Můj vztah k reklamám formou mailingu (spamu)

Před nedávnem jsem byl dotázán na názor k tomuto způsobu reklamy. Z mého pohledu to je nevyžádané obchodní sdělení, proti kterým je třeba bojovat. Někomu (těm rozesílačům) se však asi líbí a považují to za účinnou reklamu.

Když mi přijde nějaký takový e-mail, ani moc nekoukám na to, co propaguje. Respektive mrknu jen tak zběžně, abych věděl, kterým firmám se vyhnout a začnu se aktivně bránit.
Docela účinné je, dát na takové sdělení "odpovědět", najít si rozesílací firmu a všechny možné kontakty na ně, od technické podpory, přes ředitele, kotelníka, Twiter, Facebook, obchodní zástupce, po webmastera. všechny pak přidávám do kopie a obsah mé zprávy je ve smyslu:
Dobrý den,
nikdy a nikde jsem se u vás neregistroval k odběru obchodních sdělení a ani nevím, kde jste vzali mou e-mailovou adresu.
Rovněž nejsem žádný váš poskok, abych se kdesi odhlašoval, to udělejte vy. Když jste mě uměli přihlásit, jistě mě budete umět i odhlásit.
Vím, že je 573x pracnější na tato nevyžádaná obchodní sdělení odpovídat a hledat všechny možné kontakty na vaši firmu, ale dělám to proto, abych měl důkazní podklady, když vyplňují formulář na webu Úřadu pro ochranu osobních údajů
http://www.uoou.cz/uoou.aspx?menu=23Na UOOU se totiž obracím a vyplňují formulář pokaždé, když mi od někoho přijde spam i po tomto upozornění.
S pozdravem a přáním prima dne Ladislav Kratochvíl
Děsně mě totiž vytáčí jejich lživé dovětky (převážně na konci mikropísmem, nebo nekontrastním, aby to nebylo moc vidět), že jsem se registroval na některém z jejich webů (mají jich třeba 8) a souhlasil se zasíláním.
Ano, občas jsem sice nucen k registraci, ale na zasílání čehokoli (kromě notifikací z diskuzí) si dávám obzvláště majzla a to nějakých 14 let (tehdy ta rozesílací firma třeba ani ještě neexistovala).
Firma, která si tuto formu reklamy objednala (nebo to i sami rozeslali) k tomu v mém a věřím tomu, že i v mnoha dalších případech přijde tak, že si od ní nikdy nic neobjednám, neboť mi je spam přímo odporný.
Mnohem lépe by udělali, kdyby prostředky vrazili například do kontextové reklamy Google (AdSense), jelikož ta je snad na každém desátém webu, když mě něco zaujme, tak na ni i kliknu a jdu tam, co mě v tu chvíli zajímá. Navíc z toho má i 0,000004 centu (či kolik) provozovatel webu, kde reklama je. A hlavně klikám zcela dobrovolně.
Případně i "neadsense", ale na hodně navštěvovaném webu.
Podotýkám, že jde o české spamy, nikoli tuny nesmyslů na farmacii etc. z ciziny.

 

Autor: Ladislav Kratochvíl | úterý 14.5.2013 6:46 | karma článku: 8,61 | přečteno: 312x