Kraj zavřel tratě - počty cestujících nezná!
Mgr.Radko Martínekarchiv © Mediafaxfoto.cz
Jak dopadly tolik proklamované a samotnými těmito proklamátory v jiné větě opět zpochybňované úspory se asi nikdy nedozvíme a je jasné, že představa o nárůstu cestujících ve veřejné dopravě byla po debaklu této optimalizace také iluzorní. Jak k tomu mohlo dojít, ptá se občan? Tak společensky zásadní změny se přece dělají na základě analýzy velkého množství nezbytných dat za velmi dlouhou dobu a z nich plynoucího modelování různých variant řešení, jejich přínosů a možných rizik.Obhajoba optimalizace z úst krajských politiků se často oháněla různými čísly, např. že zrušení provozu na lokálních tratích se dotkne pouhých několika set cestujících denně, kterým prý lepší službu nabídnou autobusy, které prý pojedou místo vlaků.
Požádali jsme tedy kompetentní úředníky kraje, aby nám v souladu se zákonem o přístupu k informacím dali nahlédnout do dat, ze kterých při analýze a rozhodování o likvidaci provozu na regionálních tratích kolem Moravské Třebové a Chornic vycházeli. Jaké bylo naše překvapení, když jsme po několika odkladech, odmítnutích poskytnutí informace krajem a úspěšném odvolání proti tomuto postupu k Ministerstvu vnitra obdrželi po více jak čtvrt roce od předložení žádosti informaci, že žádná data nedostaneme, protože tito krajští rozhodovatelé, kteří pro občany kraje zajišťují a financují z jejich peněz veřejnou dopravu, žádnými daty nedisponují!Ano, čtete správně, na kraji žádná data o počtu cestujících, ze kterých by se předem odhadovaly možné důsledky jejich rozhodnutí na region a jeho občany, nemají!
Obě možná vysvětlení tohoto stavu jsou pro občana více jak neuvěřitelná, ale bohužel možná. Buď i přes zákonnou povinnost nám data úředníci odmítli poskytnout. Proč, o tom můžeme jen spekulovat. Možná bychom se dozvěděli, že rozhodnutí o likvidaci regionálních železnic nebylo odborně podložené rozhodnutí, ale jen něčí politický zájem - já zde rozhoduji a takto jsem se rozhodl a proti tomu nejede vlak - obrazně i doslova - a už nikdy nepojede. Nebo se rozhodnutí dělala bez jakýchkoli dat, prostě pocitově tzv. od čistého stolu. Ať tak nebo tak, obě varianty svědčí o odbornosti, se kterou je náš kraj pravděpodobně řízen. S obavou tedy můžeme sledovat přípravu nových jízdních řádů platných od konce letošního roku - přípravu změn v celokrajsky tak důležitém systému, která je bohužel odsunuta do pozadí předvolebními politickými pseudokauzami. Jakou asi další optimalizací-likvidací nás tito "odborníci", kteří rozhodují na základě pocitů od čistého stolu, opět překvapí?
- audiorozhovor s Radko Martínkem 2. srpna 2011 ČT24
- více k této sociálnědemokratické genocidě veřejného prostoru na dopravním webu.
Marek Tomek
České dráhy hromadně šrotují vozy pro lokálky
Státem vlastněné České dráhy začaly s hromadným šrotováním přípojných vozů Btax (řada 010), které po všech "optimalizacích", "racionalizacích", "zvyšování komfortu" a jiných formách likvidace železnice zůstaly jako "nepotřebné" odloženy v počtu přes 100 kusů (nejen) na šrotišti v České Třebové. Za zisku směšné částky za šrot se tak zbaví vozů, na jejichž znovupořízení v takovém počtu nemají a už nikdy mít nebudou. Prodej někomu jinému ČD odmítají, je tlačeno na šrotování za každou cenu. Je tak ničen de facto veřejný majetek a případné budoucí oživení zájmu o využití lokálních tratí tak bude ještě více neproveditelné než dnes.
