„Menšiny tu vytvářejí totalitu“ říká kardinál Duka
Nechci komentovat rozhovor Pražského arcibiskupa, spíše se pozastavit nad jeho slovy o menšinách a totalitě. Kardinál veřejně řekl to, co mnozí vnímají jako problém naší civilizace. Dnes jsou to menšiny, které si nárokují práva nad všeobecná práva. Nejde o to, zda se jedná o náboženské, sexuální či etnické skupiny. Prostě jde o práva menšin. Z určitého pohledu nejde ani tak o právo, ale zvýhodnění menšin.
Jedním z takových zvýhodnění je „Pozitivní diskriminace“ čímž jsou proslulé například Spojené státy americké, kde mnohdy více než znalosti a inteligence rozhoduje etnický původ. Velice dobře o tom referoval Neviditelný pes v článku Oty Ulče. „Hodně nevole způsobuje Affirmative Action v zaměstnání. Bělošská většina vesměs nemíní chápat, proč její demokraticky zvolení reprezentanti dovolují něco, čemu se oprávněně říká reverse discrimination - diskriminace naruby, ve vlastních řadách. U soudu v Detroitu nepořídili hasiči a v New Yorku dozorci vězňů. Při zkouškách na povýšení jen polovina černochů a Martinezů uspěla ve srovnání s výkony Martínků. V takovém případě federální soud nařídil najít vysvětlení v rasismu a došlo tedy k dodatečnému byrokratickému nadhodnocení nedostatečných žáků, z pětek se staly známky dostatečné či dokonce chvalitebné. V New Yorku policisté podstoupili kvalifikační zkoušky na seržanty. Uspělo 10,6% Martínků, 4,4% Martinezů a 1,6% černochů - čili automatický důkaz rasisticky předpojatého testu, jehož vypracování zaručit perfektní barvoslepost stálo půl milionu dolarů. Výsledek se proto měl anuloval, ale než k němu došlo, městská správa povýšila dvě stě propadlých podle rasové kvóty a bylo to. Načež někteří z policistů oficiálně požádali o rasovou překlasifikaci, že nejsou bílí, že nejsou Martínkové, ale Martinezové“
Tohle je, ale jen část problému. Větší problém je, že většinová společnost je nucena tento systém respektovat, přestože jak řekl profesor ekonomie Walter E. Wiliams sám Afroameričan „Je to systém, v němž se má pomoci osobě A (současnému černochovi) potrestáním osoby B (současného bělocha) za to, co osoba C (běloch v minulosti) udělala osobě D (černochovi v minulosti). To tedy je hodně podivné pojetí sociální spravedlnosti, zejména, když se budeme chtít držet principu individuální odpovědnosti“
Něco podobného se týká o náboženských menšin, tedy převážně jedné náboženské menšiny a to muslimů. Muslimům se ustupuje ve školách, kdy mnohé školy přestaly nabízet vepřové maso. Jak uvádí internetový deník iDnes, tak „Kromě stravovacích trendů za tím stojí i rostoucí počet muslimských žáků“ Jde říci, že hlavně rostoucí počet muslimských žáků. A jak je uvedeno ve stejném článku, Christian Schmidt k tomuto řekl: „Není možné, abychom v jídelníčcích jen tak zakázali vepřové maso, které je součástí naší stravy a kulinářské kultury. Očekávám, že tvořivost při střetu se stravovacími návyky odlišných kultur povede k obohacení jídelníčku, ne k jeho ochuzení“
V těchto dvou příkladech je celé jádro problému. Nejen náboženské, sexuální a etnické menšiny mají svoje zvyky a požadavky, ale podobně má svoje zvyklosti a požadavky každý z nás. Proto jsou zákony demokratických zemí stavěny jako univerzální, platné pro všechny, bez rozdílu pohlaví, barvy pleti, náboženské příslušnosti. Ve chvíli, kdy je většina nucena zákonem k dodržování a respektování zvyklostí menšin a jejich požadavků, tak univerzální zákon přestává platit, protože jeho požadavky na rovnost mohou být diskriminační. Ostatně nejde jen o zákon, ale třeba o pravidla školy, které nedovolují pokrývku hlavy. Například dlouhé roky se táhl případ muslimek a jejich šátku, přestože se nakonec ukázalo, že vše bylo jinak. Nicméně - „Veřejná ochránkyně práv dospěla k závěru, že Střední zdravotnická škola nepřímo diskriminovala stěžovatelku, neboť jí na základě neutrálně formulovaného školního řádu zakázala nosit muslimský šátek, který je projevem jejího náboženského přesvědčení navenek“ – ve zkratce, náboženské přesvědčení je zde stavěno nad princip neutrality, platný pro všechny. Tedy s výjimkou, kterou by měla škola, učitelé a studenti, tedy většina, respektovat.
