Pošta - neuvěřitelný příběh!

O problémech České pošty, s.p. slýcháme takřka denně již dvacet let. Vedení se mění každou chvíli. Přicházejí nová a nová opatření a člověk si myslí, že to již horší být nemůže. Ale je....  

Česká pošta je takovým evergreenem našich TV zpráv. Ať již se to týká nedoručených zásilek, pozdního dodání, nedostatku zaměstnanců nebo neefektivity a tedy vysoké nákladovosti  jejího provozu.

Co mě však dnes "pobavilo" , je opatření platné jen dva  týdny, kdy od 1. února 2020 došlo k rozdělení listovních zásilek na doručení prioritní  a  ekonomické. Na webu České pošty, s.p. je toto dělení prezentováno jako jakýsi bonus pro ty, kteří si chtějí připlatit sedm korun a mít dodání první den po podání, ale také pro ty, kteří chtějí "ušetřit" sedm korun a dodání jim nevadí druhý den po podání. Pošta ve svém výkladu má ale podstatné slovíčko zpravidla (první den, druhý den), kterým nám sděluje, že není povinna tyto lhůty dodržet. Možná to vyjde , možná nikoliv...

V praxi to vypadá tak, jak mi sdělila jedna pacientka , že mají tzv. žluté a modré dny, kdy pošťáci obsluhují jeden okrsek a druhý den jiný okrsek, přičemž zásilky "čekají" na svůj den. Pokud se s prioritním psaním strefíte do dne, kdy Váš rajón čeká, musí se tam vydat speciální rozvoz, který zajistí včasné doručení vaší prioritní zásilky! Nevím tedy, kolik se tím ušetří, zvláště, když rozvoz důchodů je brán jako prioritní (nelze přeci čekat jeden den)  a řeší se denně.

Inu snaha může vypadat všelijak. Možná by stálo za to přiznat si, že tuto službu v tak velkém rozsahu (myšleno tolika provozoven) nelze dělat jinak než se státními dotacemi nebo příslušně podražit poštovné tak, aby se náklady zaplatily. Nebo, což zatím je jen obtížně politicky průchodné, malé pošty časově omezit. Stejně většina "psaní" již jde elektronicky.

 

Autor: Marek Zeman | středa 12.2.2020 11:38 | karma článku: 22,03 | přečteno: 1299x