Marek Tomek
Otevřený dopis hejtmanovi Plzeňského kraje
Vážený pane hejtmane, jako levicově smýšlející člověk a volič ČSSD a naposledy i volič pana prezidenta mám před blížícími se říjnovými volbami velké dilema. Nemám koho volit. Chtěl jsem ještě nedávno dát svůj hlas ČSSD s vědomím, že dám svůj hlas právě Vám. Dění v mém regionu se mne ale natolik dotklo, že poprvé v životě uvažuji o tom, že nepůjdu k volbám, nebo že znehodnotím svůj hlas a dám ho straně, která sice nemá šanci dostat se do sněmovny, nicméně nebudu mít černé svědomí, ale „zelené“.
Marek Tomek
Výstava Muzea vlakové pošty
Na víkendové jízdy parním vlakem na lokálce z Vranovic do Pohořelic a prohlídku historického poštovního vozu se mohou brzy těšit občané z Vranovic a okolí.
Marek Tomek
Parním vlakem za zážitky
Společnost moravských okresních drah pro vás připravila na měsíc červen několik unikátních zážitkových vlaků. Vypravujeme svatební parní vlak, parním vlakem se můžete také svézt po vlečce BVV, a.s. na brněnské výstaviště a navštívit největší evropskou výstavu plastikových modelů www.modellbrno.cz, nebo si jen užít dvoudenní Pohořelický parní víkend.
Marek Tomek
Ulicemi Brna pojede parní vlak
Chcete unikátním způsobem prožít konec června? Nabízíme vám možnost projet se parním vlakem ulicemi Brna. Neváhejte a volejte. Kapacita vlaků je omezená a mizí jako pára nad hrncem :)
Další články autora |
Barbaři na hranicích. Fotky od Hamásu zahanbily západní média
Seriál Pokud vás už válka na Blízkém východě unavuje, podívejte se na fotky ze 7. října loňského roku. Ty...
K romskému chlapci po konfliktu s učitelem jela záchranka. Zasáhla policie
Policie řeší incident, při kterém se v Koryčanech na Kroměřížsku fyzicky střetl učitel s žákem....
Pavel ve volební kampani porušil pravidla, zjistila kontrola. Trestu unikne
Premium Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a politických hnutí (ÚDHPSH) nedávno zveřejnil...
Zemřel český raper Pavel Protiva. Bylo mu sedmadvacet let
V sedmadvaceti letech zemřel raper Pavel Protiva, informovalo hudební vydavatelství Blakkwood, pro...
Matka žáka přišla do školy na schůzku, na chodbě vlepila učitelce facku
Napadení učitelky základní školy ve Zlíně matkou jednoho z žáků řešili městští policisté. Žena,...
Výrobce luxusní minerálky má problém. Jeden z jeho vrtů je kontaminovaný
Značka luxusní minerální vody Perrier je symbolem privilegované „francouzskosti“. Má miliardový...
Starmerových 100 dnů: nepříjemný propadák. Proč je jeho vládnutí fiasko
Premium Britská labouristická vláda klopýtá a premiér Keir Starmer přichází o voličskou přízeň, na drtivé...
Michelin prošel české restaurace. Chválí zvěřinu či houby, víno je slabina
Premium Česko už ví, jak jsou na tom zdejší restaurace. Po roce je totiž hotová analýza stavu české...
Kdo by to koupil? Voda nás má v pasti. Lidé žijí po povodni v beznaději, co dál
Premium Měsíc od povodní: zmizelo bláto, odpad, funguje elektřina. Lidi trápí psychika. MF DNES nyní...
- Počet článků 57
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1603x
Seznam rubrik
Oblíbené stránky
- Klub přátel lokálek
- Československé ambulantní pošty
- Společnost moravských okresních drah
- Parní jízdy