- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Čím vlastně štvou. Požaduje se od nich ideál, protože církev mluví o Bohu, o lásce a odpuštění. Jednotliví členové těchto ideálů vždy nedosahují. Jsou to lidé a ne andělé. Tak rádi bychom viděli někoho dokonalého, kdo splňuje naše představy o ctnostech. Tato touha je sympatická a církev může těšit toto očekávání. Ne vždy ho úplně naplňuje, a proto dostane ránu. Není taková, jakou jsme si ji vysnili. Schytá to úplně za všechno, co se s ní během dějin spojuje - křížové výpravy, čarodějnice a okrádání chudého lidu. Jen tak mimochodem, odvážní husitští bojovníci katolíky od toho majetku také docela osvobodili.
Pěkně po pořádku. Současná ekonomická situace nijak nesouvisí s majetkovým vyrovnáním a ani není jeho důsledkem. Proč pořád tolik hysterie. Opakovaně bylo řečeno, jak zanedbatelnou položku v rozpočtu představuje finančním náhrada církvím. V čem by tedy mělo být hůř. Vyjasní se v majetkových poměrech. Nikdo nezchudne a církve nezbohatnou. Žádná újma se ve skutečnosti nestane. Církve budou platit daně, zaměstnávat lidi, rozšíří se prostor pro jejich působení v sociálních službách.
Další oblíbenou výmluvou je, že není zřejmé, o jaký majetek se jedná. Ale no tak. Přesně ten, který je definován v zákoně, žádný jiný. Vydá se podle zákona, ne protože si to v zákulisí někdo domluvil, ne protože fingoval nějakou zakázku.
Nejde vůbec o majetek, jde o to někam nasměrovat frustrace lidí. A co takhle alternativní doporučení. Nakoupit takové ty gumové pružící fackovací panáky. Kdo nesouhlasí s restitucemi, může se vydovádět. A církve nechme hospodařit. Tam, kde jsme nyní, není jejich přičiněním.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!