- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
1. Nana
Zdroj: http://www.wikiart.org/en/edouard-manet/nana-1877
Sladká a krásná Nana! Jen si jí pořádně prohlédněte. Manetovi se v její něžné dívčí tváři podařilo vystihnout v kostce celý běh děje slavného románu Emila Zoly. Takže pokud jste dílo nečetli, nevadí, vše vám může nahradit soustředěný prožitek z tohoto rozkošného obrazu. Myslím, že na žádném obraze (ani na své slavné Olympii) se Manetovi nepodařilo zachytit tak půvabnou a zároveň provokativní ženskost jako právě na tomto díle. Bravo!
2. Mladá žena v negližé
Zdroj:http://www.wikiart.org/en/edouard-manet/young-woman-in-a-negligee-1882
Mladá rusovláska s panenkovskou vizáží a mléčnou pletí! Radost to pohledět. Velice jemný a lyrický obraz od Maneta. Napůl obnažené ňadro přináší do kompozice zajímavý provokativní a dynamický prvek „narušitele“ té až bezbřehé lyričnosti a atmosféricky okázalé přírodní snovosti. V Manetových pracích nenajdete takovou ženskou něžnost na minimalistickém prostoru jako v tomto obraze.
3. Na lavičce
Zdroj:http://www.wikiart.org/en/edouard-manet/on-the-bench-1879
Profil této dámy je nádherně Manetem vystižen, zvláště tvrdší rysy její tváře. Nos, brada a ucho jsou zde naprosto grandiózní práci malíře. Skoro bych řekl, že se jedná o profil naší ženy číslo 5. Emilie Ambreové, ale jenom střílím od boku, prostě mi připadají jen velmi podobné.
4. Mladá žena s růžovým boty (Portrét Berthy Morisotové)
Zdroj:http://www.wikiart.org/en/edouard-manet/young-woman-with-a-pink-shoe-portrait-of-berthe-morisot-1868
Berthu Morisetovou maloval Manet velmi často. Já vybral zrovna tento obraz, a to proto, že nejde úplně jasně a korektně definovat jak až moc krásná je tvář Berthy Morisetové. Jako kdyby Manet její tvář jen „prchavě naťuknul“, aby ten konečný verdikt o tváři ženy nechal na každém z nás. Dle mě je to velmi zajímavý obraz, což k té zajímavosti jistě přispívá i nevinně vystrčený růžový pravý střevíček dané dámy. Pozadí působí osamělým až snovým dojmem, které tím jen podtrhuje neobyčejnost a rafinovanost celého díla.
5. Portrét Emilie Ambreové v roli Carmen
Zdroj:http://www.wikiart.org/en/edouard-manet/portrait-of-emilie-ambre-in-role-of-carmen
Nejuhrančivější ženské oči a oční stíny, které Manet kdy namaloval. Brilantně a přitom velmi nenápadně vystižené rysy v této tváři působí spolu s oblečením modelu vskutku čaromocným dojmem. Ladná hra světla a stínů tančí ženě po tváři a umocňuje už tak vysokou reálnost obrazu. A schválně, dívejte se na obraz tak cca 10 minut, a jestli vám poté také přijde, že nemůžete jasně rozeznat, zda se žena právě usmívá, či zrovna chce začít plakat, tak potom se můžeme shodnout na genialitě Manetovy osoby.
6. Madam Brunetová
Zdroj:http://www.wikiart.org/en/edouard-manet/madame-brunet
Zde nám Manet naservíroval další porci neuvěřitelně propracovaně zachyceného živého momentu ve tváři paní Brunetové. Já tam až skoro na 90 % plastický vidím, jak paní Brunetová trochu znuděně špulí rty směrem k nám. Trochu to může na první pohled vypadat, že se její tvář usmívá, ale zřejmě to tak není. Při delším zahledění na tvář můžete zaznamenat i dojem, že je paní Brunetová lehce v křeči. Ale nehledě na moje subjektivní posudky je to velmi krásná a zajímavá ženská tvář, kterou nám navždy takto v čase Manet zachytil. Děkujeme, Mistře.
Další články autora |
V digitální éře, kde technologie proniká do všech aspektů našich životů, se také zvyšuje riziko podvodů. Od falešných e-mailů a inzerátů až po...