Sakra - Co je v té autoškole učí ?!

No, určitě točit volantem, šlapat na pedály, určit dopravní značky a znát pravidla silničního provozu. Máte pocit, že to stačí, aby člověk-pěší povýšil na člověk-řidič? Já ne. Podle toho, co se na našich silnicích děje...Možná by stálo za to, do výuky zařadit „základy slušného chování a ohleduplnosti", když už se učí základy zdravovědy a techniky (nebo už ne?). Jsou šoférské zvyky, které mi nejdou do hlavy. Ne že by byly nějak zvlášť nebezpečné, spíš otravují život. Má někdo odpověď na moje otázky?

Pohoda...Hnízdilová

   -  na čtyřproudu jedu 130, spíš malinko „přes“, klídek, krásné počasí. Dojíždím auto přede mnou, to jede malinko „pod“, blížíme se k náklaďáku. Protože jsem charakterJ, trošku zpomalím a nechávám auto přede mnou předjíždět ten náklaďák. To vyjede do levého pruhu a – kdoví proč – zpomalí, až skoro ke 100 – proč?                                                                                                             

-  na čtyřproudu jedu 130, spíš malinko „přes“, klídek, krásné počasí. Dojíždím náklaďák. Auto za mnou, co už se tam drží pár kilometrů, se právě TEĎ rozhodne  předjíždět nás oba, takže brzdím i patama. Pak zase nasadí svoji původní rychlost (když ne o malinko nižší…) – proč?                            

-  na čtyřproudu je v pravém pruhu kolona náklaďáků, vyjedu do levého, přidám ješte víc malinko „přes“, takže rozhodně nezdržuju provoz. Za mnou se přiřítí cvok, začne na mě zběsile blikat a najíždět mi na nárazník, i když vidí, že nemám kam uhnout –  proč? Zařadit se ve stočtyřiceti mezi náklaďáky, co jedou těsně za sebou devadesát není dobrý nápad, jinak když to jde, blbcům uhýbám.  

-  na čtyřproudu jedu 130, spíš malinko „přes“, klídek, krásné počasí. Dojíždím auto před sebou, jede pomaleji, tak předjíždím. V momentě, když jsem vedle něho, zrychluje. Pak jsou tři varianty:    

1.  Moje autíčko jenom vypadá, že moc nejede, tak zrychlím taky, zařadím se před něj, pár kilometrů se mě drží, pak ho to přestane bavit a zase si zpomalí.                                                              

2.  Zrychlím, zařadím se před něj. Okamžitě mě předjede a zase si zpomalí na svoji původní rychlost.                                                                                                                                                   

3.  Nechám ho být, zařadím se zase za něj. V tom okamžiku si zpomalí na svojí původní rychlost. - proč?                                                                                                                                                          

-  Na celkem slušné silnici jede několik aut za sebou 90, já poslední, není důvod předjíždět. Z vedlejší vyjíždí auto, musí se NUTNĚ zařadit přede mně, přesto že za mnou už nic široko-daleko nejede, opět brzdím i patama. – proč?                                                                                                     

o        Varianta na toto téma je nájezd na čtyřproud – auto z připojovacího pruhu se mi nacpe před kapotu, i když mu nemůžu uhnout do levého, jelikož je tam narváno = brzdím i patama…                    

-  Na čtyřproudu z připojovacího pruhu vyjíždí auto. Uhnu mu do levého a ono se pak baví tím, že mě nenechá vrátit zpátky – proč? 

Vysvětlete jim, prosím, někdo, že:  

sexuální výkonnost se neztrácí tím, když:                                                                                                

-          se nechají předjet horším (menším, starším, ošklivějším) autem, ženskou, kýmkoliv.....                                                                                                                                              

-         dají komukoliv přednost                                         

-         nebudou předjíždět vpravo, přes plnou čáru, na omezené rychlosti                                             

-         dají blinkr                                                                                                                                      

-         když dojíždí kolonu, kde mrkají varovky, zařadí se a zpomalí taky                                                 

-         když to klouže, uberou                                                                                                                   

-         pojedou za autem před sebou ve vzdálenosti větší, než 2 metry

Vysvětlete prosím ostatním, že:                                                                                                                

-          není potřeba jezdit 40 v místě, kde je povoleno 50                                                             

-          když už se rozhodnou vyjet do křižovatky, nemůžou si to najednou rozmyslet a zastavit na fleku                                                                                                                                                          

-          není potřeba na kruháči dávat přednost autu, které se k němu teprve blíží u vedlejšího nájezdu    

-          není potřeba dávat přednost chodci, který je 10 metrů od přechodu                                             

-          je potřeba se podívat do zpětného zrcátka, než odbočí kamkoliv                                                    

-          není potřeba zpomalovat před semaforem, když ještě svítí zelená                                                 

 -          když se couvá z parkoviště, nestačí zkontrolovat situaci za autem jenom když do něj nasedají    

-          nemůžou zastavit kdekoliv a bez blinkru                                                                                         

-          nemůžou otevřít dveře do silnice, aniž by se podívali dozadu 

Abych byla spravedlivá, musím říct, že potkávám i příjemné šoféry, pravděpodobně je jich i víc, než těch protivů, ale člověk si spíš pamatuje, když ho něco naštve, že jo. Jsou věci, které mi vrací víru, že nebude tak zle:                                                                                                                                                    

  -          autobus MHD vyjíždí ze zastávky. Když vidí, že jsem jediné auto za ním, přibrzdí a nechá mě projet, i když se chystám jeho přednost respektovat (běžná situace je, že když jsem vedle něho, hodí blinkr a vyjede – seš menší, tak se starej)                                                                                                 

-          naložený náklaďák po několika kilometrech horské silnice zastaví na odpočívadle a nechá projet kolonu, co se za ním naskládala (obvykle to vypadá tak, že když už se najde kousíček na předjíždění, najede obluda na prostředek a zablokuje všechno za sebou)                                                                   

 -          na čtyřproudu auto za mnou mě nechá zařadit do levého pruhu, když dojíždím náklaďák (obvykle kdo jede v levém, je král silnic a je mu úplně ukradené, co se děje vedle)                                             

-          občas už krásně funguje systém ZIP, když provoz zhoustne a sjíždějí se dva pruhy (opravdu jen někdy, běžně funguje pravidlo: nacpi se jak můžeš, hlavně co nejvíc dopředu…)                                     

 -          někdo mě pustí na totálně zasekaný kruháč a tím povolí špunt na nájezdu                                  

-          mrkne na mně kolega řidič, že jsem zapomněla rozsvítit světla 

Takže si občas velice hlasitě postěžuju – PROČ to ten magor dělá????????                                            

 A občas se velice tiše raduju – když má člověk kliku, řídit je pohoda a potěšení, díky kolegové, co chcete mít na silnici taky klid a pohodu!!!!!  J

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Božena Hnízdilová | středa 11.6.2008 22:10 | karma článku: 22,96 | přečteno: 1866x