana a psychiatři raději Karla Schwarzenbergra. Alkoholismus spolu s egoismem proti hyponazalitě spolu s hypersomnií. Co je menší zlo? Dá národ přednost nalitému sebeukáječi, nebo huhlavému spáči? Kdybychom tyto osobnosti již léta neznali, považovali by jsme takový labužnický výběr za vtip! Ale je to bohužel realita. Nehodlám nikoho z kandidátů urážet, čtenáře prosím o nadhled se kterým píši o zmiňovaných a jejich handicapu. Pokud někoho pobouřím, preventivně se omlouvám.
Michal Svoboda
RQ-170„Bestie z Kandaháru“-Írán likviduje americké hi-tech letouny.
Íránu se podařilo zachytit a bez většího poškození získat další americký bezpilotní špionážní letoun, tentokrát to byl ScanEagle od společnosti Boeing. Jedná se o menší vrtulový prostředek s dosahem kolem 100km. Největším triumfem však bylo získání „Bestie z Kandaháru“ aneb Lockheed Martin RQ-170 Sentinel, jež je průzkumným bezpilotním prostředkem obtížné zjistitelnosti, který Írán získal koncem minulého roku, opět bez většího poškození.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát
Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...
Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků
Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...
Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali
Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...
Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní
Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...
Pronájem bytu 2 + KK 45 m2 ve Velešovicích, 20 km od Brna
Velešovice, okres Vyškov
11 000 Kč/měsíc
- Počet článků 19
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3742x