Ve Formuli 1 se bude muset během závodu platit mýtné
Zabije tím hned několik much jednou ranou. Větší atraktivita závodů, více peněz do rozpočtu, zavření pusy pomlouvačům, jež vyčítají Formuli 1 výjimku z placení mýtného.
Čeká se na schválení návrhu německé vlády na zpoplatnění dálnic v celém Německu, což je poslední bašta bezplatného užívání dálnic v celé Evropě.
„Ano, zejména vývoj v Německu nás přesvědčil o tom, že toto rozhodnutí je správné.“ Konstatoval Ecclestone.
„Již jsem absolvoval několik schůzek s německou kancléřkou Merkelovou, která je z tohoto nápadu nadšená. Slíbila, že přispěje vyšší dotací na Velkou cenu Německa, neboť dojde k propagaci platby mýtného ve velkém měřítku.“
Model platby mýtného je Ecclestonovi jasný. Alespoň jednou v závodě musí vozy F1 absolvovat cestu k mýtné bráně, která bude umístěna v boxové uličce. Větší atraktivitu závodu přinese strategie týmu, zda jet na hotovost nebo na kreditku. Ecclestone dodává, že plánuje i objížďku mýtné brány, ve formě prašné silnice, která Formule značně zpomalí, ale zase se tím platbě mýtného vyhnou. I tento prvek pak bude moci rozhodnout o vítězích a poražených.
Ecclestone přidává ještě několik modelových situací :
Představte si, že například tým F1 kreditku zapomene dobít, pilot přijede k bráně a ta ho dál do závodu nepustí!
Závodníkovi se mohou během závodu rozkutálet mince po kokpitu, což bude dozajista znamenat velké zdržení.
Týmy F1 budou muset bedlivě sledovat jakou měnou se v jaké zemi platí, aby nevybavili závodníky jen dolary či eury, pokud se pojede třeba Velká cena Japonska.
Na piloty F1 bude kladen vyšší nárok na vzdělání, aby si zapamatovali PIN kreditní karty. Výhodu budou mít i lépe jazykově vybavení závodníci, aby zvládli platební automaty v cizích zemích, kuriózní bude platba na terminálu při Velké ceně Číny.
Jistotou pak nemusí být ani sázka na hotovost. Může se zablokovat mincovník, bankovka se může během závodu zmačkat a neprojde tak čtečkou bankovek, piloti mohou neúměrně dlouho čekat na vrácení peněz apod. O kuriózní situace nebude nouze, slibuje Ecclestone.
To je přesně to, co si současný divák od F1 žádá. Vzrušení, akce, kuriozity.
Je jasné, že o sponzory se F1 bát nemusí. Již nyní se v zákulisí vede těžký boj mezi společnostmi VISA a Mastercard o generálního sponzora tohoto zápolení.
„Jak náročné jsou nyní požadavky na přezutí pneumatik, daleko větší bude tlak na poskytovatele platebních terminálů“.
Ecclestone ale nekončí jen u mýtných bran. „Snažili bychom se dodržet systém i výši vybírání poplatků podle země, ve které se Velká cena jede“.
Ve Velké ceně Itálie v Monze by se tedy muselo nejdříve v prvním kole projet mýtnou bránou pro vyzvednutí lístku a poté v posledním kole by podle projetých kol systém vypočítal požadovaný poplatek. Na Hungaroringu v Maďarsku by zase piloti Formule 1 museli zastavit už v prvním kole pro zaplacení dálniční známky, jež by umístili na viditelné místo na čelní sklo. Nějaký čas by trvalo i vypisování SPZ, což by zvýhodnilo závodníky rychlopsače.
Po tomto voláme již několik let, reagovala ředitelka brněnského okruhu Ivana Ulmanová. „Pokud by každý motocyklista během brněnské Grand Prix musel zaplati mýtné, zvýšil by se tím tlak na vládu na poskytnutí vyšších dotací našemu nejslavnějšímu závodu, neboť příjmy z mýtného by samozřejmě plynuly do státního rozpočtu.“
Otázky vzbuzují někteří němečtí piloti F1, kteří argumentují, že oni mají v Německu zaplacené daně za provozování motorového vozidla, což je z povinného poplatku za německé dálnice vyjímá.
„Ano, bude nutné dořešit některé procedurální záležitosti. Debata se strhne nad místem kam na Formule lepit dálniční známky, jak řešit případné fronty u bran, kde vozit mince k zaplacení, aby tím nebyla ohrožena bezpečnost závodu, ale jsou to jen maličkosti“, uzavřel Ecclestone.
Jak vidno, Formule 1 má svá nejlepší esa již povytáhnutá z rukávu.
Co říkají tomuto nápadu čeští závodníci a organizátoři závodů v ČR:
Karel Loprais – legendární jezdec Rally Paříž-Dakar: „Nedovedu si představit, že bychom v poušti hledali mýtnou bránu. Pokud ano, problémem bude Fata Morgana.“
Aleš Loprais (závodník Rally Paříž-Dakar, syn Karla Lopraise): „Nevidím v tom žádný problém, jen by se placení mýtného nesmělo zaspat.“
Miloslav Regner, ředitel Barum Rally Zlín:
„Pokud budou v ČR zpoplatněny i silnice I. třídy, budeme muset zajistit platbu během závodu i my“.
