Dají bruselští někdy pokoj?
Členské státy EU by proto měly upravit například pravidla, podle nichž mohou zaměstnanci jezdit firemními auty i ze soukromých důvodů. Brusel členské země také vybídl k tomu, aby ve svých městech více zaváděly nízkoemisní zóny. To jsou oblasti, do kterých nesmí vjíždět auta, která způsobují větší znečištění.
Bruselským vadí automobily už poměrně dlouho. Prvou normu Euro I zavedli už v r. 1992, tu poslední, Euro VI v r. 2014. Emisní norma Euro je závazná norma EU stanovující limitní hodnoty škodlivin ve výfukových exhalacích benzinových a naftových motorů pro motorová vozidla v závislosti hmotnosti škodliviny na ujeté vzdálenosti. Normy stanoví limity oxidu uhelnatého (CO), uhlovodíků (HC), oxidů dusíku (NOx) a pevných částic (PM); nezabývají se oxidem uhličitým ani sirnými sloučeninami. Norma je vydávána v postupně se zpřísňujících číslovaných verzích, zhruba lze říci, že každá verze zpřísňuje na jednu polovinu limity některé látky oproti původní normě. Důsledkem mají být auta, která produkují méně zplodin. Potud tedy fajn, budeme mít čistší vzduch. Ovšem na druhou stranu vydávají nařízení, jaká zařízení auta musí mít, čím musí být vybavena a tím zvyšují hmotnost aut. Ovšem těm zeleným bruselským neomarxistům nedochází, že k tomu, aby se auto pohybovalo, nutně potřebuje nějakou energii.
A tak ačkoliv již od r. 1992 platí normy Euro, tak zpráva Evropské agentury pro životní prostředí „Kvalita ovzduší v Evropě“, uvádí, téměř třetina obyvatel evropských měst vystavena nadměrné koncentraci prašných částic - PM. Zpráva odhaduje, že v roce 2010 bylo 21 % městského obyvatelstva vystaveno vyšší úrovni koncentrace PM10, než je nejpřísnější denní limit EU stanovený pro ochranu zdraví. Až 30 % městského obyvatelstva bylo vystaveno koncentraci jemných prašných částic PM2,5, která přesahovala roční limity EU. Zkušenosti z evropských měst ze zavedení nízkoemisních zón ukazují, že hodnoty kvalita ovzduší se nikterak nezlepšuje, ačkoliv prvá norma Euro platí již od r. 1992 a auta splňující tuto normou do většiny takových zón ani nesmí. Tedy nákup nízkoemisní známky je jenom opatření, které je skrytým zdaněním.
To ovšem nestačí a tak bruselské hlavy pomazané vymyslely další zlepšovák. Aby mohla být splněna norma Euro 6, musí být u aut s dieselovými motory systém se vstřikováním močoviny (AdBlue), žádný jiný systém totiž neumí oxidy dusíku proměnit na neškodný dusík (N2) a vodní páru H2O. Platí totiž, že čím méně paliva do válce dáte (nařízení snižování spotřeby přeci), tím víc molekul kyslíku nenajde svůj uhlík a spojí se s dusíkem. Výrobce musí zajistit, aby s vozem po vyčerpání zásoby AdBlue, nešlo dále pokračovat v jízdě. Třeba nainstalovat systém, jenž zamkne palivovou nádrž, nebude možné natankovat naftu a vůz se zastaví pro nedostatek paliva. Je tedy sprostě zablokován a neodvezete ani dítě na pohotovost, nedojedete ani k pumpě, či do servisu. Navíc močovina při poměrně nízkých teplotách, mínus 11 stupňů celsia, zamrzá, Tedy další nápor na spotřebu energie z baterie, to znamená větší a těží baterie, tedy větší spotřeba.
A upravit pravidla, podle nichž mohou zaměstnanci jezdit firemními auty i ze soukromých důvodů? Proč? Aby se po silnicích mohli prohánět pouze mocipáni podobně jako v KLDR?
Auto, které by technicky vzato jet mohlo, ale nejede, představuje zřejmě cíl EU.
Autor je členem Svobodných
Josef Lebduška
Rozpad EU na obzoru?
Spolu s blížícím se koncem roku se, ostatně stejně jako každý rok, se rojí předpovědi, co vše nás čeká v roce 2019.
Josef Lebduška
Fiskální pakt, nebo dluhová past?
Poslanci schválili 1.11. 2018 přistoupení k fiskálnímu paktu EU. Fiskální pakt, jinak Smlouva o stabilitě, koordinaci a správě v hospodářské a měnové unii, má podle vlády stabilizovat veřejné finance a zabránit zadlužování.
Josef Lebduška
Gender nadevše
Dočetl jsem se ve zprávách, že Česká ženská lobby podala ve čtvrtek trestní oznámení na kněze Petra Piťhu kvůli kázání, které pronesl v katedrále svatého Víta na konci září.
Josef Lebduška
Auta ze silnic
Motto: Eurokomisařce pro dopravu Violetě Bulc se nelíbí, že se na silnicích umírá a nepřišla s ničím menším, než auta ze silnic odstraňovat.
Josef Lebduška
Sčítání na obzoru
Tak je to zase tady. Stát potřebuje - tedy spíš pár dobře placených lidí potřebuje ukázat, že jsou k něčemu užiteční. Budeme se sčítat.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Okřídlený sebevrah má odstrašit Čínu. Tchaj-wan pokukuje po minidronech
Premium Tchaj-wan v posledních letech posiluje svoji armádu v reakci na opakované provokace čínské armády....
Klitoris do učebnic patří. Porno může být i prospěšné, říká psycholožka
Premium Se sledováním porna má zkušenost přibližně 8 z 10 Čechů, říká čerstvý výzkum společnosti CZECHSEX....
Střelec na Fica jde do vazby. Premiérův stav se lepší, převoz ještě není možný
Slovenský premiér Robert Fico, kterého ve středu postřelil atentátník, je ve stabilizovaném, ale...
Na trati z Ostravy do Třebechovic srazil vlak člověka, ten na místě zemřel
Na železniční trati v Ostravě-Třebovicích srazil v sobotu večer vlak člověka, na místě zemřel. Jeho...
Prodej pozemku k bydlení, 1871 m2, Markvartice
Markvartice, okres Děčín
2 500 000 Kč
- Počet článků 42
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1225x