- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
telegraph.co.uk
Naopak. Internet dal slevám úplně nový rozměr a tak Groupon vytváří sociální síť lidí, kteří hledají slevy. Takových projektů je více a dokonce se jejich obdobám dařilo před Vánoci i v ČR. Otázka však je, jakou taková síť má mít hodnotu.
A jelikož si část investorů myslí, že je to vlastně takový Facebook na slevy, začaly se dít nevídané věci, díky kterým mnohým analytiků začínají vstávat vlasy hrůzou na hlavě. Kde to už jen viděli....
Ti starší si bohužel umí tu dobu dosadit. Byl konec devadesátých let a ta doba se zapsala do dějin jako Dot.Com Bubble...
Pokud totiž, Linkedin vyvolal obavy díky tomu, že jeho valuation mnohonásobně přesahovalo jeho příjmy, nebo případ Zynga, o němž jsme se bavili minule sociální síti jež roste s Facebookem, ale může fungovat samostatně, tak v případě Groupon je to ještě mnohem, mnohem zajímavější....
Ať si však každý udělá názor sám. Zde máte pár čísel a jeden zajímavý graf...
2008 –byla založena firma Groupon
1,4 miliardy – valuation konec roku 2010
6 miliard dolarů – odmítnutá nabídka na převzetí firmy Googlem v roce 2011
20 miliard dolarů – valuation na jaře 2011
====
413 milionu dolarů – ztráta, výsledek hospodaření firmy 2010
713 milionu dolarů – výnosy za rok 2010 ...a nakonec jeden graf
Opravdu takto má vypadat firma před IPO, kde chce získat 750 milionů dolarů? Na druhou stranu asi zas tak nepřekvapí, že v pozadí celé operace opět stojí, stejně jako u LinkedIn, Zyngy, ale i Facebook velká jména. A to opět Goldman Sachs a Morgan Stanley, tentokrát ještě spolu s Credit Suisse...
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!