- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Internetové e-shopy s výrobky přírodního lékařství, s bylinami, s nabídkou zdravé výživy zažívají v posledních měsících velký boom. Představy, informace, výběr a nakupování nebyly nikdy v historii jednodušší. Jediným „kliknutím“ myši se vám zobrazí veškeré informace o výrobku, dalším „klikem“ už vybíráte, nakupujete, objednáváte. Virtuální prodejny se staly opravdovou konkurencí pro kamenné obchody. Malí živnostníci a podnikatelé konkurují velkým koncernům.
Nádhera.
Ale někomu se to přestalo líbit.
Babička mívala v horních patrech své knihovny tři velké herbáře. Častokrát v nich hledala byliny, které pak sbírala a sušila nebo je kupovala v obchodě. Celý postup byl velmi zdlouhavý, často náročný a z poměrně velké části i nejistý. V příštím týdnu, když si budu chtít objednat nějaký výrobek zdravé medicíny, budu muset postupovat podobně. Žádné „prokliknutí“, žádné odkazy, žádná nápověda nebude možná. Tedy vlastně ano. Budu mít možnost, nalézt starý herbář, zalistovat v něm a doufat, že báby kořenářky v knihách nezapomněly i na byliny z asijských oblastí, z Austrálie, ze Severní Ameriky.
Přesto budu mít stále na výběr. Mohu si vybrat z nabídky internetové lékárny, kde všechny informace a návody budou k dispozici u samotného přípravku, nebo si vyberu u „svého“ oblíbeného internetového prodejce, kde hledání zabere spoustu času. Když přihlédnu k faktoru nedostatku času i k mé lenosti, vychází mně z této rovnice jasné řešení. I když nerad, asi budu měnit. A o to jim jde.
Milá Unie. Návody, informace, instrukce, postupy, prostě text u výrobků ale nevytvářejí lékaři, vědci, či lékárnice. Ano, tvoří je odborníci. Ale odborníci na PR, média, na komunikaci se zákazníky a „copywriteři.“ Všem těm jde především o to upoutat. Vzbudit v zákazníkovi dojem, že to dané zboží, ten produkt, je výjimečnější, než ostatní. Velké internetové, ale i kamenné řetězce na tyto pracovníky mají dostatek financí. Malí prodejci však žádné takové textaře nemají a někdy je ani nepotřebují. Často svému snu, svému podnikání zasvětili celý život. V oboru se vyznají, mají zpětnou vazbu od svých zákazníků. A tak, alespoň z mého pohledu, je pro mě jejich text hodnotnější, než informace o tomtéž výrobku z internetové lékárny.
Trochu se divím, že ani médiím nepřijde toto restriktivní opatření, zabraňující svobodě podnikání, natolik zajímavé, aby jej zařadili do svých zpravodajských relací.
Každopádně, „flintu do žita“ bych ještě nezahazoval. Stále věřím, že my jako český národ, dostojíme své charakteristice a najdeme nějakou zkratku. Zkrátka, že opět obejdeme toto nařízení a vyjdeme s celé situace vítězně.
Další články autora |