Nápad registru jízdních kol poškodí rozvoj cyklistiky

Nedávno jsme se dozvěděli, že ministerstvo dopravy by chtělo zavést jakýsi  registr jízdních kol. Takovou obdobu registru vozidel. To proto, aby se údajně předšlo jejich krádežím. 

Osobně se domnívám, že je velice dobře, že během posledních letech přibývá stále víc lidí na cyklostezkách. Ať už cyklistů, inlinebruslařů a jím podobných. Dokonce i já občas mezi ně patřím. O to víc mne potěší, když vidím, že se těmto sportovním aktivitám věnuje i stále víc a víc dětí. Vždycky když se objeví něco takového, co je dokáže odvést od počítačů, televizí a podobných debilizátorů a vylákat ven, k pohybu na čerstvém vzduchu, mám z toho velikou radost. Dokonce se domnívám, že takovéto aktivity by se měly dostat i více do škol, do hodin tělesné výchovy, aby se tento předmět stal pro děti zajímavějším (viz Proč jsem jako dítě neměl rád tělocvik, ale pohyb ano). A nejen u dětí. U dospělých to samozřejmě platí v bledě modrém.

Proto, aby se takovéto sporty mohly dál mezi lidmi rozšiřovat, je však potřeba, aby mohly být co nejdostupnější. A také, pokud možno, aby se v nich nezaváděla žádná byrokratická zátěž. Například nedávno jsme se ze sdělovacích prostředků dozvěděli, že ministerstvo dopravy plánuje vytvořit po vzoru vozidel jakýsi centrální registr jízdních kol, který by údajně pomohl policii pomohl odhalit krádeže. Na první pohled to zní zajímavě. Zajímavé by to bylo. Ale jen v případě, že by to bylo dobrovolné. A nikoliv povinné, jak plánuje ministerstvo.

V praxi by to znamenalo jen jedno. V tomto registru by nespíš mělo být zapsáno každé jízdní kolo. To, pokud vím, vlastní snad téměř všichni. A tak každý, včetně dětí, by musel v momentě jeho zavedení pěkně naklusat do fronty na úřady, tam ho do toho registru nahlásit. A k tomu určitě zaplatit i nějaké ty poplatky. Taková kola, která tam zapsaná nebudou, by pak asi nejspíš vůbec nesměla jezdit. A že by k tomu ještě měla navíc nějaká technická kontrola, jako u vozidel? Já sám vlastním dvě kola. Jedno staré dvanáct let, druhé pětadvacet let (viz Příběh jízdního kola). Obě používám a nevím, nevím, jak by na takové kontrole prošly.

Zkrátka a dobře. Všechno, co by s realizací tohoto nápadu vzešlo, by bylo pro lidi zatěžující. Zatěžovalo by to především cyklisty jako také. A je docela možné, že by to nakonec mohlo spoustu lidí, kteří se rozhodnou k aktivnímu pohybu i odradit. A navíc, když se někdo rozhodne, že vám něco ukradne, tak vám to stejně ukradne, registr, neregistr.  

Proto tímto žádám vládní úředníky, aby svými nesmyslnými výmysly nezatěžovali lidi, kteří aktivním pohybem a zvlášť cyklistikou, chtějí něco udělat pro svoje zdraví. Místo toho buďme rádi, že existuje něco, co lidi láká ven, k pohybu na čerstvém vzduchu.

 

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/centralni-registr-kol-0us-/ekonomika.aspx?c=A130405_210230_ekonomika_brm

 Související články:

Jak vůbec může někoho napadnout zakázat cyklistiku?

Příběh jízdního kola

cyklofotoblog (fotomatiné)

Proč jsem jako dítě neměl rád tělocvik, ale pohyb ano

Inline bruslení

Autor: Libor Čermák | čtvrtek 11.4.2013 7:44 | karma článku: 27,83 | přečteno: 1054x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,54

Libor Čermák

Indián v Roswellu

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88