Kanadou na kole - 75. den - Jde mi to nějak pomalu..

… tedy spíše tělu to jde očividně pomalu. Franta udělal snídani par excellence a nabídnul mi doprovod až za hranice Montrealu…Kdyby chudák věděl, že hranice Montrealu je zhruba na půl dne šlapání … No Franta si to chtěl očividně užít a neměl daleko k rozhodnutí, že zavolá do práce a suše oznámí, že se může na všechno a na všechny vyprdnout … a bude šlapat se mnou až na konec světa.

Pavel Kadlíček

Projíždíme s Frantou Montrealem a je to věru zážitek. Montreal je na kolo přímo stvořený a mne naprosto nedělá problémy kroužit mezi mrakodrapy, neboť jsem odkojený ježděním okolo kostela v Rokytnici – a to je taky panečku vejška. Užívám si to až bych plakal. Dokonce jsem se na jednu chvíli začervenal – to když mne Franta protáhnul zkratkou přes Gay území, které rozlohou zabralo Přerov. Franta mne upozornil, že si mám stáhnout tričko dolů, neboť vzrušuju bobky sedící na zahrádkách…A ono fakt. Stačilo kuknout vlevo či vpravo a tolik milých úsměvů jsem nezažil ani poté, co se na mne přišli podívat do porodnice. To můj úsměv byl přes celou hlavu ve chvíli, kdy stanuli jsme na obřím mostě přes Sv. Vavřince. Jsou věci, kdy se nedá ani dýchat jak krása bolí…a já se poprvé nadechnul až za mostem..S Frantou jsme poté uháněli po jižním břehu řeky, projížděli bramborovým, kukuřičným a bůhvíjakým polem…Franta mne představil své známé, která společně se svým domem dokazovala, kterak může být stáří pěkné. V jedné z vesnic splnil jsem si sen a dal si konečně „pravé poutinne“, nebo-li to, co jsem zamarastil před měsícem v Tunder Bay. K Poutinne jsem dostal ještě dva hot dogy a pepsi, neboli tradiční Quebeckou smršť! Jak říká Franta „Killer Poutinne“…, nebo-li vrah poutinne, který má na svědomí absurdní obezitu quebecké mládeže. Kdyby si dali místo pepsi plzeň – budou jako prut …, no spíše opilý prut. Poté jsem se s Frantou rozloučil, neboť dál už doprovodu nebylo třeba. Franta ještě na moji prosbu zavolal do fabriky na výrobu kytar Godin a potvrdil moji návštěvu – bylo to jako z Cimrmanna, neboť jim řekl, že přijedu pravděpodobně mezi pondělkem a středou a mezi ránem a večerem. Poté proběhlo loučení, které již zvládám záhadně rychle…podám ruku a jedu pryč .. je to nejlepší obrana proti tomu se objímat, plakat…a nakonec se vrátit s Frantou do jeho útulné kuchyně.

Šmaroval jsem si to co nejrychleji podél řeky, neboť po dlouhé době jsem cítil v zádech bouřku a zároveň jsem si předsevzal, že ve firmě Godin budu do druhého dne. Když najednou slyším „hééééééééj…pojď si na pivoooo“…Chápete? Větu, kterou po „miluji tě“ a „oběd je na stole“ slýcháváte nejraději!! A to v češtině. Kolo zabrzdilo samo…ani jsem se nesnažil…dokonce samo zatočilo…a zastavilo před oním domem ve vesnici Contrecoeur. Venku už stál Josef a jeho syn Josh – opravdoví majitelé českého pivovaru. Já nevím, dá-li se popsat česká radost, když vidíte Hradčany nakreslené na zdi, fotbalové dresy,české pivní etikety..a hlavně pivo v pořádném „kryglu“..a ještě k tomu s českou chutí. Jeden z nejsilnějších momentů celé cesty mi protékal krkem a já mohl spláchnout špínu ze všech cest … Venku se spustila neskutečná bouřka a já mohl vychutnávat nejen české pivo, ale i českou mluvu. Po druhém výtečném pivu mi nebylo jasné, jestli jsem v Quebecu nebo Uhříněvsi a měl jsem zdání, že za záclonou vidím Karlštejn.

