Vděk v podání T Mobilu

Máme u nás tři mobilní operátory. Dalo by se čekat, že mezi nimi bude probíhat konkurenční boj o zákazníky. Není tomu tak. Podobné ceny za jejich služby mi až příliš zavánějí kartelem.

Máme nejdražší hovorné v Evropě, pokud se nemýlím tak až Estonsko. Stejně tak i ceny za krátké textové zprávy. Jsou v Evropě země, kde operátoři v rámci konkurence nabízejí sms zcela zdarma. Nám se o tom může jenom zdát. 

U T Mobilu jsem od roku 1997, tehdy se ještě jmenoval Paegas.  Důvod byl prostý, druhý tehdejší operátor Eurotel, měl v mém bydlišti velmi špatné pokrytí. 

Nechtělo se mi neustále lítat dobíjet kredit, a proto jsem si hned zařídil paušál. Nejdříve nízký, poté už dražší s větším počtem volných minut. Se službami jsem byl vcelku spokojen, neměl jsem s operátorem žádný problém. 

Až do letošního podzimu. Pomíjím zcela záměrně, že mi T Mobil za celá ta léta nenabídl nějaký věrnostní bonus, to se v dnešním podnikatelském prostředí asi nenosí, zisk je na prvním místě. Po celá ta léta jsem operátorovi platil faktury hned, jakmile mi došly a nečekal jsem až na datum splatnosti. Ani jednou jsem se s placením neopozdil. 

V listopadu jsem byl postižen nepříjemným problémem, vyjela mi ploténka tak, že jsem deset dní nemohl chodit, další týden pak jen o berli. Velice nepříjemná záležitost. A při této bolesti, a každý, kdo to jen jedinkrát zažil, mi to jistě potvrdí, jsem pozapomněl na platbu. Vzpomněl jsem si na ni až čtyři dny po splatnosti faktury. Okamžitě jsem dlužnou částku uhradil. 

Již po uhrazení dlužné částky jsem obdržel od T Mobilu dopis, ve kterém mě upozorňoval na to, že dlužím. V textu dopisu se též objevila věta, že pokud je dluh již uhrazen, mám toto upozornění považovat za bezpředmětné. Jenomže až dole se objevila ještě jedna větička, a to, že si T Mobil účtuje za každé upozornění na nezaplacení faktury sto korun. 

Pak přišla faktura za další měsíc, nemám platby od 1. do konce měsíce, ale uprostřed měsíce, pokuta se nikde neobjevila. Dobrá, řekl jsem si. Dopis mi byl odeslán až po zaplacení faktury a vše je v pořádku. Jenomže v polovině prosince přišla další faktura za telefon a tam se již kromě částky za službu objevila i položka za upozornění na nezaplacení faktury v době splatnosti v celkové výši 108 Kč, tedy i s 20 % DPH.

Fakturu jsem i s pokutou zaplatil, ale pachuť z jednání T Mobilu ve mně zůstala. Za celou dobu, tedy od roku 1997, jsem operátorovi platil vše a včas. Mohl by být ke svým dlouholetým a včas platícím zákazníkům benevolentnější, říkal jsem si.  

Nevím, jak to chodí u ostatních operátorů, ale mě ta pokuta, byť se jednalo směšnou částku, namíchla. Bude mi zanedlouho končit dvouletá smlouva. Kvůli několika dnům opožděné platbě a následné pokutě u tohoto operátora skončím.  

Vydělal na mně stovku a přijde řádově o dvanáct až patnáct tisíc ročně. Nevděčnost se nevyplácí, raději své peníze dám jinému, snad uznalejšímu operátorovi.

Autor: Vladimír Kapal | neděle 25.12.2011 14:14 | karma článku: 32,73 | přečteno: 2156x
  • Další články autora

Vladimír Kapal

Jsme stále více zotročováni

25.8.2015 v 17:48 | Karma: 30,12

Vladimír Kapal

TTIP, cesta do pekla

12.7.2015 v 14:57 | Karma: 35,11

Vladimír Kapal

Jan Hus

8.7.2015 v 17:58 | Karma: 24,98