Zase ta D jednička.

Včera sem si přečetl na seznamu  článek o rozšíření dálnice D1  O problému D1 sem napsal  20.8.2020 článek „Problémy dálnice D1 vyřeší až dokončení D35“. Pořád pochybuji o nutnosti rozšíření a nevidím relevantní, prokazatelný důvod.

 

Ten článek se jmenoval „Termín rozšíření D1 je na hraně. Neuděláme z Brna rybník, slibuje šéf ŘSD“. ŘSD se obává, že pokud nezíská  potřebná razítka do června, stavba se odsune o další sezonu. Doufám, že razítka nezíská a do další sezony prověří opodstatněnost rozšíření D1 o třetí pruh. Dále článek rozvádí co se v Brně udělalo a dál dělá.

D1 je v současné době spojení Prahy s Ostravou, třetím největším městem Česka a šestým největším městem v Česku Olomoucí. Dokončení  D35 by značným způsobem snížilo provoz na D1.Bylo by zajímavé, procento vozidel jedoucích po D1 kolem Brna a pokračujících dál na sever. Přitom velice jednoduše by to bylo možno srovnat z údajů mýtných bran. Pokud by se srovnal soubor vozidel před Brnem se souborem až u Vyškova, aby se vyloučily vozidla, které z D1 jedou směrem k Buchlovu, tak bychom věděli kolik vozidel by využilo D35. Hrubým odhadem by se zkrátila cesta z Prahy do Ostravy o 35 kilometrů což je asi 10 procent. Pokud nejsou mýtné brányschopné  generovat soubory projíždějících vozidel tak pracovník zajišťující jejich nákup by měl být vyměněn. Samo o sobě srovnání dvou souborů je triviální úkol pro programátora.

Rozhodování o prioritách budování a modernizací komunikací je jistě složité, ale mám pocit, že není optimální. Rád bych znal třeba přínos pokračování D11 k Polsku, D55, pokračování D1 od Vyškova ke Kroměříži ve srovnání s přínosem D35. Podle údajů mýtných bran by se našly některé úseky, které mohly počkat na dokončení D35. Pokud i tak by bylo nutné mezi výjezdem na Vídeň a výjezdem na D2 pak by to nebylo tak náročné.

Pro mne bylo v minulosti příkladem špatného řešení priorit  při stavbě jaderné elektrárny skutečnost, že v době kdy na stavbě bylo kolem deseti tisíc pracovníků jezdily  autobusy z Třebíče do Dukovan přes vesnice okreskami.  Po dobudování, když na elektrárně bylo kolem dvou tisíc lidí byla vybudována krásná silnice, která se některým vesnicím vyhnula a byla kratší a  rychlejší.

 

 

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Vavřinec Karst | pátek 14.4.2023 23:13 | karma článku: 9,63 | přečteno: 226x