Honění si ega prostřednictvím cyklistů

Získání řidičského oprávnění by mělo být podmíněno stejnými psychotesty jako získání oprávnění pro řízení autobusu MHD nebo tramvaje. Je to jediný způsob jak ze silnic dostat skutečně nebezpečné řidiče.

Petr Dolínek, člen ČSSD, si politické ostruhy vybojoval jako radní pro dopravu na pražském magistrátu, kdy dotáhl k otevření tunel Blanka, který se zmítal v neskutečných problémech. To je podle mne jeho největší plus za celou dobu jeho politické činnosti.

Pak tu máme zákon o odstupu 1,5 metru od cyklistů. Zákon, který štěpí společnost.

Cyklisté jsou spokojeni, protože nově budou jezdit na silnici s pocitem jistoty jedenapůlmetru, což by mohl být dobře znějící volební slogan ČSSD do dalších voleb. Ročně se u nás stane asi 300 nehod cyklistů, při nichž jich asi 30-40 zemře a zbytek je různě těžce zraněn. Nikde jsem nebyl schopen dohledat, kolik cyklistů z těchto nehod jelo pod vlivem alkoholu, kolik jich nemělo helmu, kolik jich nemělo reflexní prvky na oblečení a kolik jich nesplňovalo věk na samostatnou jízdu po silnici. Pokud někdo něčím podobným disponujete, dejte mi do diskuze vědět, rád bych se podíval. Z toho by totiž bylo jasně patrné, kolik nehod mají na svědomí skutečně jen řidiči a v kolika případech byl na vinně nedostatečný odstup od cyklisty.

Motoristé jsou nespokojeni, protože je to dle nich pouze další kladivo na motorové čarodějnice, ze kterých si stát dělá dojnou krávu pro nejrůznější projekty s dopravou nesouvisející. Z každého ujetého kilometru totiž motoristé zaplatí prostřednictvím spotřební daně a DPH státu něco mezi 1,2 a 1,7 korun. On se na takto nikdo nedívá, ale když ujedete ročně běžných 10.000km odevzdáte státu 12 až 17 tisíc korun. Pak ještě zaplatíte dálniční známku jako další bonus.

A pak přijde Dolínek s metrem a půl. Prý to nikomu nemůže uškodit a tak proč bychom to nezavedli. Ono to především ale nikomu nepomůže.

Slušný a ohleduplný řidič se každého cyklisty bojí jak čert kříže, protože cyklista je naprosto nepředvídatelná položka na silnici. Má se na ní báječně, používá ji zdarma a nemusí mít žádné pojištění odpvědnosti.

Neslušný řidič - kdo to vlastně ale je? Franta ze Suché Lhoty, spěchající do práce, navoněná panička malující se za jízdy, kamioňák, krmící se za jízdy řízkem se salátem a puštěným fotbalem na palubní televizi a nebo mladý testosteron s třísetkoňovým bavorákem? Ruku na srdce, každý z řidičů někdy nějakým způsobem překročil pravidla silničního provozu, ale naprostá většina z nás řidičů ví, že cyklistu je třeba objet bezpečně. Existuje skupina lidí, která by nikdy řidičák získat neměla a od toho jsou psychotesty. Tak se totiž odhalí  osoby, kterým je nějaký metr a půl úplně ukradený.

Pokud chtěl Petr Dolínek skutečně přispět ke zlepšení bezpečnosti VŠECH na našich silnicích, měl se zaměřit úpně jiným směrem. Takto je to pouze další kamínek do sbírky zcela zbytečných opatření, které se bude na obou stranách pomyslné barikády těžko vyvracet, či dokazovat.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Marek Hurt | pátek 16.4.2021 9:15 | karma článku: 27,73 | přečteno: 585x