Důrazná stížnost společnosti UPC

Dlouho mě zlobilo, jak mizerný text vysílá UPC jako informace k televizním pořadům. Včera mi trpělivost došla a napsal jsem následující stížnost:

Včera, dne 19.4.2015, jsem při čtení textu, který poskytujete k pořadům, dospěl k názoru, že se už musím ozvat, neboť mě velmi popudil další případ zásadních chyb a nedostatků v informacích, včetně dlouhodobě velmi špatné češtiny. K filmu Alenka v říši divů na stanici Nova Cinema se opět opakovalo, že je text o obsahu filmu uprostřed věty přerušen a zakončen několika tečkami. To je bohužel dnes běžná praxe téměř u všech pořadů a velmi nežádoucí zejména u filmů. Navíc jako u špatného formuláře je předtištěn text: rok: režie: hrají: a málokdy je napsáno cokoli dalšího. Pokud jde o herce ve zmíněném filmu, vrchol neznalosti je uvést příjmení známé australské herečky, jež se jmenuje a všude uvádí jako Mia Wasikowska takto nesmyslně s otrockým přechýlením: Wasikowskaová. To svědčí o neznalosti češtiny toho, kdo to psal, další obrovskou chybou je hned poté nesprávné uvedení jména britské herečky jako Helena Carterová, což má být správně Helena Bonham Carterová. Výše uvedené a obdobné chyby se vyskytují v desítkách případů a svědčí o nedostatečné práci těch, kteří jsou za tuto část vysílání odpovědni, a navíc o špatné supervizi, což je jednoznačně chyba manažerská. Jako dlouholetý zákazník nejen televizního vysílání, ale i internetu a telefonu důrazně žádám, aby toto podání obdržela osoba, která je schopna zajistit nápravu a k té došlo bez zbytečného odkladu. Nemůžeme se však nijak jinak bránit, nežli psát a věřit, že tohle silná společnost UPC, jíž jistě záleží na její pověsti, nehodlá dál tolerovat. Dovoluji si též toto podání uvést na blogu Idnes.

Srdečně zdravím jako zákazník jinak vcelku spokojený.

Richard Mandelík

Kupodivu velmi rychle odpověděli, leč vyhýbavě a nekonkrétně:

Vážený pane Mandelíku,

dovolte, abychom tímto reagovali na Váš e-mail ze dne 20. 4. 2015. Vámi dotazovaná funkce EPG je součástí jednotlivých programů. Naše společnost je poskytovatel signálu a neovlivníme skladbu programů na jednotlivých kanálech, ale ani Vámi reklamované popisky, které jsou součástí zmiňované služby EPG. Je nám líto, že pro Vás nemáme příznivější vyjádření, ale v této záležitosti nejsme schopni zasáhnout.
S přáním hezkého dne Ivan Tyšer, operátor Klientského centra UPC

Jak jistě tušíte, byl jsem převelice nespokojen, což se odrazilo v mé reakci:

Milý pane Tyšere,
vaše reakce je typicky alibistická a pro mě nepřijatelná. Kdo tedy za to může? Vám nevadí, že vysíláte takový paskvil? To se nemůžete obrátit na toho, kdo tu službu poskytuje? Přece musíte vědět, kdo to je. Jak vidno, nebude to s vámi jednoduché, neb jste se zachovali nikoli jako silný a sebevědomý podnikatel, ale jako ubohý vymlouvající se byrokrat. Ani nejste schopni uvést, kdo tedy tu službu EPG zajišťuje. Natož pokusit se něco udělat. Jinými slovy, říkáte, že kdyby kdokoli v rámci toho textu třeba spáchal trestný čin, vy jste z obliga? Bohužel mě nutíte, abych se obrátil na vedení společnosti a utrácel svůj čas něčím, co byste mohli a měli sami řešit.
Zdravím
Richard Mandelík

Zatím se nic neděje, automat vyplodil toto:

Vážený pane Mandelíku,
Vaši žádost jsme předali na reklamační oddělení, které Vás bude v této záležitosti kontaktovat. Můžeme Vás ujistit, že se tímto požadavkem budeme zabývat co nejdříve.
Děkujeme Vám za pochopení a spolupráci.
S přáním hezkého dne
Petra Červenková
operátor Klientského centra UPC

Autor: Richard Mandelík | středa 22.4.2015 7:00 | karma článku: 17,46 | přečteno: 1175x