Ve chvíli, kdy přestalo pršet rozjel jsem se do podvečerní fujavice … no po pěti kilometrech spadla obloha znovu a já si musel ustlat v místním parku. Nebylo to nic příjemného, ulehat do mokrého, no jelikož jsem dostal exkluzivní dárek od Josefa – dvoulitrový skleněný sud piva na cestu – ucucával jsem do úplného zapomnění. Je až k nevíře, že hodnotím a zvažuju tahání jakékoliv věci, která má přes kilo…no pětikilovou sklenici s pivem klidně vláčím po tři dny jako bernardýn. Tímto chci říct „Češiiiiiii a kanadští češi…okamžitě valte do vesnice jménem Contrecoeur, pokud pojedete kolem vody tak pivovar stojí hned na začátku – Josef Vám udělá přednášku a vy se pak budete jen oblizovat!! Moc mne Franto mrzí, že jsme se rozloučili o jednu vesnici dříve. Kdyby si to totiž protáhnul až na „ono“ místo, asi bychom seděli u piva ještě teď!!

více info na www.canadabike.cz

Autor: Pavel Kadlíček | sobota 7.8.2010 20:49 | karma článku: 7,41 | přečteno: 830x

Jižní Amerikou na kole - 66. -68. den

Loď odplouvala v devět .. tudíž bylo nezbytné nechat se probudit v šest. On mi vlastně ten budík ani drnčet nemusel, neboť ve stanu byly přijatelné dva stupně a vše na mém těle již bylo stejně vzhůru zimou. Zároveň se mnou brčel budík i izraelskému páru, který mi v kuchyni vysvětlil, že vstávají tak brzy hlavně proto, že v Porveniru - kam směřuje moje loď, se dnes odehrává obrovská slavnost, kam budou zajisté směřovat stovky lidí, neboť je sobota a navíc je to slavnost převážně o žrádle. Tudíž popadli batohy a prchli do přístavu rezervovat si místa. To mne trošku zneklidnilo a misku s dulce de leche jsem vylízal třikrát rychleji.

28.2.2013 v 22:22 | Karma: 16,74 | Přečteno: 689x | Diskuse| Cestování

Jižní Amerikou na kole - 63. -64. den

Vichr, který si vzal půl dne dovolené.. ..se vrátil do práce v jednu ráno. Dvakrát mi zatřepal stanem na pozdrav a pak to začalo. Byl jsem venku asi pětkrát, abych upevnil stan. Už mi došly kolíky, tudíž jsem na sebe navazoval různé špagáty a kotvil stan k dětské houpačce. Síla vichru mi tahala sopel, slzy a sundávala tepláky. Kdyby jelo kolem auto, asi by byli krápet vyplašení, vidět chlapa v jednu ráno s kalhotama na půl žerdi, kterak s provazem v ruce objímá dětské houpačky.. No pro klidnější spánek nebylo jiné možnosti. Když jsem se ráno probudil, byl vichr pořád v plné síle. Moji argentinci již byli na nohou s úsměvem, že je to vítr na naší stranu. Chtěl jsem vyrazit co nejdříve v jejich stopách, ale složit stan ve vichřici - to by mohla být další hra Erne Rubbika - který vynalezl Rubbikovu kostku.

27.2.2013 v 20:20 | Karma: 15,16 | Přečteno: 399x | Diskuse| Cestování

Jižní Amerikou na kole - 60. - 62. den

Budik zachrcel v pet rano....a ja okamzite a strelhbite vyrazil ze stanu. K memu zdeseni do uplne tmy a uplneho ticha. Zadny horolezecky srumec, zadne macky, cepiny, hole ani slunce v rozbresku. Jen tma, ticho a chrapani vukol. V tu chvili jsem byl asi nejnadrzenejsi horolezec Jizni Ameriky. Zalezl jsem tedy do spacaku, ale po pul hodine jsem neodolal, udelal si cafe, popadnul nachystane veci a vyrazil.

