Jak lžou ekologové. III.
Docela nedávno jsem projížděl vlakem Dánským Aarhusem a kazil si výhled do polí pohledem na les větrných elektráren. Uvědomil jsem si, jak se změnila doba. Pokud někde najdete dobové fotografie anebo nějaký obraz většího města z konce devatenáctého století, panorama krajiny je hodně odlišné.
Dominují mu tovární komíny.
Ano. Komíny, na které dnes ekologové tolik nadávají, byly jistě svého času symbolem kouře a znečištění. Byly ale také odrazem prosperity daného regionu. Kde, když byly továrny, byla i práce a živobytí. Tedy to, čemu se říká funkční hospodářství. Každý fabrický komín znamenal stovky až tisíce pracovních míst.
Symbolem dnešní krajiny jsou větrníky, větrné elektrárny, nebo chcete li, ošklivé, hlučné stroje, které hyzdí naši krajinu. Jsou prezentovány jako něco krásného, co obohacuje krajinu, produkuje čistou energii, zisk a inteligentní investici do budoucnosti.
V Aarhusu totiž sídlí firma Vestas, která je největším dodavatelem těchle strojních celků v Evropě.
Nevím jak vám, ale mně se tyhle ohyzdné stavby moc nelíbí, ale pokud je ještě někdo staví v národních, nebo přírodních parcích, (hezky hloupě se tomu říká Větrné parky) vyloženě je mi to proti srsti. Tam, kde si lidé nesmějí kvůli ChKO nebo ekologům postavit chatu, nebo srub a o víkendech odpočívat, tam smějí hučet a hvízdat tyhle vrtulové obludy.
Není ani jasné jak může být tahle energie čistá. Ty větrné elektrárny jsou drahé, na jejich výrobu je potřeba spousta materiálů, které používají karcinogenní či toxické složky a že by se při jejich výrobě neznečistilo životní prostředí? Zapomeňte!
Drtivá většina v Evropě nainstalovaných větrníků má listy rotorů vyrobené ze sklolaminátových pryskyřičných materiálů, jen jsou mnohem dražší než ty, co se používají ke stavbě lodí. Pamatujete si na ty toxické výpary a bolehlav při lepení obyčejného malého modelu lodě?
A když jsme u té inteligentní investice do budoucnosti, vždycky když se nějakého politika ptám, co ta jedna elektrárna stojí, tak ať je tam za kteroukoli stranu, mlží a mlží ještě víc, než Václav Klaus za časů velké privatizace před skoro čtvrtstoletím.
A co Vám zapoměli říct sami ekologové?
Tou otázkou je životnost jednotlivých konstrukčních skupin toho stroje.
Stožár je konstruován na 40 až 60 let. Alternátorovna má plánovaných většinou 40 let s generálkou po 20 letech a nejdražší část, rotor, neboli vrtule, bývá stavěná na 20 let. Pak může hrozit prasknutí, ulomení listu a destrukce celého stožáru.
A v tom je ten problém. Pokud je dnes počítána 100% návratnost investice mezi 16-18 lety provozu, tak po 20 letech musíte investovat nejméně 50% aby jste měli novou vrtuli, po 40 létech dokonce 80% a to vám to v lepším případě stojí na 40 let starém věžním stožáru, jehož cyklická výkyvová pružnost určitě není , to co bývala.
Až Vám zase někdo bude tvrdit, jak je toto řešení pokrokové, zkuste se ho zeptat, jak Vám vysvětlí, že k jedné Megawatthodině za kterou jste platili 3400 kč. dnes máte přiraženo dalších 600 kč položku na podporu obnovitelných zdrojů.
Když tedy tvrdí, že je takový projekt hyzdění krajiny pomocí strojů, ekonomicky soběstačný.
Ptejte se a myslete.
https://www.youtube.com/watch?v=3MFwGgEjaFw
Jan Zíma
Jak lžou ekologové. IV
Vzácné žížaly jsou v ohrožení, populace Bobrů zaniká a Tresky umírají a - jiné nesmysly z hlav Evropských ekologů.
Jan Zíma
Klimatický panel OSN by se měl rychle zrušit !
Kam až může zajít ekologie v rámci činnosti OSN jsme se mohli před několika dny přesvědčit na příkladu návrhu mezivládního zákona o globálním klimatu.
Jan Zíma
Zdanit, zregulovat a ještě fest utáhnout obojek !
Jestli si myslíte, že činění našich Pirátů, nedosáhne absurdity uvažování našich socialistických plánovačů za dob komunistické normalizační praxe, možná byste se dost divili.
Jan Zíma
Po stávce studentů je třeba přestat se bavit s ekology.
Naši ekologové se celosvětově poslední léta radikalizují. To je první co mne napadne, pokud mám srovnání. Někde doma mám německý, česky psaný magazín Spektrum, který dlouhá léta vydávala(a snad ještě vydává) ambasáda SRN.
Jan Zíma
Hory se budou bourat jako poslední !
Slovenská prezidentka je Eurohujerka a nerespektuje princip suverenity národních států. I tak by se dal pochopit včerejší rozhovor s Tomiem Okamurou. Přijde mi legrační, že zrovna Tomio tohle říká.
Další články autora |
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky
Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...
Turisté si zajeli do Afghánistánu. Střelci část Evropanů povraždili i s průvodci
Neznámí ozbrojenci v pátek večer v provincii Bámján v centrální části Afghánistánu zabili tři...
Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím
Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...
Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají
Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...
Komu spadne do klína západ Afriky? Ve hře o vliv je průmysl i dezinformace
Premium Od spolupracovníka MF DNES v Africe Pozvolný odchod Francie ze západní Afriky je hotová věc. Zcela nahradit francouzský vliv ale bude...
Čechů ubývá, rodí se méně dětí. Není čas na sex a vztahy, vysvětlují odborníci
Premium Stále více žen v Česku nemůže otěhotnět nejen z důvodů onemocnění, ale i kvůli odkládaní...
První barevná fotka zmizela v hlubinách času. Už ji nikdy nikdo neuvidí
Seriál Je to jen pruhovaná stuha na tmavém pozadí, přesto představuje zásadní moment ve vývoji barevné...
V metru ve stanici Náměstí Republiky spadl do kolejiště člověk, provoz byl zastaven
„Na stanici metra B spadl do kolejiště člověk. Provoz metra je přerušen v úseku Smíchovské nádraží...
- Počet článků 331
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3079x
Mediamonitordanforth@yahoo.com