- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pamatuju si, jak jsem byl v květnu 2016 pozván do relace Pro a proti na ČRo Plus na základě článku idnes.cz s titulkem Počítače a tablety zhoršují výsledky žáků, zjistila školní inspekce, který v základu vycházel z analýzy výsledků mezinárodních šetření ICILS 2013 a PISA 2012. Je pravda, že paní redaktorka, která tehdy článek pro idnes.cz psala, ne úplně dobře pochopila, co je v analýze to důležité a hlavně byl titulek oproti zbytku jejího textu extra zavádějící. Ale jak se říká, alespoň se otevřelo téma.
V rozhlase jsem se potkal s náměstkem ústředního školního inspektora Ondřejem Andrysem a byl očekáván ostrý střet dvou světů. Skončilo to tak, že jsme se s kolegou Andrysem na většině věcí shodli, protože jsme s výše zmíněnou analýzou byli oba dva poměrně detailně seznámeni a chápali samotnou podstatu využívání moderních technologií ve výuce.
V té době jsem však na jiných místech musel technologie ve školách poměrně intenzivně obhajovat. Ať už v diskusích s učiteli, rodiči nebo širokou veřejností.
No, a za ty dva roky se vlastně mnohé změnilo. Už se moc neřeší, zdali technologie ano, či ne, ale najednou všechny zajímá, jak s nimi reálně pracovat a jak je do výuky co nejlépe zapojit.
Je čím dál víc učitelů, kteří často DIY metodou dokážou v hodinách se žáky a studenty neuvěřitelné věci.
A tohle je v kontextu všech těch papírových prohlášení „školství a vzdělávání je pro nás priorita“ více než pozitivní.
Další články autora |