Moderní technologie do škol patří

Česká školní inspekce (ČŠI) vydala tematickou zprávu Rozvoj informační gramotnosti na základních a středních školách. Když si ji přečtete, nevypadá to zrovna dobře, ale já bych nebyl tak pesimistický.

Pamatuju si, jak jsem byl v květnu 2016 pozván do relace Pro a proti na ČRo Plus na základě článku idnes.cz s titulkem Počítače a tablety zhoršují výsledky žáků, zjistila školní inspekce, který v základu vycházel z analýzy výsledků mezinárodních šetření ICILS 2013 a PISA 2012. Je pravda, že paní redaktorka, která tehdy článek pro idnes.cz psala, ne úplně dobře pochopila, co je v analýze to důležité a hlavně byl titulek oproti zbytku jejího textu extra zavádějící. Ale jak se říká, alespoň se otevřelo téma.

V rozhlase jsem se potkal s náměstkem ústředního školního inspektora Ondřejem Andrysem a byl očekáván ostrý střet dvou světů. Skončilo to tak, že jsme se s kolegou Andrysem na většině věcí shodli, protože jsme s výše zmíněnou analýzou byli oba dva poměrně detailně seznámeni a chápali samotnou podstatu využívání moderních technologií ve výuce.

V té době jsem však na jiných místech musel technologie ve školách poměrně intenzivně obhajovat. Ať už v diskusích s učiteli, rodiči nebo širokou veřejností.

No, a za ty dva roky se vlastně mnohé změnilo. Už se moc neřeší, zdali technologie ano, či ne, ale najednou všechny zajímá, jak s nimi reálně pracovat a jak je do výuky co nejlépe zapojit.

Je čím dál víc učitelů, kteří často DIY metodou dokážou v hodinách se žáky a studenty neuvěřitelné věci.

A tohle je v kontextu všech těch papírových prohlášení „školství a vzdělávání je pro nás priorita“ více než pozitivní.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Michal Orság | středa 20.6.2018 16:09 | karma článku: 11,59 | přečteno: 241x
  • Další články autora

Michal Orság

Dovětek k maturitám

11.3.2021 v 14:51 | Karma: 10,59

Michal Orság

Úřední maturita

4.3.2021 v 12:10 | Karma: 14,60

Michal Orság

PES, nikoliv PSA

10.12.2020 v 9:29 | Karma: 5,76