- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zadavatel reklamy na facebooku by měl vyplnit co nejpodrobněji kritéria pro výběr své cílové skupiny a podle nich by pak mělo být filtrováno, která reklama se komu zobrazí. To ovšem předpokládá skutečnost, že o sobě uvedete na svém profilu právě ty informace, dle nichž je zmíněný filtr možný. A v tom je právě ten kámen úrazu…
Jediné informace, které jsem na této sociální síti o své osobě zveřejnila, jsou pohlaví, bydliště a absolvovaná škola. Ovšem fenomén facebook mne i tak prokoukl. Pokud by onen filtr totiž fungoval byť na základě jediné informace, že jsem žena, očekávala bych řadu reklam směřujících na děti, na úklid, na vaření, na čtení pro ženy… Ale ono ne. Facebook zkrátka ví! Ví, že co se týká dětí, mám stejně svou hlavu, že vařím jen osvědčené pokrmy z osvědčených surovin, ze zásady neuklízím a knihovnu mám tak přeplněnou, že další čtení bych už stejně neměla kam uložit.
A nejen to! Také ví, že jsem stárnoucí, obtloustlá baba, která se potí a zoufale hledá chlapa.
No uznejte, jak by jinak bylo možné, že jediné reklamy, které se mi na facebooku za poslední dva měsíce zobrazily, propagovaly různé seznamky, kliniky estetické chirurgie či jiné alternativy zaručující okamžité omládnutí, informovaly mne o tom, že Jana, Markéta či Iveta z Liberce zhubla, nebo mi nabízely jiné prostředky pro rapidní snížení váhy a mezi tím na mne jen tak mimochodem občas mrklo sdělení, že existuje řešení, jak zatočit s pocením?
Tak vám nevím, je toto obrázek ženy obecně, nebo mne někdo tajně šmíruje webkamerkou, když se po nocích zcela sama potím nad počítačem a s nateklým obličejem a víčky padajícími únavou přemýšlím, zda ve tři ráno je vhodnější si jít udělat steak, nebo si jen smlsnout na tabulce hořké čokolády s oříšky?
Další články autora |
Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...