Co s tím?
Tato skutečnost mne přivedla k úvaze, zda možnosti informačních technologií, naopak není možné efektivně využít ve prospěch vnímání, chápání a hlavně „probuzení“ zájmu studentů o studium v daném předmětu.
Pokud začneme internetem jako nejmasovějším médiem, dostáváme se k faktu, že text jako takový stále zůstává nejširším zdrojem poznatků, chcete-li vědění, které lidstvo za svou existenci nashromáždilo. Navíc nezměrné množství vyhledávačů nám umožňuje dostat se k těmto informacím během několika sekund a je jen na nás, jak tuto neomezenou škálu nabízených informací vyhodnotíme a jakou formou je studentům předložíme.
V době, kdy si studenti musí na vlastní náklady obstarávat učebnicové texty, (všichni víme, jak to v praxi vypadá), leží veškerá odpovědnost na pedagozích, aby zúžili a pokud možno, co nejvíce zjednodušili danou problematiku tak, aby byla pro studenta zaznamenatelná do sešitu, jelikož ten se paradoxně, stává jeho jediným zdrojem pro opakování probrané látky. Představa, že si student sám doma sedne k počítači a sám bude zkoumat probranou látku z vyučovací hodiny je více než směšná. A zde se dostáváme k jádru problému.
Zúžení nezměrného a kolikrát i nesmyslného množství informací v textu a následnou selekcí jej upravit na stravitelnou mez pro pochopení toho základního.
To je úkol pro nás pedagogy, ale zároveň i pro studenty. Na interaktivní tabuli můžeme promítnout cokoli. Otázkou zůstává, co si z toho žáci odnesou, jelikož nemají šanci (jak z časových, ale i reálných důvodů), zaznamenat si promítnutý text do sešitů. A tak obyčejně vytahují mobily s předstíraným zájmem o téma a fotí a fotí, aniž by věděli co. Pochybuji, že hned po příchodu domu si data stahují do svých notebooků a vyhodnocují.
Namítnete, že pedagog může promítat studentům nelegálně staženou oskenovanou knihu, případně celou knihu převézt do textového editoru a sám provézt selekci toho zásadního tak, aby byla pro žáky pochopitelná a hlavně zaznamenatelná. A tady se dostáváme k jádru věci.
Ne pedagog, ale student bude do svého sešitu vybírat z předloženého textu to, co pochopil a co se mu zdá důležité. Můžeme to nazvat „Individuální tvorbou vlastního textu, soukromou písemnou prací, vlastními poznámkami, nebo toho co chápu a co si chci zapamatovat). Je totiž velká pravděpodobnost, že to co neprojde rukou, neprojde ani mozkem.
Příště Vám povím jak na to.
Milan Kalous
STOPAŘKA - ve střehu
Hodil jsem celou tu stopařskou etýdu za hlavu a soustředil se zase sám na sebe. Nevolají. Také nevolám. Jen občas zkontroluji mámin katastr nemovitostí, jestli jsou brambory na řádku a všechno je v pořádku. Jak s oblibou říkávala.
Milan Kalous
STOPAŘKA - klid před bouří
Hned po výuce volám máti "Jak to vypadá?" V ledasčem má vždy pravdu. Tak jako každá matka. Nicméně polonahé děvče toulající se sychravou krajinou, toho času spící v její ložnici je zdá se mi i pro ni nevšední situace.
Milan Kalous
STOPAŘKA - můj osud
Stoupáme po schodišti starého bytového domu jako zloději zkoumající každé mezipatro pohledem nahoru. Čtvrté patro. Zdá se tu být klid. Také proč ne. V půl páté ráno. „Máš klíče?“
Milan Kalous
STOPAŘ - Veronika doma
Sedím u té pumpy neschopen čehokoli. Vzít si cizí osobu do auta je dnes opravdu hazard se životem. Pomalu mi dochází, co se vlastně stalo. Kontroluji. Doklady mám u sebe, brašna s laptopem je také na místě, mobil,... Sakra mobil.
Milan Kalous
STOPAŘ - Veronika ŽD
To mlčení je nesnesitelné. U Ždírce jsem to nevydržel. Tak mladá a v blázinci v Brodě? Od tama prý není návratu. To mi nějak nesedí. Přemýšlím nahlas. Jako první jsou zde přece psyhiatrická zařízení.
Další články autora |
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Auto vjelo na chodník a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné
Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...
Obří požár haly se škodou 1,8 miliardy založil člověk, technickou závadu vyloučili
Příčinou rozsáhlého požáru průmyslové haly v Žebráku na Berounsku, který loni v létě podle policie...
Učil na škole scientologů. Manipulují dětmi a vydělají miliony, líčí pedagog
Premium Jsou mezi námi a i přes snahu se skrývat tahají za nitky v různých sektorech. Řeč je o...
Část vykolejené soupravy u Klínce vyprostili. Dva vagony zůstávají kus od tratě
Nehodový vlak Správy železnic (SŽ) v noci na pátek vrátil na koleje hnací soupravu osobního vlaku...
Kopání do mrtvol, říká o rozsudku bývalý příslušník StB. Padly podmínky
Dvě dvouleté a jednu tříletou podmínku uložil ve čtvrtek Obvodní soud pro Prahu 1 trojici bývalých...
- Počet článků 177
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1463x