- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Česká spořitelna si totiž vymyslela speciální službu pro své „významné“ zákazníky. „Protože jste náš významný zákazník, byl vám přidělen osobní bankéř.“ Mně? A pro jistotu ještě jednou. Mně? Jsem stejně významný zákazník asi jako čivava, jež ladně vyklouzne z luxusního BMW v doprovodu své paničky. Možná má i stejně „tučné“ konto. Ta čivava. Viděli jste někdy čivavu?
Trochu jsem odbočil a rád bych se více věnoval osobnímu bankéři a jeho přístupu k významným zákazníkům. Přijdu o patro vejš v Český, zaujme mě širokoúhlá televize s programem ČT24 Ekonomika (zrovna jsem se trefil). Lehounce… Jo a ještě bych chtěl dodat, že jsem zrovna neměl čas. Letěl jsem do spořky bleskurychle vyřídit trvalé příkazy, načež mě pošlou za osobním bankéřem, který si mě vyzvedne prý v nějakém salonku.
Takže, lehounce mi škubnul koutek, když jsem vylezl do prvního patra a vybafla na mě ta televize z ČT24. Ale byl jsem moc nervózní, že nestíhám vše, co jsem si naplánoval, a tak se pohnutí koutku nemohlo rozvinout v čistý a srdečný smích. Na konferenčním stolečku Hospodářské noviny, Lidovky, Euro, Ekonom. Něco tu nehraje. A nebudu vás napínat, nejednalo se o omyl na přepážce, skutečně jsem se stal významným zákazníkem.
V trpnosalonku ala hrajeme si na byznys a máme vaše finance v hrsti jako vrabce jsem nepočkal došel jsem si do kanceláře osobních bankéřů, kde mě přivítala paní, která se bohužel pro osobní styk s lidmi vůbec nehodila. Pominu-li, že páchla potem, z čehož se mi zvedal kufr (a to jsem zvyklý jezdit tramvají i v zimě!), bylo na ní patrné, že tápe ve své práci, i když nové klienty pouze uváděla za jejich osobními bankéři. Za jedním uvedla také mě.
Představil se mi v nepadnoucím obleku (já to tedy poznám, ale padnoucí oblek jsem na sobě taky nikdy neměl. Na druhou stranu já je aspoň nenosím, když vím, že mi nepadnou), podal mi vizitku a zeptal se mě, co potřebuji. Když jsem mu podal předvyplněné formuláře trvalých příkazů (asi 8 jich bylo) s dostatečně otráveným výrazem, jakože mi utíká drahocenný čas, lehce svěsil hlavu. Vysvětlil mi, že osobní bankéř je osoba, která se stará o určitou skupinu klientů, kterým poskytuje nadstandardní servis. Kafe mi ale nepřines. Kdybych prý uvažoval o půjčce, leasingu, hypotéce, pojištění a o dalších finančních produktech, jistě se mám nejdříve spojit s ním, že mi vyjedná nejvýhodnější podmínky na trhu. Kde sakra vzali odpadlíky z OVB?!
Poté přišla paní za svým osobním bankéřem – upravený mlaďoch s lépe padnoucím oblekem, značkovými hodinkami a jakžtakž slušným vystupováním, který se nicméně do ní pustil trochu žoviálním tónem. „Paní Novánková, vy nás trochu zlobíte, co? Vy jste nám neuhradila poslední splátku. A jak to je možné, prosím vás?“
Bylo zřejmé, že paní čeká na výplatu a zítra skutečně splátku zašle. Pak se spolu začali bavit o přečerpaném kontokorentu. To jsem už nedával. Cože? Půjčka? Kontokorent? Rozsekl to tímto: „No víte, jak jsme se bavili minule o té půjčce, tak to by šlo zařídit.“
Osobní bankéř? Kde sakra vzala Česká spořitelna žaludek na to, aby si dovolila tahat z lidí poslední prachy, co jim zbývaj?! A ještě k tomu prostřednictvím odpadlých „finančních poradců“. Ještě to schovává pod název osobní bankéř pro významné zákazníky.
Jistě si domyslíte, jak významným zákazníkem byla paní Nováková.
Další články autora |
Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...