Profesorský tah na Nově, aneb boj o reklamu bez reklamy

Svým způsobem objem peněz které lze inkasovat za televizní reklamu je konečný, takže soukromé televizní stanice mezi sebou zákonitě soutěží o to, kdo si z reklamního koláče ukrojí větší kousek.

 

Diagnóza byla jasná, jsem a budu debil. Navíc po porodu mě sestra (tedy ne má vlastní, ta zdravotnická) pustila ještě z výšky na hlavu. Maminka se chtěla soudit, ale doktor jí to rozmluvil. Řekl, že existuje podezření, že ten pád na hlavu mně v podstatě pomohl.

Svým způsobem objem peněz které lze inkasovat za televizní reklamu je konečný, takže soukromé televizní stanice mezi sebou zákonitě soutěží o to, kdo si z reklamního koláče ukrojí větší kousek.

Úspěšné pořady, především seriály, které umí na sebe navázat velký počet diváků jsou zárukou pravidelných příjmů z reklamy. Příjmů, které jsou životně důležité pro existenci těchto stanic. Není proto divem, že úspěšné seriály jsou hýčkány a úspěšné seriály jsou brány jako rodinné stříbro té které vysílací televizní stanice.

Když se rozhodne konkurenční stanice, že nasadí svůj seriál, svůj pořad proti již etablovanému seriálu ve stejný vysílací čas, tak je to vždycky riziko. Riziko, že diváci nepřepnou ochotně na nový seriál a že peníze investované do natočení prvních dílů budou peníze vyhozené z okna.

Nevím, zda stanice Nova si sjednala nějakého poradce jak na to, jisté je, že se jí povedl husarský kousek s novým seriálem Pan profesor. V čem spočívá úspěch nástupu tohoto seriálu proti sledovanému seriálu Slunečná na Primě?

Především v anonci na nový seriál, která byla krátká, vtipná a zajímavá. Pak oznámením ve sdělovacích prostředcích, že v seriálu Slunečná končí oblíbená postava sekretářky- kartářky  (Holubová). Pan profesor (vzdělaný, vtipný a relativně pohledný dívkař je postava sama o sobě sympatická), ředitel gymnázia (suchar a lehce přiblblý) a nová nastupující učitelka (hezká a sošná mající tajemství, které ji činí zajímavou), to jsou tři základní ingredience, které zaujali pravděpodobně velký počet diváků (od toho máme krabičky-peoplemetry, které to umí i on-line). A v této situaci pravděpodobně operativně na Nově rozhodli, že nejen zredukuje reklamu uprostřed prvního dílu seriálu, aby diváci nepřepnuli náhodou na konkurenční seriál, ale hlavně bez prodlení nasadili za prvním dílem nečekaně ještě díl druhý.

Je zajímavé, že sledovanosti nevadilo ani nereálné prostředí a chování žáků gymnázia, učitelského sboru, hlavně že děj byl plný nečekaných scén, vtipných replik a děj sám o sobě chvátal dopředu dostatečně velkým tempem.

Seriál Slunečná, z romantického seriálu směřující skoro k detektivnímu počinu (jakých je na všech stanicích víc než dost) nemohl tedy dostatečně konkurovat seriálu Pan profesor. Dá se skoro předvídat, že včerejškem nad Slunečnou se začaly stahovat mraky.

Debilně si myslím, že další díly Pana profesora již budou před, uprostřed a na konci opatřené dostatečně dlouhým reklamním blokem.

Autor: Otto Kamm | pátek 10.9.2021 1:50 | karma článku: 17,94 | přečteno: 750x
  • Další články autora

Otto Kamm

Moje neteř si nepamatuje čísla

8.5.2024 v 1:03 | Karma: 37,88

Otto Kamm

Tolik traktorů v ČR není

8.3.2024 v 10:14 | Karma: 31,16

Otto Kamm

A není to málo Antone Pavloviči ???

11.2.2024 v 20:14 | Karma: 35,01