Neberte nám auta!
Výrazně také podraží teplo a v celkovém důsledku mohou vzrůst ceny téměř všeho, což ostatně přiznal v rozhovoru pro MF DNES 20.7. i ministr hnutí ANO Richard Brabec.
Jak víte, jsem příznivkyní řešení, která jsou šetrná k životnímu prostředí. Upřednostňuji cestování hromadnou dopravou, před osobními vozy, nebo přesun nákladu po železnici před kamiony, jichž máme plné dálnice. Nicméně hon po likvidaci spalovacích motorů se stal alfou a omegou každého ekologického plánu Evropské unie, proto říkám
Neberte nám auta dokud:
- Nebude vyřešena ekologická otázka komplexně. Státy Unie se na produkci CO2 podílí asi 4 % (!) – v tom samozřejmě není jen osobní a nákladní doprava, ale i produkce firem a továren. Zkomplikuje EU a národní státy lidem život, aby se nám pak Spojené státy, Indie nebo Čína smály?
- Nebude jasné, jak na nápor elektromobilů bude reagovat energetická soustava a o kolik se zvýší produkce CO2 z elektráren.
- Nebudeme znát úhrnné emise CO2 za celý životní cyklus elektromobilu. Tedy ty, které jsou vyprodukované během jeho výroby (vč. baterií), používání a následné likvidace.
- Nebude ČR vědět, kde také vezmeme takové množství energie pro elektromobilitu. Z ČR se totiž stane do několika let dovozce energie (jakmile bude utlumena činnost uhelných elektráren). Dostavba dalších jaderných bloků, které by mohly jako jediné tento výpadek stabilně nahradit, je rozhodnutím vlády ANO a ČSSD za potlesku opoziční koalice SPOLU a Pirátů se STANem, v nedohlednu. Vyřazením Rosatomu totiž de facto padá dostavba jaderné elektrárny úplně, protože srovnatelnou technologii nikdo jiný nenabízí.
- Nebude jasné, o kolik zvýšená poptávka po el. energii vyžene ceny nahoru a jaké toto bude mít sociální dopady na občany.
- Nebude řešení, jak nakládat s obrovským množstvím baterií – tedy s velmi nebezpečným odpadem.
- Nebudou tisíce nabíječek na elektroauta u bytových domů.
- Bude stále vzývána kapitalistická mantra „cestujte za prací“. Cestování z venkovských oblastí, menších měst a obcí do zaměstnání totiž často jinak, než autem prostě nejde. A z mezd, které tito zaměstnanci v ČR dostávají, se prostě elektromobil s dostatečným dojezdem v průměrné ceně milion korun koupit a udržovat nedá.
- Nebudeme vědět, kolik to bude občana stát. Nejen nákup elektromobilu, ale celý přechod na elektromobilitu (třeba v nákladní dopravě nebude vůbec jednoduchý), protože se to s velkou pravděpodobností promítne do cen produktů a služeb.
- Nebude stát motivovat občana k nákupu nového auta na elektřinu. Snadno se totiž může stát, že lidé budou udržovat svá stávající vozidla v provozu co nejdéle, protože na elektromobil nebudou mít (nebo jej nebudou chtít), a tak už tak vysoké stáří českého vozového parku (v průměru kolem 15 let) může ještě vzrůst. To s sebou paradoxně může přinést ještě více negativ pro životní prostředí.
Zároveň vyzývám Ministerstvo životního prostředí, aby tyto připomínky bralo na vědomí už ve vyjednávacím procesu, a vláda, ať už bude jakákoliv, nedovolí ratifikaci tohoto dokumentu, dokud nebudou výše uvedené body vyjasněny.
Kateřina Konečná
ČR a její občané nesmí sloužit světu jako „ropné pole“ na krev a plazmu!
Jelikož jsem si od jednoho ne příliš bystrého novináře o víkendu přečetla, že jsem v Evropském parlamentu za posledních 10 let nic nedokázala, rozhodla jsem se udělat takový seriál mých úspěchů.
Kateřina Konečná
Viníci krachu Liberty? EU, privatizace, Indové!
Je to smutný pohled. Před třiceti lety fungující huť, dnes firma bez fungující vysoké pece. Kdo jsou viníci je jasné, ale je třeba to rozebrat podrobněji...
Kateřina Konečná
Je na čase zkrotit divoké krátkodobé pronájmy. A pomoci bydlení
Krátkodobé pronájmy bytů nabízených skrze online platformy, jako je například Airbnb, můžou být sice výhodné díky relativně nízkým cenám pro turisty, místním však obvykle přínosem nejsou.
Kateřina Konečná
Měla jsem zamhouřit oko před miliardami eur pro ukrajinské oligarchy? Ani omylem
Evropský parlament před pár týdny valnou většinou schválil takzvaný nástroj pro Ukrajinu. Za tím nic neříkajícím označením je 50 miliard eur po následující tři roky. Hlasovala jsem proti. Proč?
Kateřina Konečná
Milá republiko,...
Připomínáme si 105 let státu, který dnes už – za mě bohužel – neexistuje. Mohli bychom tesknit, že jsme přišli nejen o společný stát, ale i o velký díl suverenity České republiky.
Další články autora |
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média
Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...
S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti
Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...
Novotný je na vyhazov z ODS. Výroky o Slováčkové překročil hranici, řekl Benda
Starosta Řeporyjí Pavel Novotný překročil hranice, které by se překračovat neměly, kritizoval v...
Aktivisté žádají konec pedagožky Univerzity Karlovy a přednášky o „genocidě v Gaze“
Karlova univerzita by měla přehodnotit zaměstnávání osob jako je doktorka Irena Kalhousová, uvádí...
Fiala odletěl do Itálie. S Meloniovou a Mattarellou řeší migraci i Ukrajinu
Premiér Petr Fiala zamířil v pondělí odpoledne do Říma, kde jedná s tamní premiérkou Giorgiou...
Trump má nad Bidenem náskok ve většině klíčových států, uvádějí průzkumy
V pěti ze šesti států USA, které podle analytiků sehrají rozhodující roli v listopadových...
Sbormistr má za zneužití nezletilé podmínku, na univerzitě teď dostal stopku
Na dva roky a deset měsíců podmínečně byl pravomocně odsouzen vedoucí pěveckého sboru Iuventus,...
Rusové k nám prostě vešli, vztekají se ukrajinští vojáci v Charkovské oblasti
Rusové prostě vešli na naše území, bez jakýchkoliv minových polí. Tak někteří Ukrajinci líčí...
Pronájem bytu 3+1 59 m2 (Jednopodlažní)
Mladé gardy, Most
12 300 Kč/měsíc
- Počet článků 298
- Celková karma 31,24
- Průměrná čtenost 825x