Barcelona

Byla by škoda nenavštívit druhé nejvýznamnější město Španělska. Já jsem se tam vydal začátkem května a opět to bylo poučné, především co se týče cestování.

Jel jsem tam s Hankou, která si na celý výlet našla sponzora, a proto jsme zvolili letadlo. První překvapení nastalo u výstupu z metra po zjištění, že letištní příplatek se zvýšil z jednoho na tři eura. Ještě větší když jsem si vzpomněl, že nemám občanku. Chvíli jsem to chtěl uhrát na řidičák, ale ani ten jsem u sebe neměl. U nástupu do letadla jsem tedy chladnokrevně vytasil studentskou průkazku, ale ani přes značné přemlouvání a smutné oči to neprošlo. No, nadával jsem si dost. Nakonec jsem ale uznal, že to není tak hrozné, protože si za to můžu sám. Kdybych totiž neodletěl kvůli nějaké další španělovině, vydýchával bych to jen stěží.

Zvolil jsem tedy autobus za asi 30€ (mimochodem, zpáteční let stál necelých 100€) a těšil se na krásných 8 hodin na jednom sedadle. Naštěstí jsem neměl souseda, a tak jsem se trochu vyspal a napsal nějaké články na blog. Hanka už na mě čekala v hotelu, který měl dostatek hvězdiček na to, aby mi zvedl náladu. Hned vedle byla sice ubytovaná Frau Kanzlerin, takže mě několikrát kontrolovala policie, ale to se dalo zvládnout.

Druhý den (pátek) jsme začali báječnou snídaní. Hanka měla program a já jsem se vydal na průzkum okolí. Odpoledne jsme měli procházkovou prohlídku města se zkušeným průvodcem, a tak jsme zavítali na všechna turisticky profláklá místa i na tajné zákoutí plné barcelonské historie.

Sobotu jsem využil ke zbytku starého města, a tak nám neděle zbyla na obdivování barcelonské moderny, tedy především Gaudího. Začali jsme Sagradou Familií, kam nás ale nepustili s tím, že už mají vyprodáno. Pokračovali jsme přes Casa de les Punxes, La Pedrera, Casa Amatller či Casa Batlló až k paláci Katalánské hudby.Když už jsme byli celí uťapkaní, dovezl nás hotelový Mercedes na letiště a mohli jsme udělat Barceloně pápá.

Letadlo mělo letět chvíli před půlnocí. Bohužel, čekala na nás informační tabule s typickou hláškou, že letadlo bude mít malé zpoždění. Z toho se nakonec vyklubaly hezké dvě hodiny. Otázka, proč teď, proč ne na cestě tam, se nabízí sama. Samozřejmě se mě při nástupu tentokrát na občanku nikdo neptal. Ve tři ráno už toho v Madridu moc nejelo, tak jsme museli zvolit taxi. S letištním příplatkem to bylo za 45€ a podle mapy to odhaduju, že jel tak o 40% delší trasou. To je holt všude stejné.

Autor: Tomáš Kouřim | pondělí 23.7.2012 10:19 | karma článku: 7,54 | přečteno: 1130x

Volba rektora ČVUT

Profesor Havlíček stojí v čele naší univerzity od roku 2006. Na začátku příštího roku mu vyprší druhé a poslední funkční období, je tedy potřeba vybrat jeho nástupce. Akademický senát proto v červnu vyhlásil volbu osoby navržené na rektora (oficiálně totiž rektora jmenuje prezident a, inu, v dnešních poměrech se v této souvislosti asi může stát ještě ledacos). Já jsem byl pověřen medializací celé volby.

12.10.2013 v 21:48 | Karma: 8,20 | Přečteno: 884x | Diskuse| Pozvánky, akce

Koho nevolit

S blížícími se parlamentními volbami se nemůžu nezmínit se o tristní politické situaci v naší vlasti. Administrátoři iDnes sice napsali, že se nějaká přehnaná propagace určité strany zakazuje, ale jsem zvědav, jak se postaví k tomu, když naopak všechny strany zkritizuju. Během psaní navíc zjišťuju, že budu, ač se to na první pohled nezdá, mimořádně stručný. Na každou stranu bych totiž našel kritiky mnohem víc. Bohužel.

29.9.2013 v 18:43 | Karma: 16,84 | Přečteno: 1515x | Diskuse| Politika

Tomáš Kouřim

Na vlastní oči na vlastní kůži

Můj mandát v Akademickém senátu ČVUT se sice pomalu blíží ke konci, ale členství v této instituci se stává stále zábavnějším. Jakožto předseda Komise pro Správu účelových zařízení (SÚZ) mám na starosti především koleje a menzy a mám tak dobrý přehled o všech neplechách, které se tam děly (a snad už nedějí). Když jsem ve frontě na české korunovační klenoty dostal email od redaktorky TV Nova s přáním natočit se mnou rozhovor, už jsem tedy tušil, odkud vítr vane.

28.5.2013 v 17:38 | Karma: 10,78 | Přečteno: 1080x | Diskuse| Politika

Dalekohled

První únorové pondělí přišel Karel se zajímavým denním plánem. Přednáška na Akademii věd nás nakonec přesvědčila a šli jsme se podívat, jak vypadá budoucnost výzkumu vesmíru. A i když už jsem se podobných akcí v minulosti zúčastnil, tahle se nakonec ukázala být výjimečnou.

1.3.2013 v 23:36 | Karma: 5,34 | Přečteno: 262x | Diskuse| Ostatní

Tomáš Kouřim

Rozpoznávání chorob kůže pomocí analýzy obrazu

Poprvé mi zkušební komise na můj výzkumný úkol řekla ne. Zapracoval jsem na tom tedy a jsem moc zvědavý, co mi řekne tentokrát. Můžete se podívat na to mé dílo. A kdo by měl zájem, může si dokonce i stáhnout zdrojový kód k programu. Aby to bylo úplně košer co se týče autorských práv, tak heslo sdělím jenom vážným zájemcům (pošlete zprávu).

10.2.2013 v 14:11 | Karma: 6,45 | Přečteno: 633x | Diskuse| Věda

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici

1. května 2024,  aktualizováno  13:30

Odstartovaly každoroční oslavy prvního máje. V Praze se koná tradiční studentský majáles a lidé se...

KOMENTÁŘ: Padne-li Ukrajina, migrační pakt uprchlíky nezastaví

1. května 2024

Premium Hlavním předvolebním tématem před evropskými volbami do europarlamentu je migrační pakt, migrační...

Zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O jeho smrti...

VIDEO: V jižní Číně se propadla dálnice, o život přišlo nejméně 24 lidí

1. května 2024  9:09,  aktualizováno  12:45

Nejméně 24 lidí zahynulo při propadu části dálnice na jihu Číny. Informovala o tom dnes agentura AP...

Jsem student Fakulty jaderné a fyzikálně inženýrské ČVUT. Už jsem ale studoval i v USA, Německu, Španělsku a ve Francii. Kromě toho jsem se taky na pár míst podíval jen tak. Rád sportuju, cestuju, piju, jím a hlavně se dívám kolem sebe a přemýšlím o tom, co vidím.