Podbíjecí železniční stroje
SPECIÁLNÍ ŽELEZNIČNÍ STROJE A VOZIDLA
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, uhlí a důlní lokomotivy - Blog iDNES.cz (rozcestník užitková železniční vozidla)
Podbíjecí železniční stroje (tento příspěvek)
vozidlo pro elektrifikaci železnic MV 100 Elektřina na železnici 1 - vlakem znovu do Židlochovic a o elektrické trakci jako takové - Blog iDNES.cz
PODBÍJEČKA - stroj pro úpravu železničního svršku
1. práce s podbíječkou - převzato z tisku
Během čtyř dnů od středy do soboty opraví speciální strojní linka přes 50 kilometrů trati, zároveň ale můžou vlaky na vedlejší koleji jezdit bez omezení rychlosti. V našem regionu byl tento stroj k vidění poprvé. “Tady ta vysokovýkonostní strojní linka je pro úpravu geometrické polohy koleje a využívá se především na koridorových tratích nebo hlavních tratích, kde je rozdělení pražců minimálně 60 centimetrů. A strojní linka tak může využít svůj potenciál toho výkonu až 2 kilometry za hodinu,” popsal Lukáš Vostrý, specialista přípravy a železniční mechanizace z firmy Swietelsky Rail CZ.
Opravou geometrické polohy prochází v pravidelných intervalech všechny tratě u nás, většinou se o nápravu stará několik strojů a běžná podbíječka zvládne naráz opravit jeden nebo dva pražce. Ta, která byla k vidění mezi Olomoucí a Zábřehem zvládá naráz 4. “Výjimečná je především tím výkonem, dále tím, že obsahuje i dynamický stabilizátor, což vlastně v českých podmínkách nám odbourává potřebu samostatného stoje navíc, protože takové strojní linky tady nejsou. Dále je jednou z velkých výhod také to, že na koridorových tratích, když pracuje ta linka, tak na vedlejší koleji mohou vlaky projíždět obvyklou rychlostí – není nutné, aby zpomalovaly,” doplnil Vostrý (převzato s tisku).
2. funkce podbíječky
Podbíječka má dva základní úkoly - jednak úpravu štěrku - či štěrkového lože a jednak upevňování pražců.
2.1 k úpravě štěrku slouží rameno - či ramena z hrablem.
2.2 k přibíjení pražců podbíjecí jednotka jejímž základem jsou mechanická kladiva která vykonávají vertikální posuvný pohyb (posuvný ráz) ve spojení s rotačním pohybem.
Pobíječku lze využít k novostavbám, rekonstrukcím, ale třeba jenom k místním opravám - kdy je například zjištěno narušení rovnoměrnosti pražců.
3-.pohon
Původní podbíječky byly bez vlastního pohonu, aktuálně převládá vznětový motorový pohon, některé stroje možno připojit k elektrické síti.
4. a něco navíc
Podbíječka zmechanizovala původní fyzicky náročnou práci podbíjení při zpevňování štěrkového lože a prakticky nahradila ruční podbiják.
Podbíječka je obvykle buď umístěna na samostatném podvozku nebo je součástí automatizované linky pro údržbu trati. Podbíječky existují v mnoha velikostech – od v podstatě ručních zařízení (první podbíječky byly skutečně přepravovány ručně), až po mohutné elektronicky naváděné stroje.
Jan Tomášek
Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů
Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje
Jan Tomášek
Kamna na piliny - "piliňák"
Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.
Jan Tomášek
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, uhlí a důlní lokomotivy
Když zasněží, a trať se stane skrze závěje nesjízdnou neznamená, že by vlaky vůbec neměly vyjet. Ve větších železničních stanicích jsou zpravidla pro tento účel k dispozici různá speciální železniční vozidla - třeba sněhové pluhy.
Jan Tomášek
Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most
Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.
Jan Tomášek
Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola
Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen
Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...
Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí
Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...
Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou
Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...
Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické
Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...
Prodej stavebního pozemku 801 m2 pro bydlení Šlovice u Plzně
Dobřany, okres Plzeň-Jih
3 884 850 Kč
- Počet článků 192
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1043x