- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ten článek se jmenoval „Termín rozšíření D1 je na hraně. Neuděláme z Brna rybník, slibuje šéf ŘSD“. ŘSD se obává, že pokud nezíská potřebná razítka do června, stavba se odsune o další sezonu. Doufám, že razítka nezíská a do další sezony prověří opodstatněnost rozšíření D1 o třetí pruh. Dále článek rozvádí co se v Brně udělalo a dál dělá.
D1 je v současné době spojení Prahy s Ostravou, třetím největším městem Česka a šestým největším městem v Česku Olomoucí. Dokončení D35 by značným způsobem snížilo provoz na D1.Bylo by zajímavé, procento vozidel jedoucích po D1 kolem Brna a pokračujících dál na sever. Přitom velice jednoduše by to bylo možno srovnat z údajů mýtných bran. Pokud by se srovnal soubor vozidel před Brnem se souborem až u Vyškova, aby se vyloučily vozidla, které z D1 jedou směrem k Buchlovu, tak bychom věděli kolik vozidel by využilo D35. Hrubým odhadem by se zkrátila cesta z Prahy do Ostravy o 35 kilometrů což je asi 10 procent. Pokud nejsou mýtné brányschopné generovat soubory projíždějících vozidel tak pracovník zajišťující jejich nákup by měl být vyměněn. Samo o sobě srovnání dvou souborů je triviální úkol pro programátora.
Rozhodování o prioritách budování a modernizací komunikací je jistě složité, ale mám pocit, že není optimální. Rád bych znal třeba přínos pokračování D11 k Polsku, D55, pokračování D1 od Vyškova ke Kroměříži ve srovnání s přínosem D35. Podle údajů mýtných bran by se našly některé úseky, které mohly počkat na dokončení D35. Pokud i tak by bylo nutné mezi výjezdem na Vídeň a výjezdem na D2 pak by to nebylo tak náročné.
Pro mne bylo v minulosti příkladem špatného řešení priorit při stavbě jaderné elektrárny skutečnost, že v době kdy na stavbě bylo kolem deseti tisíc pracovníků jezdily autobusy z Třebíče do Dukovan přes vesnice okreskami. Po dobudování, když na elektrárně bylo kolem dvou tisíc lidí byla vybudována krásná silnice, která se některým vesnicím vyhnula a byla kratší a rychlejší.
Další články autora |
Hejtmanská hráz, Chlum u Třeboně, okres Jindřichův Hradec
3 795 000 Kč