Jsem i pro výstavbu trasy „E“ pražského metra

Trasa „D“ pražského metra se stala jedním z témat před volbami do pražského zastupitelstva. Například pražská ČSSD dokonce připravila jakousi maketu vestibulu trasy „D“. Ale co takhle ještě trasa „E“?

Trasa metra „D“ by jistě byla nesmírně užitečná, protože by na podzemní dráhu navázala další důležité pražské čtvrti, jako jsou Krč, Libuš nebo Písnice. Pokud by se toto metro prodloužilo i za Pankrác ve směru na Náměstí Míru mohlo by to navíc odlehčit i stávající trase „C“. Ale tento druhý význam této trasy by se dal podle mého názoru vyřešit ještě další možností. Jak? To bych chtěl popsat v tomto článku. Myslím si totiž, že by se dalo nalézt ještě jedno řešení.

Tímto řešením by byla další, už pátá trasa pražského metra, a opět nová důležitá spojnice, která je také v dlouhodobém plánu a nazývá se „trasa E“ (viz http://metroweb.cz/metro/BUDOUCNOST.htm. Ta by měla spojovat Pankrác a Smíchovské nádraží. A proč by byla tak důležitá? Protože by se cestování po Praze výrazně zkrátilo.

Zkusme se zamyslet, jak se v současné době dá dostat metrem dejme tomu z Prahy 4 na Prahu 5 a obráceně. Tradičně použijeme „trasu C“. A počítejte se mnou stanice: Pankrác – Pražského povstání – Vyšehrad – I. P. Pavlova – Muzeum – Hlavní nádraží – Florenc (zde navíc počítejme asi s pěti minutami přestupu na „trasu B“) – Náměstí republiky – Můstek – Národní třída – Karlovo náměstí – Anděl – Smíchovské nádraží. Jestli dobře počítám dostaneme se k počtu třinácti stanic, plus přestup na Florenci. Na zmiňované „trase E“, by byla mezi Pankrácí a Smíchovským nádražím buď jedna, maximálně dvě stanice. Takže zkrácení by bylo podstatně velké.

A navíc by i tato trasa dokázala odlehčit stávající trase „C“. Stačilo by na Pankráci přesednout na :“éčko“, pak na Smíchově na „béčko“, které by pak opět cestujícího dovezlo do centra.

Takže si myslím, že s prodloužením trasy „A“, vybudování trasy „D“, by se mělo začít co nejdříve uvažovat i o trase „E“. Podle mého názoru by to byla velice užitečná trasa, která by výrazně zkrátila cestování Prahou a hodně by pomohla i dalším věcem.

 

Související články:

Tři dlouho očekávané stavby pro Prahu

Co má znamenat zvláštní geometrie v uspořádání Prahy?

Autor: Libor Čermák | čtvrtek 9.10.2014 7:26 | karma článku: 12,81 | přečteno: 728x
  • Další články autora

Libor Čermák

Ve srubu pod skálou

28.10.2023 v 7:46 | Karma: 8,53

Libor Čermák

Indián v Roswellu

17.6.2023 v 10:23 | Karma: 6,39

Libor Čermák

U Petroglyfů Tří řek

5.3.2023 v 7:47 | Karma: 9,88