Daniel Žito Landa – jezdec Rally, brzy 2. v celkovém pořadí WRC: „To mě snad včera někdo trefil. Asi to u bran bude zhuštěné, poslal bych těm zm...ům co to vymysleli Pozdrav z fronty“.
Tomáš Kopecký, jezdec Rally: „Platbu mýtného bych nechal na navigátorovi, asi mu budu muset trochu zvýšit motivaci“.
Tomáš Enge, bývalý pilot F1: „Zahulíme, uvidíme“.
Aleš Trpišovský, šofér na dovolené: „Zkusím tu mýtnou bránu vybrzdit“.
Ondra Kňava
Odpovědi reklamačního centra od zhrzených a vyhořelých zaměstnanců
Otázka zákaznice: Po odeslání objednávky a zaplacení online jsem si uvědomila, že jsem nakoupila omylem. Jak to mám řešit? Odpověď: Třeba vám to omylem nedoručí.
Ondra Kňava
Nový hokejový faul podle Milana Antoše: „Projetí kolem brankáře“
Hokejová extraliga ještě nezná svého mistra, přesto vedení Extraligy přichází s úpravou pravidel podle Milana Antoše. Do pravidel ledního hokeje se dostal nový faul. Název zákroku je prostý: „Projetí kolem brankáře“.
Ondra Kňava
Bídník František Janeček to opět dokázal – Les Miserables 2024
Muzikál Les Miserables - Bídníci, se vrátil po 12 letech do pražské Goja Music Hall. Jean Valjean opět svádí svůj boj s Javertem a sál žasne nad pěveckými výkony malých i dospělých pěveckých začátečníků i profesionálů.
Ondra Kňava
Ze života fiktivního zastupitele 1: Nová houpačka v obci vzbudila velké vášně a emoce
V obci Nová Ves u Příčťan se objevila zbrusu nová houpačka na dětském hřišti. Není to žádná extrémní houpačka Kamikadze. Je to zbrusu nová, všemi mastmi mazaná houpačka.
Ondra Kňava
Lastminute dovolená – Omlouváme se za komplikace
Leden 2023 „Miláčku, kam pojedeme letos na dovolenou? „Mohli bychom jet na Mauricius, nebo na Seychelly!“ „No to bychom mohli, ale na to nemáme peníze. Co takhle Chorvatsko?“
Další články autora |
Tisíce lidí v Opavě opouští domovy. Voda odřízla i sever Olomouckého kraje
Sledujeme online Velká část Česka čelí kvůli extrémním srážkám záplavám. Moravskoslezský a Olomoucký kraj vyhlásily...
Extrémní deště, silný vítr, na jihu Čech až stoletá voda. Řeky začaly stoupat
Sledujeme online Meteorologové v novém modelu potvrdili vysoké srážkové úhrny na českém území v nejbližších třech...
Zpřesněná výstraha: naprší až 250 mm, v Jeseníkách i víc. Upouštějí se přehrady
Meteorologové upravili výstrahu před extrémními srážkami. Platí od čtvrtka minimálně do neděle....
Druhý den povodní: Katastrofa na Jesenicku, lidé prchají i jinde
Aktualizujeme Katastrofální povodně zasáhly většinu Česka. Nejhorší situace je aktuálně na Jesenicku. Povodňová...
Česko od čtvrtka zasáhnou extrémní srážky. Záplav se obávají také Němci
Česko zasáhnou od čtvrtka do neděle mohutné srážky. Na velké části území může napršet přes 100...
V Drážďanech dokončili demolici zříceného mostu, čeká se další vzestup Labe
Dělníci v Drážďanech v noci na neděli dokončili demolici trosek zříceného mostu Carolabrücke....
Lužnice může vystoupat na úroveň padesátileté vody. Plav zůstává zatopený
Obyvatelé obce Plav na Českobudějovicku dál bojují s velkou vodou z řeky Malše. Zatopená je náves a...
Oheň a dvě desítky zraněných lidí. Rusové zasáhli budovu v Charkově
Sledujeme online Ruská vojska v neděli odpoledne zasáhla vícepodlažní dům v Charkově na východě Ukrajiny, na místě...
Dvě řeky zalily čtyři pětiny Krnova. Horší než povodně 1997, zoufají si místní
Velmi dramatická povodňová situace postihla v neděli Krnov na soutoku řek Opava a Opavice....
Vůně podzimu, vůně Jeřabiny: Vyhrajte kosmetický balíček od Manufaktury
Manufaktura přináší podzimní limitovanou kolekci kosmetiky a doplňků Jeřabina, kterou si jistě zamilujete. Zapojte se do soutěže ještě dnes a jeden...
- Počet článků 226
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4205x
Při čtení mých článků se pomalu, ale jistě snižuje rychlost světla.