Podbíjecí železniční stroje
SPECIÁLNÍ ŽELEZNIČNÍ STROJE A VOZIDLA
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, uhlí a důlní lokomotivy - Blog iDNES.cz (rozcestník užitková železniční vozidla)
Podbíjecí železniční stroje (tento příspěvek)
vozidlo pro elektrifikaci železnic MV 100 Elektřina na železnici 1 - vlakem znovu do Židlochovic a o elektrické trakci jako takové - Blog iDNES.cz
PODBÍJEČKA - stroj pro úpravu železničního svršku
1. práce s podbíječkou - převzato z tisku
Během čtyř dnů od středy do soboty opraví speciální strojní linka přes 50 kilometrů trati, zároveň ale můžou vlaky na vedlejší koleji jezdit bez omezení rychlosti. V našem regionu byl tento stroj k vidění poprvé. “Tady ta vysokovýkonostní strojní linka je pro úpravu geometrické polohy koleje a využívá se především na koridorových tratích nebo hlavních tratích, kde je rozdělení pražců minimálně 60 centimetrů. A strojní linka tak může využít svůj potenciál toho výkonu až 2 kilometry za hodinu,” popsal Lukáš Vostrý, specialista přípravy a železniční mechanizace z firmy Swietelsky Rail CZ.
Opravou geometrické polohy prochází v pravidelných intervalech všechny tratě u nás, většinou se o nápravu stará několik strojů a běžná podbíječka zvládne naráz opravit jeden nebo dva pražce. Ta, která byla k vidění mezi Olomoucí a Zábřehem zvládá naráz 4. “Výjimečná je především tím výkonem, dále tím, že obsahuje i dynamický stabilizátor, což vlastně v českých podmínkách nám odbourává potřebu samostatného stoje navíc, protože takové strojní linky tady nejsou. Dále je jednou z velkých výhod také to, že na koridorových tratích, když pracuje ta linka, tak na vedlejší koleji mohou vlaky projíždět obvyklou rychlostí – není nutné, aby zpomalovaly,” doplnil Vostrý (převzato s tisku).
2. funkce podbíječky
Podbíječka má dva základní úkoly - jednak úpravu štěrku - či štěrkového lože a jednak upevňování pražců.
2.1 k úpravě štěrku slouží rameno - či ramena z hrablem.
2.2 k přibíjení pražců podbíjecí jednotka jejímž základem jsou mechanická kladiva která vykonávají vertikální posuvný pohyb (posuvný ráz) ve spojení s rotačním pohybem.
Pobíječku lze využít k novostavbám, rekonstrukcím, ale třeba jenom k místním opravám - kdy je například zjištěno narušení rovnoměrnosti pražců.
3-.pohon
Původní podbíječky byly bez vlastního pohonu, aktuálně převládá vznětový motorový pohon, některé stroje možno připojit k elektrické síti.
4. a něco navíc
Podbíječka zmechanizovala původní fyzicky náročnou práci podbíjení při zpevňování štěrkového lože a prakticky nahradila ruční podbiják.
Podbíječka je obvykle buď umístěna na samostatném podvozku nebo je součástí automatizované linky pro údržbu trati. Podbíječky existují v mnoha velikostech – od v podstatě ručních zařízení (první podbíječky byly skutečně přepravovány ručně), až po mohutné elektronicky naváděné stroje.
Jan Tomášek
Dálniční most přes Křešické údolí 3 - kinematika stavebních strojů a stavba mostů
Příspěvek by se měl zabývat především oborem zvaný kinematika - což je poměrně důležitý předmět ve stavebnictví a strojírenství - i když na rozdíl od statiky nebo dynamiky - nepřináší výsledky v cifrách - ale spíše jenom analyzuje
Jan Tomášek
Kamna na piliny - "piliňák"
Kamna na piliny mohou být součástí stolařských dílen, nebo provozoven kde se hodně brousí, hobluje - vznikají piliny a hobliny a mohou sloužit třeba k běžnému topení.
Jan Tomášek
Sněhový pluh KSP 411 / LPO 411 S - užitková železniční vozidla, uhlí a důlní lokomotivy
Když zasněží, a trať se stane skrze závěje nesjízdnou neznamená, že by vlaky vůbec neměly vyjet. Ve větších železničních stanicích jsou zpravidla pro tento účel k dispozici různá speciální železniční vozidla - třeba sněhové pluhy.
Jan Tomášek
Cesty energie 2E - jak platit za elektřinu QR kódem, elektřina, plyn a ekonomika, HE Most
Příspěvek by měl pojednávat především o administrativě a ekonomice - především z hlediska spotřebitele - jak se za elektřinu vlastně platí. Ekonomika by měla být pojednána rovněž z hlediska výroby a distribuce.
Jan Tomášek
Mechanika KFD 1 DAV - frekvence, rychlost, zrychlení / proč rychlé vozy mají velká kola
Dva obory mechaniky pohybu - kinematika a dynamika - dá se říci odlišuje právě frekvence a rychlost - tedy od zvuků periody, přes frekvenci a pootočení - dále přes rychlost úhlovou, rotační až po lineární rychlost, atlas Škoda.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Ukrajina zasáhla další ruskou rafinérii, okupační armáda zabíjela v Oděse
Sledujeme online Ruská protivzdušná obrana v noci na středu sestřelila šest dronů nad čtyřmi regiony, informovalo...
Bitva o Kolumbijskou univerzitu. Policie udeřila na zabarikádované studenty
Newyorská policie vyklidila v noci na středu budovu Kolumbijské univerzity, kde se před tím...
Policie v Tbilisi nasadila proti davu plyn i vodní dělo, zadržela 63 lidí
Gruzínská policie a demonstranti se v úterý večer střetli v Tbilisi u sídla parlamentu, který v...
VIDEO: Jak vidí EU maturanti? Do Unie se už narodili, cení si cestování
Česko ve středu slaví dvacáté výročí vstupu do Evropské unie. Redakce iDNES.cz při této...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 192
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1043x