- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
K odsouzení této ideologie nestáčí se do nekonečna odvolávat na zvěrstva, které páchali gauneři v padesátých letech a zneužili ideu komunismu. Bez této ideologie by velká většina rodičů rebelujících studentů pracovala i teď 12 hodin denně za pár šupů a studenty by čekal stejný osud. Co teprve některé církve. Ta naše křesťanská je umírněnější, ale má za sebou spoustu zvěrstev a kolaboraci s režimy. Nejdůležitější jsou lidé a jejich morální úroveň. Gauner je gaunerem v jakémkoliv režimu a slušný člověk se chová slušně i ve válce. Každý pochopitelně podle svých možností a okolností. Je otázka která idea má blíže ke skutečné demokracii?
Komunizmus je především politická ideologie, hlásající a požadující společné vlastnictví a odmítající třídní rozdíly mezi lidmi. Ze zkušenosti je zřejmé, že vzhledem k přirozeným lidským vlastnostem, pochopitelně těm méně dobrým, je taková forma vlastnictví utopie. O tom nás svými vlastnostmi přesvědčuje i naše politická elita. Kapitalizmus je ekonomický systém, v němž jsou výrobní prostředky v soukromém vlastnictví a provozovány za účelem dosažení zisku. Kapitalistická teorie inklinuje k privatizaci všeho. Dovedete si na příklad představit Václavské náměstí v soukromém vlastnictví, a vstup na náměstí za poplatek majiteli? Společnost musí najít střední cestu, potom teprve je schopna dospět ke skutečné demokracii. Co se týče beztřídní společnosti , stávkující studenti s rovnosti občanů asi nesouhlasí protože je to princip komunistické ideologie. Patří asi k té menšině občanů, která je spokojena se současným stavem společnosti.
V současné době dost občanů názorově inklinuje k anarchokapitalizmu, což je systém kapitalismu bez přítomnosti jakékoli státní regulace.Anarchokapitalisté neuznávají schopnost jiné autority rozhodovat za ně samotné a veškeré aktivity státu jsou dle jejich názoru nahraditelné soukromými agenturami (včetně soudů, bezpečnosti, zdravotnictví a školství).
I ve středověku měl panovník výhradní právo, monopol, na některé oblasti ekonomiky. Stejně tak je opodstatněné vlastnictví státu některých oblastí ekonomiky, aby stát měl i jiné příjmy než to co vyždímá z občanů formou daní a odvodů. Tady se projevuje chyba společnosti a jejich představitelů neschopnosti vytvoření systému hospodaření a výběru hospodářů v podnicích s účastí státu. Moc se nezměnilo od minulého režimu, stále hraje velkou roli politická příslušnost, známosti a peníze. Zodpovědnost je nahrazována politickou zodpovědností. Politická zodpovědnost znamená, že nikdo za nic neodpovídá a nejdůležitější je zájem strany
Další články autora |
Východní, Ústí nad Orlicí
13 500 Kč/měsíc