Islámský duchovní odsoudil upálení pilota. Nejásejte

Krátce po zveřejnění videonahrávky bojovníků Islámského státu, kde demonstrovali nejen svojí sílu, ale také popravu jordánského pilota se ozval islámský duchovní, egyptský imám Ahmad Tájib, který nazval bojovníky Islámského státu satanisty

Ba co víc, tento čin odsoudil s tím, že je to je v rozporu s Koránem neboť islám zapovídá mrzačení těla. Což mu ovšem nebránilo pokračovat, že by se islámští bojovníci měli ukřižovat anebo jim utrhat končetiny. To nejspíše není mrzačení těla. Zcela jistě, kdo zná aspoň trochu islámskou nauku, tak ví, že podobných rozporů se najde mnoho.

Nejde však o egyptského islámského duchovního, ale jak se k tomu postavila evropská média a vzhledem k tomu, tak hlavně česká. Na nejčtenějším portálu jsme se mohli dočíst, že se jedná o vyjádření jednoho z nejrespektovanějších duchovních sunnitského islámu, a že občas je uznáván jako nejvyšší autorita sunnitského islámu. A to je dosti zavádějící. Ahmad al-Tájib nereprezentuje sunnitský islám jako celek a rozhodně není autoritou v celém sunnitském islámu. Maximálně je autoritou v oblasti, kde je uznávána islámská škola zvaná hanáfija, kterou on reprezentuje. Mimo tuto právní školu existují v islámu ještě další tři a to malíkija, šáfija a hanbálija.

Sunitský islám nezná to co zná například katolická církev, která ač není monolitem, ale jsou v ní zahrnuty i východní církve jako Maronité či egyptští Koptové, tak nejvyšší hlavou je papež, který je také nejvyšší autoritou v oblasti církevního práva a církevní nauky. Navíc katolická církev zná pojem exkomunikace, což je de facto zákaz účasti na církevním životě, což se rovná vyloučení z církve. Sunnitský islám nic takového nezná a to ani v oblasti jednotlivých islámských škol.

I nejvyšší duchovní té či oné školy může vydat prohlášení, ale to může anebo nemusí být závazné. Islám je totiž postaven na dost velké autonomii věřících, pro které je nevyšší autoritou Alláh, tak jak je reprezentován Koránem a Mohamed a jeho činy. Dokonce a není to neobvyklé i jednotlivý duchovní stejné školy mohou k určité věci vydat stanoviska navzájem se lišící, případně si odporující a přesto tato stanoviska jsou platná.

Pokud tedy někdo ve slovech egyptského imáma hledá nějakou naději, tak marně. Jeho slova byla určena k muslimům, neznamená to žádnou změnu směrem k naší civilizaci. Jordánský stát upálil již několik lidí, ale žádný islámský duchovní se proti tomu neozval. Až teď, když byl upálen muslim a ještě k tomu člen jedné z nejvlivnějších jordánských rodin, vzdáleně spřízněný s rodinou zakladatele islámu Mohamedem. Proto ten povyk.

Evropa by neměla spoléhat na to co řekne ten či onen islámský duchovní. Ten za Evropu problémy řešit nebude, ani k tomu nemá důvod, protože cílem islámu je podrobit si celý svět. Pokud v tom někdo hledá naději a cestu pro budoucnost tak bude zklamán.

Můžeme pouze tleskat slovům jordánského krále "Každého muže, kterého uvidím, zabiju. Každého hajzla, který na mě vystřelí, nejen zabiju, ale zabiju i jeho ženu, všechny jeho přátelé a spálím jeho dům." a jen litovat, že podobné státníky nemáme v Evropě.

Autor: Martin Kavka | čtvrtek 5.2.2015 16:27 | karma článku: 30,74 | přečteno: 1699x