26.2.2013 v 21:20 | Karma: 17,52 | Přečteno: 783x | Diskuse| Cestování

Jižní Amerikou na kole - 57. - 59.den

Dnešek by se dál nazvat.. "O ledovci Perito Moreno", neboť jiný název by sem snad ani nepatřil. Bylo by nepřístojné, abych sem zařadil tuctové zážitky běžného dne, jako je například café, sprchování, kakání, chození po obchodech atd., když mi život a zvláště příroda složili k nohám zážitek v podobě největšího ledovce Petito Moreno. Stačí fakta: délka 30km, šířka 5km, výška 60m...

17.2.2013 v 21:13 | Karma: 16,65 | Přečteno: 574x | Diskuse| Cestování

Jižní Amerikou na kole - 54. - 56.den

V noci začalo pršet.. ..a ráno to nevypadalo o nic lépe. S vědomím proměnlivosti jsme vyčkávali ve stanech a dočkali se. Bylo ještě hůř!.. I tak jsme vyrazili na plánovaný výšlap na ledovec. Cesta vedla ostře nahoru a já měl co dělat, abych to neotočil... ostře dolů. Spal jsem možná tři hodiny a měl jsem natolik špatné sny, že mě to rozladilo do extrému. Čím víc jsme se blížili k ledovci, tím více o sobě dávalo slunce vědět... a nahoře jsme dostali slunečné pohlazení naplno. Všichni jsme si posedali tak nějak o samotě, každý sám za sebe a čučeli na ten zázrak přírody. Já to prostě nechápu... V Evropě kvůli tomuhle pohledu jede člověk na tři místa a vystojí frontu a tady jsou ledovce asi jako kamení u cesty. Přesto dokáží vyrazit dech i otrlému. A tak jsem čuměl na tu nádheru a uvědomoval si svoji malost... a taky to, že mám hlad jako hovado.

14.2.2013 v 9:00 | Karma: 13,77 | Přečteno: 530x | Diskuse| Cestování

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Ukrajinská artilerie končí hladovku. Munice dorazila, přiznávají Rusové

21. května 2024

Premium Uprostřed samých špatných zpráv z fronty jedna trochu lepší: ukrajinská armáda podle všeho dostala...

Krásná kněžna Zaháňská ovlivňovala politiku Evropy. Skrze pletky, ví Vševěd

Premium Ze školy o ní obvykle víme jen to, že pronesla větu „Šťastná to žena!“ a že šlo o majitelku...

Odpověď „západním štváčům“. Rusko se pustilo do taktického jaderného cvičení

21. května 2024  19:31

Ruská armáda zahájila první fázi manévrů, které zahrnují nácvik přípravy a použití taktických...

Dle gest jsme srovnali, hlásil Havlíček. Poslanci při jednání hlásili skóre hokeje

21. května 2024  19:30

Poslanci stihli během úterní rozpravy nad novelou zákona proti praní špinavých peněz informovat od...

"..Ahoj. Jmenuji se Pavel Kadlíček. Nikterak nevyčnívám, ani nezapadám. Tam někde v nitru jsem světoběžník, jenž prošel svět snad pětkrát křížem krážem - vždy po zhasnutí lampy na nočním stolku. Pravý světoběžník má mapy v knihovně. Já mám mapy dokonce i na toaletě. Pro všechny případy tam mám i atlas Evropy. Člověk nikdy neví. Jsem ďáblem posedlý cyklista a náruživý muzikant, což je pro duši světoběžníka přímo třaskavá směs. Takto v sedle kola objevuji svět a v hlavě rodí se mi hudba z potěšení. Mé koníčky se vlastně obohacují navzájem. Nestrádám."