Konec světa nastal, radujme se!

Přiznám se, že jsem plánovaný konec světa do dnešního dne bral jako dekadentní produkt nudící se společnosti a jako takovému jsem tomuto cirkusu nepřikládal žádný význam, ostatně, obdobných marketingových orgií jsem zažil již několik - Nostradamus, Millenium, globální oteplování. Ve skrytu duše mě napadlo, že třeba 21. 12. vypnou Facebook a se slzou na monitoru nám to tweetne vrchní principál Barack Obama. Caligulovská maškarní tentokrát s tématem jihoamerických indiánů mě úspěšně míjela - je přece Advent, slavnost narození Ježíše Krista a čas, kdy se zastavujeme nad tradicemi naší evropské! civilizace. Čas, který trávíme s rodinou a nikoliv v atomovém bunkru s vidinou příletu mimozemšťanů.

Z mého adventního rozjímání mě vytrhla až reklama v metru na koncert proti konci světa, respektive nabídka na koupi Bot proti konci světa - model Last Dance - Dárek letošních Vánoc. (http://botas.cz/Produkt/OD93532-7-209/last-dance/72#.UNM_SIMTkXk). Zíral jsem jak nevěřící Tomáš a rázem se mi zodpověděla jedna stará úvaha, zda-li absurdita může prolomit hranici absurdity? Může!!! Dokonce v přímém přenosu vysílaném od 21.20 na ČT1 a na www.ceskatelevize.cz/konecsveta nebo poslechem Českého rozhlasu, konkrétně ČRo 2 Praha, ČRo Brno a ČRo Ostrava, jak stojí v pozvánce. Popelka se asi letos přesouvá.

Proti podobným zvrhlostem jsem již imunní, veselí rozkladu v době vánoční patří sice k těm významnějším šokům, když jsem ale na Dušičky v jednom brněnském baru viděl v rakvi ležící prostitutku, jako dekorativní doplněk tematické halloweenské párty, s překvapením jsem zjistil, že už mě asi nic nepřekvapí. Překvapilo! Pochod Prague Pride zaštítěný pražským magistrátem nebyl vrcholem rezignace na evropskou civilizační kulturu a rozmělněním rozdílů oprávněných zájmů subjektů soukromého a veřejného práva.

Výše zmíněný mejdan konce světa (znovu cituji z pozvánky), je zaštítěn místopředsedou vlády ČR, ministrem zahraničí Karlem Schwarzenbergem, primátorem hl. m. Prahy a hejtmanem Moravskoslezského kraje. To už je vysoký kalibr. Partnery jsou mj. Magistrát hl. m. Prahy; Ministerstvo životního prostředí (!?); Pražská Plynárenská; Pražská energetická (bitte?), OSA nebo Hejtmanství Moravskoslezského kraje. Mediálními partnery jsou Česká televize, Český rozhlas nebo Dopravní podnik hlavního města Prahy. Dopravní podnik je mediálním partnerem, moje úvahy o prolomení hranic absurdity jsou pohlceny absurdní nekonečností - která samozřejmě hranice nemá.

Chtěl bych napsat a teď vážně, ono to ale celou dobu vážně bylo, jen jsem opisoval pozvánku, kterou jsem obdržel. Česká televize v minulém týdnu téměř ukřižovala Petra Hájka kvůli jeho knize, kde v křesťanských souvislostech mluví o Antikristovi, stylizovala ho do vyšinutého blázna a sama zítra bude vysílat přímý přenos z koncertu proti konci světa.

Z médií se definitivně stává droga, s kterou zažíváme stále větší opojení nahrazující realitu běžných dnů a následné o to větší deprese. Kouzlo detailů našich lidských vztahů nahrazují iluze, stále silnější euforické halucinace. Jako u řádných drog nám už dosavadní dávky nestačí, tak jejich intenzitu i kvantitu musíme neustále zvyšovat. 

Kdybych měl na apokalyptické scénáře přistoupit, ptal bych se, je-li lepší hrůzný konec nebo hrůza bez konce? Afterparty našeho bytí očividně nekončí! Zítra se konec světa neuskuteční, ten už totiž dávno nastal, minimálně takového, jaký jsme znali. Nám zbytkovým dinosaurům evropské civilizace přeji pokojné vánoční svátky, snad zítra nepřiletí mediální meteorit, který nás nadobro vyhubí.

Autor: Jan Lupoměský | čtvrtek 20.12.2012 19:20 | karma článku: 13,26 | přečteno: 1007x
  • Další články autora

Jan Lupoměský

Já odmítám být obětí!

21.1.2016 v 9:47 | Karma: 33,17

Jan Lupoměský

Solární lobby se opět činila

23.12.2013 v 10:39 | Karma: 16,43

Jan Lupoměský

Praha matka měst, Hudečku!

3.6.2013 v 11:33 | Karma: 34,12