Zvýšení rychlostních limitů-včera bylo pozdě
Jako malé děti jsme se v 90. letech vždy těšily, až vyrazíme na nějakou delší cestu a naše rodinná Škoda 120 pojede stovkou. A potřebovala opravdu příhodné podmínky, aby se jí to podařilo.
Favoritu nedělalo dosažení stovky potíže ani na krátkých cestách do nejbližšího města, kvalitativně to byl velký skok. Dokonce dokázal jet po dálnici mírně přes 130, byť s vypětím sil.
Škoda Octavia odskočila ještě více, na dálnici rychle nabere 160 aniž by bylo potřeba auto nějak tůrovat, jako to bylo třeba u dávnějších modelů i pro dosažení nižší rychlosti.
Zatímco kdysi jste nutně poznali, že jedete rychle, dnešní auta už jsou tak pohodlná, že nedávají řidiči pocítit námahu vyšších rychlostí. Pokud vám někdo bude tvrdit, že za socialismu se žilo lépe, nejrychlejším odbývacím argumentem je náhled do garáže.
Dnes je prakticky devět z deseti řidičů kriminalizováno a občas mají tu smůlu, že přispějí policistům na odměny. Dnes mohou být vskutku vysoké, zejména, pokud vědí, kam si stoupnout. Vyšší rychlost na ukončení dvou pruhů u Benešova mě dnes stála 2 body (čert je vem) a 1000 Kč (které mě mrzí o mnoho více). Dva policisté nestačili rychlá auta odchytávat, kdybych byl býval projel o minutu později, nechyběl by mi fialový papírek:(
Policistům nízké rychlostní limity vyhovují, před dvaceti lety by z toho samého místa možná odjeli i s prázdnou, ale dnes je to nejjednodušší způsob vykázání činnosti. Redukce zajištění bezpečnosti provozu na měření rychlosti vede k nestíhání alkoholu za volantem, agresivní jízdy a dalších podstatně nebezpečnějších prohřešků, bohužel samozřejmě méně častých, tedy méně výnosných.
Nejen že takovým postupem klesá respekt k policii. Mnohem závažnější je pokles respektu k právnímu řádu. Právní řád by měl reflektovat potřeby společnosti, neexistuje sám pro sebe. Jeho existence je podmínkou dobrého fungování společnosti a garancí svobod jednotlivce. Pokud ovšem právní řád přestává v některých oblastech dávat smysl, učí to lidi, že ho lze ignorovat. Z oblasti dopravních předpisů se tato ignorance přesouvá do dalších oblastí a důsledkem je nárůst kriminality.
Blíží se páté výročí mého ježdění, najety mám desetitisíce km, statisticky je můj dnešní zážitek co do bodů i peněz nevýznamný. Po jeho opakování ovšem netoužím. Porušovat právo mě nebaví, tak jsem se rozhodl zkusit ho změnit.
Zvu všechny příznivce dekriminalizace rychleji, ale bezpečně jezdících řidičů do skupiny na facebooku "Chceme vyšší rychlostní limity". O sílu této skupiny bych pak rád opřel výzvu vládě ČR, aby tyto limity zvýšila.
Martin Procházka
Krutost trhu není jeho selháním
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/02/6641/w230/Bf467625.jpeg)
Selhání trhu je při současných vysokých cenách nejčastěji nadužívaným pojmem, který ovšem nemá žádnou oporu v realitě. Energetické trhy fungují velmi dobře a přesně tak, jak mají.
Martin Procházka
ČEZ musí vydělávat a investovat
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/02/6641/w230/Bf467625.jpeg)
ČEZ může velmi dobře fungovat jako nástroj k zajištění strategických cílů energetické bezpečnosti, aniž by tím utrpěla jeho pozice efektivně řízené společnosti. Existují i snazší cesty k prosazení zájmů státu, ale žádná funkční.
Martin Procházka
Znásilňované na ulici stačí říct „Fandíme Ti“?
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/02/6641/w230/Bf467625.jpeg)
Díváme se na agresi totalitní mocnosti vůči demokratickému státu, vyjadřujeme mu podporu všemožnými způsoby, ale přímou pomoc odmítáme. Přitom víme, že přes všechnu statečnost se Ukrajina dlouhodobě neubrání.
Martin Procházka
Lépe nosit svetr než neprůstřelnou vestu
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/02/6641/w230/Bf467625.jpeg)
3. světová válka v podstatě už začala, nemá smysl si nalhávat, že tomu tak není a nemá smysl odkládat odstřižení Ruské federace od civilizovaného světa.
Martin Procházka
NATO se musí s Ruskem utkat o Ukrajinu, jinak se s ním utká o Pobaltí
![](https://1gr.cz/fotky/blogy/22/02/6641/w230/Bf467625.jpeg)
Sankce nepomohou, i kdyby prošlo odstřižení od SWIFT. Putin tohle plánoval dlouho dopředu, tudíž s nimi počítá a je na ně připraven. Proti hrubé síle funguje jen hrubá síla a my nesmíme váhat ji použít.
Další články autora |
Silné bouřky zasáhly Česko, v Praze průtrž zatopila ulice a omezila dopravu
Přímý přenos Na Česko během odpoledne udeřily silné bouřky. Postupovaly od jihozápadu ke středním Čechám. Kolem...
Rychlík z Prahy narazil na Slovensku do autobusu, zemřelo sedm lidí
Sedm lidí zemřelo a pět dalších se zranilo při srážce rychlíku s autobusem na jihu Slovenska. Vlak...
Silné bouřky se přihnaly do Čech, pak řádily na Moravě. Hasiči odklízejí škody
Přímý přenos Meteorologové varovali, že se v neděli objeví velmi silné bouřky s přívalovým deštěm a krupobitím,...
600 °C a mix jedovatých látek. Proč prudce přibývá požárů solárních panelů
Premium V úterý hasiči zasahovali u výbuchu rodinného domu v Šonově na Náchodsku. Pravděpodobná příčina?...
Hrůza, závory se zvedly, říká svědkyně. Vlak jel po zavřené koleji, uvedl ministr
Rychlík z Prahy, který se ve čtvrtek srazil na Slovensku s autobusem, jel po koleji, jež byla pro...
Britům budou vládnout labouristé, lídr konzervativců Sunak uznal porážku
Parlamentní volby ve Velké Británii vyhráli středoleví labouristé. Premiér Rishi Sunak v pátek brzy...
Televize se shodují, že počasí má zásadní vliv na sledovanost, výjimkou je sport
Hlavně v létě se do popředí zájmu dostávají zprávy o počasí. Stav oblohy a předpovědi meteorologů...
Šest kilo „strouhanky“ v náboji. Jak to chodí v české výrobě velkorážné munice
Premium Česko se stává významným výrobcem velkorážné munice. Redakce iDNES.cz se podívala do závodu...
Rozluštila tisíce zpráv. Kryptoložka Elizebeth odvrátila nacistickou hrozbu
Premium Zachránila tisíce lidských životů, pomohla dostat do vězení mafiány v čele s Al Caponem a odhalila...
- Počet článků 340
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1791x
Předseda regionálního výboru TOP 09 Písecko, člen krajského výkonného výboru TOP 09 v jižních Čechách.
Kandidát č.51 za TOP 09 & KDU-ČSL Společně pro jižní Čechy.
Farmář a lesník.
Pravicový, prozápadní, proevropský.
Sledujte mne na facebooku: www.facebook.com/martinprochazka007