Tady už nejde o rovnost všech před školním řádem, nebo jako v případě pozitivní diskriminace před zákonem. Jde o diktát menšin, ať z jejich iniciativy anebo iniciativy těch, kteří si z boje za „práva menšin“ udělali svoje živobytí.
Kdysi, nevím, zda to platí i dnes, v běžeckých závodech koní platilo, že kůň, který často vítězí dostává takzvaný handicap, což spočívalo v tom, že do sedla se přidalo závaží, aby se vyrovnaly šance ostatních, což vedlo k tomu, že nevyhrál ten, kdo byl nejlepší. Pozitivní diskriminace a práva menšin, jako výjimka z práva a norem společnosti vedou k podobnému.
Zátěž v koňských dostizích likviduje koně a požadavky menšin deformují společnost. V obou případech vítězí ti, kteří by jinak neměli šanci.
Martin Kavka
Trump bojuje proti rasismu a aktivistům se to zase nelíbí
Levicovým aktivistům se prostě nezavděčíš. Bojují proti všemu. Proti rasismu, nacismu, fašismu, manželství apod. Ovšem, když někdo bojuje proti rasismu z pravicového spektra, tak je to podle aktivistů rasismus.
Martin Kavka
Uprchlíci se ztrácí v poušti, naštěstí mají mobily a mohou to natočit, nebo ne?
Jsem rád, že nás média opět zásobují zprávami nad krutým osudem „uprchlíků“ a „nelidským“ jednáním zemí jako je Itálie, či Alžír, který nechává putovat „uprchlíky“ domů přes Saharu, kde mnozí mizí anebo o strašné bavorské CSU.
Martin Kavka
Opravdu se jedná o nárůst extremismu v Evropě? Ale no tak!
Posledních několik let můžeme číst o radikalizaci části obyvatel v Evropě a vzestupu populistických, neřkuli extrémistických stran. Například německé AfD, Švédských demokratů či Pravých Finů v zahraničí. Takže malé zamyšlení
Martin Kavka
USA ukázaly na pokrytectví Rady OSN pro lidská práva, jenže pokrytecká je celá OSN
Že spolupráce mezi národy, myšlenka to amerického prezidenta Wilsona, je nejen problematická, ale mnohdy nemožná ukázala již první světová organizace Společnost národů, založená roku 1919, jako reakce na První světovou válku.
Martin Kavka
Multikulturalismus se vyprázdnil, islám už není náboženství míru, co včil? Diverzita?
Musím se obdivovat novodobým sociálním a kulturním inženýrům. Jakmile je nějaká jejich idea zprofanovaná, přijdou s novou definicí a novým názvem. Něco, jako když se Evropská ústava změnila na Lisabonskou smlouvu.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Nová odhalení z fakulty: studenti viděli vraha dřív, policie byla v budově víckrát
Premium Masový vrah David K., který v prosinci při střelbě na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy v...
Na důchodce zaklekli, chalífát neřeší. Němce děsí mdlé reakce jejich politiků
Premium Snímky stovek radikálních islamistů demonstrujících v ulicích severoněmeckého Hamburku, kteří...
Na jednání o míru nepřijdeme, vzkázali Rusové. Švýcaři je ani nezvali
Švýcarsko iniciuje vlastní mírovou konferenci o Ukrajině. S pozváním Ruska na setkání, které se má...
Pavel zkritizoval všechny. Nefér jsou Babišova slova i kampaň SPOLU, míní
Kampaň, která dělá z hnutí ANO zastánce ruských zájmů, je podle prezidenta Petra Pavla stejně nefér...
Prodej rodinného domu, pozemek 698 m2 - Holubice u Brna, okres Vyškov
Holubice, okres Vyškov
4 650 000 Kč