V koordinaci prací je Česká republika světová velmoc

Kdyby mi někdo říkal, že meziměstský autobus jede 50 kilometrovou trasu hodinu a půl, nevěřil bych mu, dokud jsem to nezažil sám.

To jsem měl v Praze 17. 9. 2019 v 9.00 poradu. Normálně trvá jízda autobusem - rychlíkem z Nového Strašecí do Prahy na Hradčanskou (celkem 42 km z toho 3/4 po dálnici) 3/4 hodiny. Ráno bývá v Praze zácpa a běžně bývá 20-30 minut zpoždění.
Normálně bych tedy jel ze Strašecí v 7.00. Na Hradčanské bych byl nejpozději v 8, 45 minut tramvaj na Pankrác a ještě bych měl rezervu.
Nojo, ale ona je nějak zavřená ta silnice, jak se na ní platí (že prý to je dálnice - hahaha) tak jsem jel raději v 6.40.
Začalo to hned ve Strašecí. Něco tady opravují, je otevřen pouze jeden pruh a je to na semafor na střídačku. Takových míst bylo po cestě (po staré silnici přes ty vesnice) snad 5 a dvě úplné objížďky, takže jsme jeli 2/3 cesty krokem, nebo stáli. V Praze na Bílé Hoře jsme byli v 8 a na Hradčanské v 8.20. Takže cesta 45 minut trvala 100 minut.
A je to jako před 1989. Papaláši v limuzínách jezdí přes Strašecí (když je zavřená placená silnice) a policie jim musí zastavovat dopravu, aby řidič nemusel sundat nohu z plynu.
Nechal bych je také popojíždět a policisté by měli místo plácaček na zastavování transparenty s nápisem: "Ministerstvo dopravy". Potom by možná poje*al papaláš, který by zažil to, co občané jezdící denně do Prahy do práce ministra, ten zase lidi na ministerstvu, ti další (zákon padajícího ho*na) a možná by se i něco dělo. 
Jasně, musí se to někdy udělat. Ale musí se po třiceti letech dělat vše naráz? To je jako kdyby se v domě opravoval výtah i schody najednou. Bezva by bylo alespoň nějaké upozornění v jízdních řádech, že autobus do Prahy mívá ráno tak velké zpoždění.

Autor: Ladislav Kratochvíl | středa 18.9.2019 7:28 | karma článku: 23,46 | přečteno: 843x